Yeşil reklamcılığın amacı, tüketicileri bir şirketin ürün ve hizmetlerinin çevresel
yönleri hakkında bilgilendirmek, çevre dostu markalar ve işletmeler için bilinç oluşturmak
ve yeşil ürünlere olan talebi teşvik etmektir. Bu araştırmada, beş faktör kişilik boyutlarından
dışadönüklük ile yeşil reklama yönelik tutumların yeşil ürün satın alma niyetine etkisinin
incelenmesi amaçlanmıştır. Trakya Üniversitesi öğrencilerinden yüz yüze anket yöntemiyle
toplanan veriler yapısal eşitlik modellemesi ile test edilmiştir. Analiz sonucunda, dışa
dönüklüğün yeşil reklama yönelik bilişsel-duyuşsal tepkileri ve tüketicilerin şirketlere ve
ürünlere tepkilerini etkilediği tespit edilmiştir. Tüketicilerin şirketlere ve ürünlere tepkilerinin
de yeşil satın alma niyeti üzerinde etkili olduğu görülmüştür.
Dışa Dönüklük Yeşil Reklam Yeşil Reklam Tutumu Yeşil Satın Alma Niyeti
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mayıs 2019 |
Kabul Tarihi | 11 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 16 Sayı: 1 |