BibTex RIS Kaynak Göster

INVESTIGATION OF THE COMPETITION CONCEPT IN INSTITUTIONAL AND INDIVIDUAL PLANS IN THE FRAMEWORK OF CONSERVATION BUSINESS ETHICS UNDERSTANDING WITH DEEPLY INTERVIEW TECHNIQUE

Yıl 2018, , 963 - 975, 01.09.2018
https://doi.org/10.17130/ijmeb.2018445665

Öz

One of the most critical elements of the economic mindset is perception of competition for individual and society and their attitudes about competition. Theoreticians of liberal economic conception refer to competition as a means of having always positive functions for the economy. With socialist thought has positioned competition outside economic order. Many studies on the Islamic economy position the Islamic economy close to liberal economic understanding. Contrary to popular belief, there are opinions which express that Islamic teachings are close to socialist economic theories. Competition issues in this study, a large part of the population consisting of people of the Islamic faith in Turkey will be discussed in the framework of conservative moral concept. The basic elements of business ethics of those who define themselves as religious/conservative will be examined

Kaynakça

  • Akçay, H., & Yıldız, K. (2016). Muhafazakâr iş ahlakı anlayışı çerçevesinde rekabet. Uluslara- rası Yönetim, Ekonomi ve Politika Kongresi, 3, 3459-3466.
  • Akdemir, F. (2009). Ahlaki normların ontolojik kaynağı ve epistomolojik değeri bağlamında din/tanrı ahlak ilişkisi. Muhafazakâr Düşünce Dergisi, 5 (19-20), 35-54.
  • Akıncı, M. (2009). Muhafazakarlık ve değişim: Değişime direniş mi yoksa ihtiyatlı değişimi savunmak mı?, Aksaray Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, 1 (1), 133-148.
  • Akkaş, H. H. (2003). Muhafazakâr siyasi düşünce kavramı üzerine. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (2), 241-254.
  • Andersen, P. H. (2008). Generic rivalry strategies in business networks: Towards a conceptualization, jbm. 2008/2, Vol: 2, DOI 10.1007/s12087-008-0022-0, 99-117.
  • Arslan, M. (2005). İş ve meslek ahlakı. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Börk, A., & Kavas, E. (2015). Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam geleneklerinde iş ahlakı: Karşılaştırmalı bir analiz. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 6(13), 89- 101.
  • Bulut, M. (2015). Ahlak ve iktisat. Adam Akademi, 5(2), 105-123.
  • Çayıroğlu, Y. (2014). İslâm iktisadının karakteristik özellikleri. İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi, 24, 149-183.
  • Çokluk, Ö., Yılmaz, K., & Oğuz, E. (2011). Nitel bir görüşme yöntemi: Odak grup görüşmesi. Kuramsal Eğitim Bilim, 4(1), 95-107.
  • Demirpolat, A., & Yıldız, S. (2014). Modern ticari yaşamda Müsiad üyesi girişimcilerinin iş ahlakı: Denizli örneği. Humanitas, 4 (Güz), 87-108.
  • Doğan, M. (1994). Temel büyük Türkçe sözlük. İstanbul: Bahar Yayınları.
  • Efil, İ. (2010). Toplam kalite yönetimi. Bursa: Dora Yayınları.
  • Eren, Ş. (2015). Ticaret ahlakı. İstanbul: Selsebil Yayınları.
  • Gazali, M. (2010). Kimyayı saadet. (Çev. M. F. Gürtunca). İstanbul: Sağlam Yayınevi.
  • Güler, Z. (2012). 40 hadiste iş ve ticaret ahlakı. İstanbul: İGİAD Yayınları.
  • Güneş, Y. (2011). İslâm ahlâkının temel özellikleri. Ekev Akademi Dergisi, 15 (49), 93-104.
  • Khan, M. A. (2017). Hz. Peygamberin iktisadi öğretileri. (Çev. E. B. Demirtaş). İstanbul: İgiad Yayınları.
  • Kınalızade (2007). Ahlak-ı alai. Yayına Hazırlayan: Mustafa Koç. İstanbul: Klasik Yayınları.
  • Kiraz, C. (2005). Kuran’da ahlak ilkeleri, Tevrat, Zebur ve İncil’le mukayeseli bir çalışma. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Uludağ Üniversitesi.
  • Kurtuluş, B. (2005). Geçmişten günümüze iş ahlakı. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, 737- 759.
  • Longman modern English dictionary. 1976, London.
  • Mutçalı, S. (2012). Arapça Türkçe sözlük. İstanbul: Dağarcık Yayınları.
  • Özgener, Ş. (2009). İş ahlakının temelleri. 2. Baskı, İstanbul: Nobel Yayınları.
  • Pirtini, S. (2009). Pazarlamada yeni eğilimler açısından vizyon yönetimi ve müşteri ilişkile- rinde rekabet avantajı yaratma. Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 26(1), 225-238.
  • Poole, R. (1993). Ahlak ve modernlik. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Rekabet Kurumu (2014). Rekabet terimleri sözlüğü. 5. Baskı.
  • Seviçin, A. (2009). Sürdürülebilir rekabet üstünlüğü. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 5(10), 171- 185.
  • Sombart, W. (2005). Kapitalizm ve Yahudiler. (Çev. S. Gürses). İstanbul: İleri Yayınları.
  • Ülgener, S. (2006). İktisadi çözülmenin ahlak ve zihniyet dünyası. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Ünlü, U. (2015). Ticaret şirketleri ve ticari işlemler açısından haksız rekabet halinde alınacak ihtiyati tedbirler. Mali Çözüm, Eylül-Ekim 2015, 95-99.
  • Yardımcıoğlu, M. (2015). Mevlana Mevdûdî’nin İslam ekonomisine katkısı. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 4(2), 214-219.
  • Yıldırım, E. Y. (2014). Asrı Saadet’te ticaret ve tüccar sahabiler. İstanbul: İGİAD Yayınları.
  • Yıldırımer, Ş. (2015). İslam hukukunda bazı terminolojik problemler. İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi, 26, 39-62.
  • http://www.musiad.org.tr/tr-tr/musiadla-tanisin/amaclar, Erişim Tarihi: 09.11.2016.
  • http://www.rekabet.gov.tr/tr-TR/Sayfalar/Genel-Bilgiler, Erişim Tarihi: 04.11.2016.
  • http://igiad.com/kurumsal/igiad/tuzuk/, Erişim Tarihi: 09.11.2016.
  • http://tusiad.org/tr/tusiad/tuzuk, Erişim Tarihi: 09.11.2016.
  • http://www.gencmusiad.org.tr/hakkimizda/, Erişim Tarihi: 09.11.2016.

MUHAFAZAKÂR İŞ AHLAKI ANLAYIŞI ÇERÇEVESİNDE REKABET KAVRAMININ DERİNLEMESİNE MÜLAKAT TEKNİĞİYLE KURUMSAL VE BİREYSEL DÜZLEMDE İNCELENMESİ

Yıl 2018, , 963 - 975, 01.09.2018
https://doi.org/10.17130/ijmeb.2018445665

Öz

İktisadi zihniyetin en kritik unsurlarından birisi de birey ve toplumun rekabet algısı ve rekabet konusundaki tutumlarıdır. Liberal ekonomi anlayışının teorisyenleri rekabeti, ekonomi için daima olumlu işlevlere sahip bir araç olarak ifade etmektedirler. Sosyalist düşünce ise rekabeti ekonomik düzenin dışında konumlandırmıştır. İslam ekonomisi hakkındaki pek çok çalışma, İslam ekonomisini liberal ekonomik anlayışa yakın bir şekilde konumlandırmaktadır. Yaygın kanının aksine, İslam öğretisinin sosyalist ekonomik teorilere yakın olduğunu ifade eden görüşler de mevcuttur. Bu çalışmada rekabet konusu, nüfusunun çok büyük bir kısmını İslam dinine mensup insanların oluşturduğu Türkiye’de, muhafazakâr ahlâk kavramı çerçevesinde ele alınacak olup, kendisini dindar/muhafazakâr olarak tanımlayan kişilerin iş ahlakının temel unsurları irdelenecektir.

