Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AN APPLICATION FOR THE PERCEPTIONS OF THE FINANCIAL ACCOUNTING COURSE OF STUDENTS IN DIFFERENT EDUCATION PROGRAMS: CANKIRI EXAMINATION

Yıl 2017, ICMEB17 Özel Sayısı, 369 - 380, 01.12.2017

Öz

In recent years, studies have been started to increase the quality of accounting education as a result of technological developments and system changes made in education.Some of these studies are aimed at determining the perceptions of students who perform learning activities towards accounting education. In this study, it is investigated which factors affect the perceptions of students about accounting education. In this respect, it is examined whether different education programs affect the perception of accounting education. In this context, data obtained from students studying in Business Administration, Economics, International Trade and Banking and Finance departments at Çankırı Karatekin University were examined. In the study demographic characteristics were analyzed by frequency analysis and the other data by factor analysis, paired t test, Pearson Correlation test and multiple regression analysis. As a result, it has been determined that the characteristics of the students in different education programs affect the perspective of financial accounting education

Kaynakça

  • Adler, R. W. (1999). Five ideas designed to rile everyone who cares about accounting education, Accounting Education, 8(3), 241-247.
  • Apostolou, B., Hassell J. M. , Rebele, J. E. & Watson, S. F. (2010). Accounting education literature review (2006– 2009). Journal of Accounting Education, 28(3-4),145-197.
  • Arsoy, A.P., Bora, T. & Selimoğlu, S. (2014). Muhasebe eğitimindeki bilgi, beceri ve eğitim tekniklerinin gerekliliklerine ilişkin beklentiler: Türkiye’deki akademisyenlere ve meslek mensuplarına yönelik bir araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 10(23), 121-136
  • Ballantine, J. A., Duff, A. & Larres, P. M. (2008). Accounting and business students’ approaches to learning: A longitudinal study. Journal of Accounting Education, 26(4), 188-201.
  • Choi, F. D. S. (1993). Accounting education for the 21th century: Meeting the challenges. Issues in Accounting Education, August, 423-430.
  • Çelik, O., & Gürdal, K. (1999). Muhasebe eğitiminde kalite arayışları ve akreditasyon (eşdeğerleme) standartları, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 1(2), 45-67.
  • Çokluk Ö., Şekercioğlu, G. & Büyüköztürk, Ş., (2012). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik SPSS ve LISREL uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi
  • Çukacı, Y. C., & Elagöz, İ. (2006). Muhasebe derslerinde kullanılan öğretim yöntemleri ile öğrenme stillerinin ilişkisinin ortaya konulması ve Dokuz Eylül Üniversitesi iktisadi ve idari bilimler fakültesi’nde bir uygulama, D.E.Ü.İ.İ.B.F.Dergisi, 21(1), 147-164.
  • Çürük, T., & Doğan, Z. (2001). Muhasebe eğitiminin işletmelerin taleplerini karşılama düzeyi: Türkiye örneği, ODTÜ Gelişim Dergisi, 28(3-4), 281-310.
  • Çürük, T., & Doğan, Z. (2002). Muhasebe ders ve içeriklerinin verilme düzeyleri konusunda işletmelerin üniversitelerden taleplerinin tespitine ilişkin bir araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi İİBF Dergisi, 17(1), 107-126. Daştan, A. (2009). Etik eğitiminin muhasebe eğitimindeki yeri ve önemi: Türkiye değerlendirmesi. Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi, 26 (1), 281-311.
  • Dölarslan E.Ş. (2013). Kalite, değer ve tatminin davranışsal niyet üzerine etkileri: perakendecilik sektöründe alternatif modellerin değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Ankara, 31(2)
  • Hatunoğlu, Z. (2006). Muhasebe eğitiminde bilgi teknolojisi kullanımının sunum kalitesine olan etkilerinin tespitine ilişkin bir araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 30, 190-200.
  • Karacaer, S., & Taş, A. (2004). Muhasebe eğitiminde kalite çalışmaları: Muhasebe dersi değerlendirmesi üzerine bir uygulama. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 6(2), 1-14.
  • Karasioğlu, F.& Duman, H. (2011). Meslek yüksekokullarında muhasebe eğitimi ve kalitesi üzerine bir not. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 165-80.
  • Kelly, M., Davey, H., & Haigh, N. (1999) Contemporary accounting education and society. Accounting Education, 8(4), 321-340.
  • Korukçuoğlu, A. (1998). İşletmelerde muhasebe eğitimi ve üniversitelerle işbirliği. Dokuz Eylül Üniversitesi İİBF Dergisi, 13(2), 13-24.
  • Mohammed, E. K. A., & Lashine, S. H. (2003). Accounting knowledge and skills and the challenges of a global business environment. Managerial Finance, 29(7), 3-16.
  • Parasuraman, A., Zeithaml, V.A. & Berry, L.L. (1990). Delivering Quality Service, NewYork, The Free Press.
  • Sakarya, Ş. & Kara, S. (2010). Türkiye’de muhasebe meslek etiğine yönelik düzenlemeler ve meslek mensupları tarafından algılanması üzerine bir alan araştırması. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 12(18), 57- 72.
  • Şakrak, M. (2001, Mayıs). Muhasebe eğitiminde amaç tanımının değişim gereği: Fonksiyonel yönetici ve çalışanların muhasebe eğitimi, XX. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Tekirova/Antalya.
  • Ünal, O. & Doğanay, M. (2009). Lisans düzeyindeki muhasebe eğitiminin etkinliği: Sayıştay özelinde ampirik bir çalışma, Sayıştay Dergisi, 74-75, 117-138.
  • Zaif, F. & Ayanoğlu, Y. (2007). Muhasebe eğitiminde kalitenin arttırılmasında ders programlarının önemi: Türkiye'de bir inceleme, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(1), 115-136.

