Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MARKA KENT KONUMLANDIRMADA ALGILAMA HARİTALARININ KULLANIMI: ERZURUM İLİ ÖRNEĞİ

Yıl 2020, , 401 - 428, 30.06.2020
https://doi.org/10.17130/ijmeb.756938

Öz

Yoğun rekabetin yaşandığı ve her şeyin hızlı bir şekilde birbirine benzediği günümüz pazarlarında markalaşmaya yönelik çalışmalar işletmelerin en önemli silahı olarak görülmeye başlamıştır. Markalaşma ve farklılaşmanın önem kazandığı bu süreçte kentler de, sahip olduğu unsurları hedef kitlenin kolayca benimseyebileceği sembol, duygu, simge ve kişi gibi değerlere dönüştürerek konumlandırmaya çalışmaktadırlar. Algılama haritaları da elde edilen konumu görsel olarak sunmaya yarayan önemli bir araçlar olarak görülmektedir. Bu çalışmada, algılama haritaları kullanılarak, Erzurum kentinin rakipleri karşısındaki marka konumu belirlenmeye çalışılmaktadır. Araştırma sonucunda, Erzurum kentinin marka konumunun, rakip olarak belirlenen Gaziantep, Kayseri, Kahramanmaraş ve Malatya kentlerin marka konumlarından daha kötü olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Aaker, D. A. (2010). Güçlü markalar yaratmak. (Çev. E. Demir). İstanbul: MediaCat. Aguilar, J. T. M., & Lopez, N. V. (2013). How can mega events and ecological orientation improve city brand attitudes? International Journal of Contemporary Hospitality Management, 26(4), 629652. Anholt, S. (2005). Some important distinctions in place branding. Journal of Place Branding and Public Diplomacy, 1(2), 116-121. Aray, G. (2009). Marka konumlandırma ve şehir markaları: Burdur şehrinin markalaşmasına yönelik bir uygulama (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Braun, E. (2008). City marketing: Towards an integrated approach. Rotterdam: Erasmus University. Dibb, S., Sımkın, L., Prıde, W. M., & Ferrell, O. C. (2012). Marketing concepts and strategies. Hampshire: Cengage Learning Emea. Giritlioğlu, İ., & Avcıkurt, C. (2010). Şehirlerin turistik bir ürün olarak pazarlanması, örnek şehirler ve Türkiye’deki şehirler üzerine öneriler: Derlemeden oluşmuş bir uygulama. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(4), 74-89. Gonçalves, K. P. (1998). Services marketing: A strategic approach. New Jersey: Prentice Hall. Görkemli, H. N. (2012). Kent imajı ve markalaşan kentler. Akdeniz İletişim Dergisi, 17, 141-156. Gündüz, S. (2011). Uzaklık fonksiyonlarının çok boyutlu ölçekleme algoritmalarındaki etkinliğinin incelenmesi ve uygulamalar (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. Hankinson, G. (2001). Location branding: A study of the branding practices of 12 english cities. Brand Management, 9(2), 127-142. Insch, A. (2014). Positioning cities: Innovative and sustainable strategies for city development and transformation. Place Branding and Public Diplomacy, 10, 249-252. Işık, M., & Erdem, A. (2015). Nasıl marka şehir olunur?. Konya: Eğitim Yayınevi. İlgüner, M., & Asplund, C. (2011). Marka şehir. İstanbul: Marketing Yayınları. Ispas, A., Boboc, G., Marica, G., Nastasoiu, B., & Vijoli, V. (2015). City brand - identity, positioning and image case study: City of Brasov. Journal of Marketing is the Property of Rosetti Educational, 1, 22-31. Jarvisalo, S. (2012). How to build successful city brands? Case Munich, Berlin & Hamburg. Helsinki: Haaga-Helia. Kavacık, M., Zafer, S., & İnal, M. E. (2012). Turizmde destinasyon markalaması: Alanya örneği. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 39, 169-192. Kavaratzis, M. (2007). Cities and their brands: Lessons from corporate branding. Place Branding and Public Diplomacy, 5(1), 26-37. Lee, H. J., & Jain, D. (2009). Dubai’s brand assessment success and failure in brand management - part 1. Place Branding and Public Diplomacy, 5(3), 234-246. Lilien G. L., & Rangaswamy, A. (2003). Marketing engineering computer-asisted marketing analysis and planning. New Jersey: Pearson Education. Lovelock, C., & Wright, L. (2002). Principles of service marketing and management. New Jersey: Prentice Hall. Manickam, V. (2011). City branding: Exploring city brand of Kuala Lumpur. Submitted to the Graduate School of Business Master of Management, University of Technology Malaysia. Özdemir, Ş., & Karaca, Y. (2009). Kent markası ve marka imajının ölçümü: Afyonkarahisar kenti imajı üzerine bir araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 11(2), 113-134. Özkul, E., & Demirer, D. (2012). Şehirlerin turistik markalaşmasında kalkınma ajanslarının rolü, bölge planları üzerine bir doküman incelemesi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 4(4), 157-181. Parkerson, B., & Saunders, J. (2004). City branding: Can goods and services branding models be used to brand cities?. Place Branding, 1(3), 242-264. Peker, A. E. (2006). Kentin markalaşma sürecinde çağdaş sanat müzelerinin rolü: Kent markalaşması ve küresel landmark (Yayımlanmamış Doktora Tezi). İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. Prayag, G. (2007). Positioning the city product as an international tourist destination: Evidence from South-Africa. Tourism, 55(2), 139-155. Prayag, G. (2010). Images as pull factors af a tourist destination: A factor-cluster segmentation analysis. Tourism Analysis, 15, 1-14. Rehan, R. M. (2014). Urban branding as an effective sustainability tool in urban development. Housing and Building National Research Center, 10, 222-230. Riza, M., Doratli, N., & Fasli, M. (2012). City branding and identity. Social and Behavioral Sciences, 35, 293-300. Urban, G. L., & Hauser, R. (1980). Desing and marketing of now product. New Jersey: Prentice Hall Inc. Uysal, M., Hosany, S., & Ekinci, Y. (2000). Destination image and destination personality: An application of branding theories to tourism places. Journal of Business Research, 59, 638-642. Üner, M. M. (1998). Otel işletmelerinde stratejik pazarlama planlaması kapsamında kullanılabilecek görsel bir araç: Algılama haritaları. Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 9, 17-25. Üner, M. M., & Alkibay, S. (2001). Algılama haritaları: Departmanlı mağazalar üzerine ampirik bir araştırma. G.Ü. İ.İ.B.F. Dergisi, 3, 79-110. Wilkie, W. (1994). Consumer behaviour. New York: John Wiley & Sons Inc. Winfield-Pfefferkorn, J. (2005). Exploring city branding and the importance of brand image. Masters Thesıs, Master of Arts in Advertising Design at the Graduate School of Syracuse University. Wu, Q., & Yu, Y. (2009). City brand positioning in urban agglomeration: Samples of 8 cities in yangtze river delta. Management and Service Science, Mass-09. International Conferance on, Madrid, 1-8. Yavuzalp, A. (2011). Eğitim pazarlamasında konumlandırma: İstanbul’daki üniversitelerin dershane öğrencileri tarafından algılanmasına ilişkin bir araştırma (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Zenker, S. (2009). Who’s your target? The creative class as a target group for place branding. Journal of Place Management and Development, 2(1), 23-32. Zeren, H. E. (2011). Marka kent oluşturma bağlamında stratejik kent yönetimi: Karaman kenti için bir model önerisi (Yayınlanmış Doktora Tezi). İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Rafet Beyaz Bu kişi benim 0000-0002-0026-5346

Elif Boyraz Bu kişi benim 0000-0003-4717-1678

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 6 Mayıs 2019
Kabul Tarihi 12 Mart 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Beyaz, R., & Boyraz, E. (2020). MARKA KENT KONUMLANDIRMADA ALGILAMA HARİTALARININ KULLANIMI: ERZURUM İLİ ÖRNEĞİ. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 16(2), 401-428. https://doi.org/10.17130/ijmeb.756938