Kaynakça

  • Akçay, H., & Yıldız, K. (2016). Muhafazakâr iş ahlakı anlayışı çerçevesinde rekabet. Uluslara- rası Yönetim, Ekonomi ve Politika Kongresi, 3, 3459-3466.
  • Akdemir, F. (2009). Ahlaki normların ontolojik kaynağı ve epistomolojik değeri bağlamında din/tanrı ahlak ilişkisi. Muhafazakâr Düşünce Dergisi, 5 (19-20), 35-54.
  • Akıncı, M. (2009). Muhafazakarlık ve değişim: Değişime direniş mi yoksa ihtiyatlı değişimi savunmak mı?, Aksaray Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, 1 (1), 133-148.
  • Akkaş, H. H. (2003). Muhafazakâr siyasi düşünce kavramı üzerine. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (2), 241-254.
  • Andersen, P. H. (2008). Generic rivalry strategies in business networks: Towards a conceptualization, jbm. 2008/2, Vol: 2, DOI 10.1007/s12087-008-0022-0, 99-117.
  • Arslan, M. (2005). İş ve meslek ahlakı. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Börk, A., & Kavas, E. (2015). Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam geleneklerinde iş ahlakı: Karşılaştırmalı bir analiz. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 6(13), 89- 101.
  • Bulut, M. (2015). Ahlak ve iktisat. Adam Akademi, 5(2), 105-123.
  • Çayıroğlu, Y. (2014). İslâm iktisadının karakteristik özellikleri. İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi, 24, 149-183.
  • Çokluk, Ö., Yılmaz, K., & Oğuz, E. (2011). Nitel bir görüşme yöntemi: Odak grup görüşmesi. Kuramsal Eğitim Bilim, 4(1), 95-107.
  • Demirpolat, A., & Yıldız, S. (2014). Modern ticari yaşamda Müsiad üyesi girişimcilerinin iş ahlakı: Denizli örneği. Humanitas, 4 (Güz), 87-108.
  • Doğan, M. (1994). Temel büyük Türkçe sözlük. İstanbul: Bahar Yayınları.
  • Efil, İ. (2010). Toplam kalite yönetimi. Bursa: Dora Yayınları.
  • Eren, Ş. (2015). Ticaret ahlakı. İstanbul: Selsebil Yayınları.
  • Gazali, M. (2010). Kimyayı saadet. (Çev. M. F. Gürtunca). İstanbul: Sağlam Yayınevi.
  • Güler, Z. (2012). 40 hadiste iş ve ticaret ahlakı. İstanbul: İGİAD Yayınları.
  • Güneş, Y. (2011). İslâm ahlâkının temel özellikleri. Ekev Akademi Dergisi, 15 (49), 93-104.
  • Khan, M. A. (2017). Hz. Peygamberin iktisadi öğretileri. (Çev. E. B. Demirtaş). İstanbul: İgiad Yayınları.
  • Kınalızade (2007). Ahlak-ı alai. Yayına Hazırlayan: Mustafa Koç. İstanbul: Klasik Yayınları.
  • Kiraz, C. (2005). Kuran’da ahlak ilkeleri, Tevrat, Zebur ve İncil’le mukayeseli bir çalışma. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Uludağ Üniversitesi.
  • Kurtuluş, B. (2005). Geçmişten günümüze iş ahlakı. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, 737- 759.
  • Longman modern English dictionary. 1976, London.
  • Mutçalı, S. (2012). Arapça Türkçe sözlük. İstanbul: Dağarcık Yayınları.
  • Özgener, Ş. (2009). İş ahlakının temelleri. 2. Baskı, İstanbul: Nobel Yayınları.
  • Pirtini, S. (2009). Pazarlamada yeni eğilimler açısından vizyon yönetimi ve müşteri ilişkile- rinde rekabet avantajı yaratma. Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 26(1), 225-238.
  • Poole, R. (1993). Ahlak ve modernlik. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Rekabet Kurumu (2014). Rekabet terimleri sözlüğü. 5. Baskı.
  • Seviçin, A. (2009). Sürdürülebilir rekabet üstünlüğü. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 5(10), 171- 185.
  • Sombart, W. (2005). Kapitalizm ve Yahudiler. (Çev. S. Gürses). İstanbul: İleri Yayınları.
  • Ülgener, S. (2006). İktisadi çözülmenin ahlak ve zihniyet dünyası. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Ünlü, U. (2015). Ticaret şirketleri ve ticari işlemler açısından haksız rekabet halinde alınacak ihtiyati tedbirler. Mali Çözüm, Eylül-Ekim 2015, 95-99.
  • Yardımcıoğlu, M. (2015). Mevlana Mevdûdî’nin İslam ekonomisine katkısı. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 4(2), 214-219.
  • Yıldırım, E. Y. (2014). Asrı Saadet’te ticaret ve tüccar sahabiler. İstanbul: İGİAD Yayınları.
  • Yıldırımer, Ş. (2015). İslam hukukunda bazı terminolojik problemler. İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi, 26, 39-62.
  • http://www.musiad.org.tr/tr-tr/musiadla-tanisin/amaclar, Erişim Tarihi: 09.11.2016.
  • http://www.rekabet.gov.tr/tr-TR/Sayfalar/Genel-Bilgiler, Erişim Tarihi: 04.11.2016.
  • http://igiad.com/kurumsal/igiad/tuzuk/, Erişim Tarihi: 09.11.2016.
  • http://tusiad.org/tr/tusiad/tuzuk, Erişim Tarihi: 09.11.2016.
  • http://www.gencmusiad.org.tr/hakkimizda/, Erişim Tarihi: 09.11.2016.
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Kemal Yıldız Bu kişi benim

Hamit Akçay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Yıldız, K., & Akçay, H. (2018). MUHAFAZAKÂR İŞ AHLAKI ANLAYIŞI ÇERÇEVESİNDE REKABET KAVRAMININ DERİNLEMESİNE MÜLAKAT TEKNİĞİYLE KURUMSAL VE BİREYSEL DÜZLEMDE İNCELENMESİ. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 14(4), 963-975. https://doi.org/10.17130/ijmeb.2018445665