FARKLI EĞİTİM PROGRAMLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN FİNANSAL MUHASEBE DERSİNE İLİŞKİN ALGILARINA YÖNELİK BİR UYGULAMA: ÇANKIRI ÖRNEĞİ

Yıl 2017, ICMEB17 Özel Sayısı, 369 - 380, 01.12.2017

Öz

Son yıllarda yaşanan teknolojik gelişmeler ve eğitimde yapılan sistem değişiklikleri neticesinde muhasebe eğitiminde kaliteyi arttırmaya yönelik çalışmalar yapılmaya başlanmıştır. Bu çalışmalardan bazıları öğrenme eylemini gerçekleştiren öğrencilerin muhasebe eğitimine yönelik algılarını tespit etmeye yöneliktir. Bu çalışma da öğrencilerin muhasebe eğitimine yönelik algılarını hangi faktörlerin etkilediği araştırılmaktadır. Bu doğrultuda farklı eğitim programlarının muhasebe eğitimine yönelik algıyı etkileyip etkilemediği incelenmektedir. Bu kapsamda Çankırı Karatekin Üniversitesi’nde İşletme, İktisat, Uluslararası Ticaret ile Bankacılık ve Finans bölümlerinde eğitim görmekte olan öğrencilerden elde edilen veriler incelenmiştir. Çalışmada demografik özellikler frekans analizi ile diğer veriler ise faktör analizi, eşli t testi, Pearson Korelasyon testi ve çoklu regresyon analizleri ile incelenmiştir. Sonuç olarak farklı eğitim programlarında yer alan öğrencilerin özelliklerinin finansal muhasebe eğitimine yönelik bakış açısını etkilediği tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Adler, R. W. (1999). Five ideas designed to rile everyone who cares about accounting education, Accounting Education, 8(3), 241-247.
  • Apostolou, B., Hassell J. M. , Rebele, J. E. & Watson, S. F. (2010). Accounting education literature review (2006– 2009). Journal of Accounting Education, 28(3-4),145-197.
  • Arsoy, A.P., Bora, T. & Selimoğlu, S. (2014). Muhasebe eğitimindeki bilgi, beceri ve eğitim tekniklerinin gerekliliklerine ilişkin beklentiler: Türkiye’deki akademisyenlere ve meslek mensuplarına yönelik bir araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 10(23), 121-136
  • Ballantine, J. A., Duff, A. & Larres, P. M. (2008). Accounting and business students’ approaches to learning: A longitudinal study. Journal of Accounting Education, 26(4), 188-201.
  • Choi, F. D. S. (1993). Accounting education for the 21th century: Meeting the challenges. Issues in Accounting Education, August, 423-430.
  • Çelik, O., & Gürdal, K. (1999). Muhasebe eğitiminde kalite arayışları ve akreditasyon (eşdeğerleme) standartları, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 1(2), 45-67.
  • Çokluk Ö., Şekercioğlu, G. & Büyüköztürk, Ş., (2012). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik SPSS ve LISREL uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi
  • Çukacı, Y. C., & Elagöz, İ. (2006). Muhasebe derslerinde kullanılan öğretim yöntemleri ile öğrenme stillerinin ilişkisinin ortaya konulması ve Dokuz Eylül Üniversitesi iktisadi ve idari bilimler fakültesi’nde bir uygulama, D.E.Ü.İ.İ.B.F.Dergisi, 21(1), 147-164.
  • Çürük, T., & Doğan, Z. (2001). Muhasebe eğitiminin işletmelerin taleplerini karşılama düzeyi: Türkiye örneği, ODTÜ Gelişim Dergisi, 28(3-4), 281-310.
  • Çürük, T., & Doğan, Z. (2002). Muhasebe ders ve içeriklerinin verilme düzeyleri konusunda işletmelerin üniversitelerden taleplerinin tespitine ilişkin bir araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi İİBF Dergisi, 17(1), 107-126. Daştan, A. (2009). Etik eğitiminin muhasebe eğitimindeki yeri ve önemi: Türkiye değerlendirmesi. Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi, 26 (1), 281-311.
  • Dölarslan E.Ş. (2013). Kalite, değer ve tatminin davranışsal niyet üzerine etkileri: perakendecilik sektöründe alternatif modellerin değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Ankara, 31(2)
  • Hatunoğlu, Z. (2006). Muhasebe eğitiminde bilgi teknolojisi kullanımının sunum kalitesine olan etkilerinin tespitine ilişkin bir araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 30, 190-200.
  • Karacaer, S., & Taş, A. (2004). Muhasebe eğitiminde kalite çalışmaları: Muhasebe dersi değerlendirmesi üzerine bir uygulama. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 6(2), 1-14.
  • Karasioğlu, F.& Duman, H. (2011). Meslek yüksekokullarında muhasebe eğitimi ve kalitesi üzerine bir not. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 165-80.
  • Kelly, M., Davey, H., & Haigh, N. (1999) Contemporary accounting education and society. Accounting Education, 8(4), 321-340.
  • Korukçuoğlu, A. (1998). İşletmelerde muhasebe eğitimi ve üniversitelerle işbirliği. Dokuz Eylül Üniversitesi İİBF Dergisi, 13(2), 13-24.
  • Mohammed, E. K. A., & Lashine, S. H. (2003). Accounting knowledge and skills and the challenges of a global business environment. Managerial Finance, 29(7), 3-16.
  • Parasuraman, A., Zeithaml, V.A. & Berry, L.L. (1990). Delivering Quality Service, NewYork, The Free Press.
  • Sakarya, Ş. & Kara, S. (2010). Türkiye’de muhasebe meslek etiğine yönelik düzenlemeler ve meslek mensupları tarafından algılanması üzerine bir alan araştırması. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 12(18), 57- 72.
  • Şakrak, M. (2001, Mayıs). Muhasebe eğitiminde amaç tanımının değişim gereği: Fonksiyonel yönetici ve çalışanların muhasebe eğitimi, XX. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Tekirova/Antalya.
  • Ünal, O. & Doğanay, M. (2009). Lisans düzeyindeki muhasebe eğitiminin etkinliği: Sayıştay özelinde ampirik bir çalışma, Sayıştay Dergisi, 74-75, 117-138.
  • Zaif, F. & Ayanoğlu, Y. (2007). Muhasebe eğitiminde kalitenin arttırılmasında ders programlarının önemi: Türkiye'de bir inceleme, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(1), 115-136.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Yusuf Gör Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 17 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 ICMEB17 Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Gör, Y. (2017). FARKLI EĞİTİM PROGRAMLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN FİNANSAL MUHASEBE DERSİNE İLİŞKİN ALGILARINA YÖNELİK BİR UYGULAMA: ÇANKIRI ÖRNEĞİ. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 13(13), 369-380.