Employees, accepted as the most important agent for the hotel companies, should be orientated by the proper motivation tools to for harnessing all of their abilities, particularly creativity. Hence, investigating the effect of motivation tools on hotel employees’ creativity is determined as the main aim of this study. In accordance with this purpose, a questionnaire based on Creativity Inventory and Motivation Tools Scale was formed. The questionnaire was administered face to face to a sample made up of employees of five star hotels in Kuşadası, selected through convenience sampling between June and July 2012. 184 hotel employees participated in the research. Data analysis through hierarchical regressions analysis revealed that internal motivation tools and agents related to status within the scope of external motivation tools affect the creativity of hotel employees
Otel işletmelerinin en önemli değeri olarak kabul edilen çalışanların başta yaratıcılık olmak üzere tüm yeteneklerinden yararlanabilmek için uygun motivasyon araçları ile yönlendirilmeleri gerekmektedir. Bu çalışmada otel işletmelerinde çalışanların yaratıcılığına motivasyon araçlarının etkisinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla Yaratıcılık Envanteri ile Motivasyon Araçları Ölçeğinden yararlanılarak bir anket oluşturulmuştur. Anket kolayda örnekleme yöntemi ile Kuşadası’nda bulunan 5 yıldızlı otel çalışanlarına yüz yüze anket toplama tekniği kullanılarak 2012 yılı Haziran-Temmuz aylarında uygulanmıştır. Araştırmaya 184 otel çalışanı katılmıştır. Yapılan hiyerarşik regresyon analizi sonucunda otel çalışanlarının yaratıcılığını içsel motivasyon araçlarının ve dışsal motivasyon araçları kapsamında değerlendirilen statüye bağlı unsurların etkilediği belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 |