SMEs, which constitute the backbone of economies, are under much heavier competitive pressure today than ever. The survival of SMEs under this intense competitive pressure depends on them following developments in the market and consumer trends, especially those in technology, and adapting to such developments. One of such developments is, undeniably, social media in our lives. Thus, in the scope of this study which was conducted with the aim of determining the reasons of SMEs for using or not using social media, face-to-face interviews were conducted in the months of Augusts and September in 2016 with a total of 175 SME representatives. At the top of the reasons for SMEs not using social media were that they did not have qualified personnel regarding social media that their sectors were not suitable for social media, and that they had doubts about the benefits to be gained from social media
Ekonomilerin temelini oluşturan KOBİ'ler günümüzde her zamankinden daha fazla rekabet baskısı altında kalmaktadırlar. Bu yoğun rekabet baskısı altında KOBİ’lerin hayatta kalabilmeleri, teknoloji başta olmak üzere pazardaki ve tüketici trendlerinde ki gelişmeleri takip edip bu gelişmelere ayak uydurmalarına bağlıdır. Bu gelişmelerden biri şüphesiz hayatımızda var olan sosyal medyadır. Bu doğrultuda KOBİ’lerin sosyal medya kullanma ve kullanmama nedenlerinin öğrenilmesi amacıyla gerçekleştirilen bu çalışma kapsamında 2016 yılı Ağustos ve Eylül aylarında toplam 175 KOBİ yetkilisi ile yüz yüze anket gerçekleştirilmiştir. KOBİ'lerin sosyal medya kullanmama nedenlerinin başında sosyal medya konusunda donanımlı çalışanlarının olmaması, sektörlerinin sosyal medya için uygun olmaması ve sosyal medyanın sağlayacağı fayda konusunda duydukları şüphe gelmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |