It is observed that the usage of internet, from macro perspective, and online review/complaint/criticism pages, from micro perspective, have been increasing, and this is a subject matter of research. In the study, it is aimed at presenting the effectiveness of reviews on the internet on the attitudes before purchasing; and whether websites are significant sources of information or not when choosing accommodation businesses. Data were collected from 450 academicians in Ankara through a questionnaire. It is concluded that, in general, consumers are affected from the online reviews/complaints/criticisms, complaint web pages are used for the choice of accommodation businesses and for sharing experiences; and these websites are important source of information
Electronic Word of Mouth Communication Hotel Review Webpages
Tüketicilerin satın alma öncesi ve sonrası tutum ve davranışlarında, makro açıdan internetin, mikro açıdan çevrimiçi yorum/şikâyet/eleştiri sayfalarının kullanım oranının arttığı gözlenmekte ve araştırmalara konu olmaktadır. Bu çalışmada tüketicilerin konaklama işletmesi seçiminde; internet sitelerinde yer alan yorumların satın alma öncesi tutumlarda etki derecesinin ve yorum sitelerinin önemli bir bilgi kaynağı olup olmadığının ortaya konması amaçlanmıştır. Veriler Ankara’da görev yapan 488 öğretim elemanından anket tekniği ile toplanmıştır. Araştırma sonuçları incelendiğinde; tüketicilerin genel olarak internet sitelerindeki yorumlardan etkilendikleri, şikâyet sitelerinin konaklama işletmesi seçimi ve yaşanan deneyimlerin paylaşılmasında kullanıldığı ve çok önemli bir bilgi kaynağı olduğu sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |