The aim of study is implementing a fuzzy rule-based analysis of the advertising tools that local supermarket chain has implemented in Denizli. Data were collected by questionnaire. Descriptive and relational analyzes were made using the SPSS Statistics 20 Program. The rules were entered into Matlab 2013 Fuzzy Logic Design. As an input in the rule base; revenue and visual, audio, virtual advertising tools were examined in three groups. TV, Newspaper, Magazine, Brochure-Catalog, Telephone, Billboard are within the visual group. Radio is within the audio group. Virtual group has consisted of Internet, Social Media and Mail. The data went through the process of fuzzification by linguistic variables. The fuzzy rule base contains 202 rules
Çalışmanın amacı, Denizli ilinde faaliyet gösteren yerel bir market zincirinin uyguladığı reklam araçlarının bulanık kural tabanlı analizini gerçekleştirmektir. Veriler tüketicilerden anket ile elde edilmiştir. SPSS Statistics20 Programı’yla betimsel ve ilişkisel analizler yapılmış, kurallar oluşturularak veriler Matlab 2013 Programı üzerinden Bulanık Mantık Tasarımı arayüzüne girilmiştir. Kural tabanında girdi olarak; Gelir ve Görsel, İşitsel, Sanal olmak üzere üç grupta incelenen reklam araçları belirlenmiştir. Görsel grubu içinde TV, Gazete, Dergi, Broşür-Katalog, Telefon ve Açıkhava Billboard Reklamları; işitsel grubu içinde Radyo; Sanal Grubu içinde ise Internet, Sosyal Medya ve Mail Grupları toplanmıştır. Veriler dilsel ifadelerle bulanıklaştırılmıştır. Bulanık kural tabanı 202 kural ile oluşturulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |