Kişilik, davranışları belirleyen önemli etkenlerden biridir. Tüketiciler için de marka
tercihi aşamasında belirleyici özelliğe sahiptir. Araştırmada, tüketicilerin sergiledikleri
kişilik özellikleri ile marka değiştirme davranışları arasındaki ilişki incelenmiştir. Marka
değiştirme davranışı ile en yüksek korelasyona sahip kişilik özelliği, gelişime (deneyime)
açıklıktır. Özdenetim ile marka değiştirme davranışı arasında bir ilişki tespit edilememiştir.
Marka değiştirme davranışı üzerinde en fazla etkili olan kişilik alt boyutu gelişime açıklık iken
özdenetimin bir etkisi olmadığı görülmektedir. Gelişime açık olan kişilerin sürekli yeni şeyler
deneme merakı, marka tercihinde de kendini göstermektedir. Bununla birlikte özdenetim sahibi
kişilerin özgüvenli, azimli ve davranışlarında kararlı olmaları, daha az marka değiştirmelerine
neden olmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 15 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 16 Sayı: 1 |