Innovation literature includes studies observing the differentiation in perceptions related to stakeholders, industries, products/services etc. Despite, no similar studies are carried in Izmir, therefore the purpose of research is to understand and analyze the perception and concept of innovation in Izmir, Turkey. Sample size consists of 94 residents, where snowball sampling method is used. According to results 14% of the respondents stated that environment for innovation is not very satisfactory while 66 % of the respondents believed that there are promising developments. The study presents various perspectives of innovation for both practitioners and researchers
Innovation Perception Innovative Firms and Sectors Izmir Turkey
İnovasyonun literatüründe, paydaşlar, endüstriler, ürün ve hizmet gibi unsurlarla ilişkili olarak algıdaki farklılıkları inceleyen çalışmalar bulunmaktadır. Buna rağmen, İzmir’de buna benzer bir çalışma yapılmamıştır, bu sebeple araştırmanın amacı, inovasyon kavramının İzmir’deki algısını anlamak ve analiz etmektir. Örneklem büyüklüğü İzmir’de yaşayan 94 kişidir ve kartopu örneklem yöntemi kullanılmıştır. Sonuçlara göre katılımcıların yüzde 14’ü, inovasyonun bölgede tatmin edici düzeyde olmadığına inanmaktadı, yüzde 66’sı ise İzmir’de umut veren gelişmeler olduğuna inanmaktadır. Çalışma hem uygulayıcılar hem de araştırmacılar için farklı bakış açıları sunmaktadır.
İnovasyon Algısı İnovatif Firmalar ve Sektörler İzmir Türkiye
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 14 Sayı: 4 |