Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

INTERNATIONAL STUDENTS IN NATIONAL STUDIES AND THINKING ABOUT INTERNATIONAL STUDENTS FROM POLITICAL ASPECT

Yıl 2017, ICMEB17 Özel Sayısı, 547 - 562, 01.12.2017

Öz

This study aims at explaining the issue of international students in national researches, and evaluating this matter from political perspective. First part of this study, clarifies the concepts of foreign students and international students, and it gives general information about the foreign students, regulations and historical process in Turkey. The second part finds out which academic fields focus on the matter of foreign students in terms of national studies, what are the research problems, methods and results of these studies. The last part evaluates the importance of the matter of foreign/international students as a new social differentiation category from political aspect. Researches including the terms of foreign students, foreign origin students and international students in their contents are categorized according to the studies’ academic field, research problem, context and method

Kaynakça

  • Aliyev, R., & Öğülmüş, S. (2016). Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Kültürlenme Düzeylerinin İncelenmesi. Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 90-123.
  • Alyılmaz, S., Biçer, N., & Çoban, İ. (2015). Atatürk Üniversitesi’nde Öğrenim Gören Kırgız Öğrencilerin Türkçe ve Türkiye’ye Yönelik Görüşleri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 4(1), 328-338.
  • Bayraktaroğlu, S., & Mustafayeva L. (2010). Türk Yüksek Öğretim Sistemi ve Türk Dünyası İlişkileri: Sakarya Üniversitesi’nde Eğitim Gören Yabancı Uyruklu Öğrenciler Örneği. Journal of Azerbaijani Studies, 284- 292.
  • Beltekin, N., & Radmard, S. (2013). Türkiye’de Lisansüstü Eğitim Gören Uluslararası Öğrencilerinin Üniversiteye İlişkin Görüşleri.Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(43), 250-269.
  • Biçer, N., Çoban, İ., & Bakır, S. (2014). Türkçe Öğrenen Yabancı Öğrencilerin Karşılaştığı Sorunlar: Atatürk Üniversitesi Örneği. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(29),125-135.
  • Aliyev, R., & Öğülmüş, S. (2016). Türkiye’deki Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Kültürlerarası Etkileşim Algısının İncelenmesi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, 4(12), 49-71.
  • Can, N. (1996). Türkiye’de Yüksek Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Sorunları ve Örgütsel Yapı. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(7). Erişim Tarihi: 31.08.2017, http://erciyes.dergipark.gov.tr/erusosbilder/ issue/23740/252860
  • Cevher, E. (2016). Yükseköğretimde Uluslararası Öğrenci Hareketliliği ve Memnuniyeti. International Journal of Eurasia Social Sciences, 7(22), 337-349.
  • Coşkunserçe, O., & Erişti, S. D. B. (2017). Uluslararası Öğrencilerin Kültürel Uyum Sürecine Yönelik Tasarım Tabanlı Araştırma Yaklaşımına Dayalı Çevrimiçi Oryantasyon Uygulamasının Geliştirilmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(1), 83-104.
  • Çağlar, A. (1996). Türk Üniversitelerinde Öğrenim Gören Türk Cumhuriyetleri ve Akraba Toplulukları Öğrencilerinin Sorunları. Amme İdaresi Dergisi, 32(4), 133-169.
  • Çetinsaya, G. (2014). Büyüme, Kalite, Uluslararasılaşma: Türkiye Yükseköğretimi İçin Bir Yol Haritası. Yükseköğretim Kurulu Yayın No: 2014/2, Eskişehir.
  • Çöllü, E. F. & Öztürk, Y. E. (2010). Türk Cumhuriyetleri, Türk ve Akraba Topluluklarından Türkiye’ye Yüksek Öğrenim Görmek Amacıyla Gelen Öğrencilerin Uyum ve İletişim Sorunları (Konya Selçuk Üniversitesi Örneği). Journal of Azerbaijiani Studies, 223-239.
  • Derman, S. (2010). Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Türkiye Türkçesi Öğreniminde Karşılaştıkları Sorunlar. Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 29, 227-247. OECD. (2013). Erişim Tarihi: school/EDIF%202013--N%C2%B014%20(eng)-Final.pdf 12.08.2017
  • https://www.oecd.org/
  • education/skills-beyond
  • Ertürk, Y. E., Beşirli, H., & Tuncay, D. (2004). Türk Cumhuriyetleri Öğrencilerinin Türk Dünyasına Bakışları. Ankara: Siyasal Kitabevi
  • Gökalp, M. (2012). 19 Mayıs Üniversitesi Samsun Eğitim Fakültesi’nde Öğrenim Gören Türk ve Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Öğretim Programlarına Yönelik Bakış Açılarının İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(39), 139-152.
  • Güçlü, N. (1996). Yabancı Öğrencilerin Uyum Problemleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 101-110.
  • Gülnar, B., & Balcı, Ş. (2010). Televizyon İzleme Motivasyonları ve Kültürleşme: Yabancı Uyruklu Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 28, 447-483.
  • Kalkınma Bakanlığı. (2015). Yükseköğretimin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi, Araştırma Projesi Raporu. Erişim Tarihi: 31/08/2017, http://kam.kalkinma.gov.tr/wpcontent/uploads/2015/04/Uluslararasi_Ogrenci_Raporu_2015.pdf
  • Kavak, Y., & Baskan, G. A. (2001). Türkiye’nin Türk Cumhuriyetleri, Türk ve Akraba Topluluklarına Yönelik Eğitim Politika ve Uygulamaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 92 -103.
  • Kıroğlu, K., Kesten, A., & Elma, C. (2010). Türkiye’de Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Lisans Öğrencilerinin Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Sorunları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 26-39.
  • Kireçci, M. A., Bacanlı, H., Erişen, Y., Karadağ, E., Çeliköz, N., Dombaycı, M. A., Toprak, M., & Şahin, M. (2016). Türkiye’de Yükseköğretimin Uluslararasılaşması: Bir Endeks Oluşturma Çalışması. Eğitim ve Bilim, 41(187), 1-28.
  • Köylü, M. (2001). O.M.Ü. İlahiyat Fakültesine Devam Eden Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Fakülte Hakkındaki Düşünce, Sorun ve Beklentileri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 12-13, 131-154.
  • Kumcağız, H., Dadashzadeh, R., & Alakuş, K. (2016). Ondokuz Mayıs Üniversitesi’ndeki Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Sınıf Düzeylerine Göre Yaşadıkları Sorunlar. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2), 37-50.
  • Mevzuat. (2017). Erişim Tarihi: 07.08.2017, http://www.mevzuat.gov.tr/ MevzuatMetin/1.5.5978.pdf
  • Musaoğlu, B. N. (2016). Türkiye’de Öğrenim Gören Uluslararası Öğrencilerin Entegrasyon Süreci. Türk Dünyası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 12-24.
  • Otrar, M., Ekşi, H., Dilmaç, B., & Şirin, A. (2002). Türkiye’de Öğrenim Gören Türk Ve Akraba Topluluk Öğrencilerinin Stres Kaynakları, Başa Çıkma Tarzları İle Ruh Sağlığı Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2(2), 473-506.
  • Özçetin, S. (2013). Yükseköğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Sosyal Uyumlarını Etkileyen Etmenler. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Özer, M. (2012). Türkiye’de Uluslararası Öğrenciler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2(1), 10-13.
  • Özkan, G., Güvendir, M. A. (2015). Uluslararası Öğrencilerin Yaşam Durumları: Kırklareli ve Trakya Üniversiteleri Örneği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 174-190.
  • Özoğlu, M., Gür, B. S., & Coşkun, İ. (2012). Küresel Eğilimler Işığında Türkiye’de Uluslararası Öğrenciler. SETA Yayınları, Ankara
  • Özyürek, R. (2009). Türk Devlet ve Topluluklarından Türkiye Üniversitelerine Gelen Türk Soylu Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Türkçe Öğrenimlerinde Karşılaştıkları Sorunlar. Turkish Studies, 4(3), 1819-1862.
  • Paksoy, H. M., Paksoy, S., & Özçalıcı, M. (2012). Türkiye’de Yüksek Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Sosyal Sorunları: GAP Bölgesi Üniversiteleri Örneği. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(2), 85-94.
  • Sevim, O. (2014). Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Türkçe Konuşma Kaygılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Ekev Akademi Dergisi, 18(60), 389-402.
  • Sezgin, A. A., & Yolcu, T. (2016). Göç İle Gelen Uluslararası Öğrencilerin Sosyal Uyum ve Toplumsal Kabul Süreci. Humanitas, 4(7), 417-436.
  • Sungur M. A., Şahin, M., Can, G., Şahin, M. F., Duman, K., Pektaş, B., Doğan, S., Alkan, A. Ö., & Onuk, H. (2016). Düzce Üniversitesinde Yükseköğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Yaşam Doyumları ve Sosyal Uyumlarını Etkileyen Faktörler. Düzce Üni. Sağlık Bilimleri Enst. Dergisi, 6(2), 101-109.
  • Şahin, M., & Demirtaş, H. (2014). Üniversitelerde Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Akademik Başarı Düzeyleri, Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Milli Eğitim, 204, 88-113.
  • Şeremet, M. (2015). Türkiye ve İngiltere Yükseköğretimindeki Uluslararasılaşma Politikalarına Karşılaştırmalı Bir Yaklaşım. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 5(1),27-31.
  • Şimşek, B., & Bakır, S. (2016). Uluslararası Öğrenci Hareketliliği ve Atatürk Üniversitesinin Uluslararasılaşma Süreci. A. Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 55, 509-542.
  • Tok, M., & Yıgın, M. (2013). Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Türkçe Öğrenme Nedenlerine İlişkin Bir Durum Çalışması. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 8, 132-147.
  • UNESCO. (2009). Erişim Tarihi: 31.08.2017, http://unesdoc.unesco.org/images/ 0018/001832/183249e.pdf
  • UNESCO. (2017). Erişim Tarihi: 31.08.2017, http://data.uis.unesco.org/Index.aspx? queryid=172
  • Yardımcıoğlu, F., Beşel, F., & Savaşan, F. (2017). Uluslararası Öğrencilerin Sosyo-Ekonomik Problemleri ve Çözüm Önerileri (Sakarya Üniversitesi Örneği). Akademik İncelemeler Dergisi, 12(1), 203-254.
  • Yiğit, R. (2012). Konya İlinde Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Üniversite Öğrencilerinin Temel Psikolojik İhtiyaçlarının Bir Kısım Değişkenler Bakımından İncelenmesi. Selçuk Üni. Sosyal Bilimler Enst. Dergisi, 27, 317-326.
  • YÖK. (2017). Erişim Tarihi: 31.08.2017, https://istatistik.yok.gov.tr/
  • YTB. (2017). Erişim Tarihi: 31.08.2017,https://www.ytb.gov.tr/duyuru_detay.php? detay=5312

ULUSAL ALANYAZINDA ULUSLARARASI ÖĞRENCİLER VE ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİ SİYASAL AÇIDAN DÜŞÜNMEK

Yıl 2017, ICMEB17 Özel Sayısı, 547 - 562, 01.12.2017

Öz

Bu çalışmanın amacı ulusal alanyazında uluslararası öğrenciler konusunun yerini tespit etmek ve konuyu siyasal açıdan değerlendirmektir. Çalışmanın ilk bölümünde yabancı uyruklu öğrenci ve uluslararası öğrenci kavramları netleştirilmekte, yabancı uyruklu öğrencilere ilgili Türkiye’deki genel durum, mevzuat ve tarihsel süreç hakkında bilgi verilmektedir. İkinci bölümde, ulusal alanyazında bu konuya eğilen akademik alanlar, çalışmalardaki sorunsallar, araştırma yöntemleri ve çalışma sonuçları incelenmektedir. Son bölümde, yabancı uyruklu/uluslararası öğrencilerin bir toplumsal farklılık kategorisi olarak siyasal açıdan önemi değerlendirilmektedir. Çalışmada, içeriğinde yabancı, yabancı uyruklu ve uluslararası öğrenci kelimeleri geçen araştırmalar alan, sorunsal, kapsam ve yöntem bakımından incelenmiştir.

Kaynakça

  • Aliyev, R., & Öğülmüş, S. (2016). Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Kültürlenme Düzeylerinin İncelenmesi. Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 90-123.
  • Alyılmaz, S., Biçer, N., & Çoban, İ. (2015). Atatürk Üniversitesi’nde Öğrenim Gören Kırgız Öğrencilerin Türkçe ve Türkiye’ye Yönelik Görüşleri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 4(1), 328-338.
  • Bayraktaroğlu, S., & Mustafayeva L. (2010). Türk Yüksek Öğretim Sistemi ve Türk Dünyası İlişkileri: Sakarya Üniversitesi’nde Eğitim Gören Yabancı Uyruklu Öğrenciler Örneği. Journal of Azerbaijani Studies, 284- 292.
  • Beltekin, N., & Radmard, S. (2013). Türkiye’de Lisansüstü Eğitim Gören Uluslararası Öğrencilerinin Üniversiteye İlişkin Görüşleri.Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(43), 250-269.
  • Biçer, N., Çoban, İ., & Bakır, S. (2014). Türkçe Öğrenen Yabancı Öğrencilerin Karşılaştığı Sorunlar: Atatürk Üniversitesi Örneği. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(29),125-135.
  • Aliyev, R., & Öğülmüş, S. (2016). Türkiye’deki Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Kültürlerarası Etkileşim Algısının İncelenmesi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, 4(12), 49-71.
  • Can, N. (1996). Türkiye’de Yüksek Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Sorunları ve Örgütsel Yapı. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(7). Erişim Tarihi: 31.08.2017, http://erciyes.dergipark.gov.tr/erusosbilder/ issue/23740/252860
  • Cevher, E. (2016). Yükseköğretimde Uluslararası Öğrenci Hareketliliği ve Memnuniyeti. International Journal of Eurasia Social Sciences, 7(22), 337-349.
  • Coşkunserçe, O., & Erişti, S. D. B. (2017). Uluslararası Öğrencilerin Kültürel Uyum Sürecine Yönelik Tasarım Tabanlı Araştırma Yaklaşımına Dayalı Çevrimiçi Oryantasyon Uygulamasının Geliştirilmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(1), 83-104.
  • Çağlar, A. (1996). Türk Üniversitelerinde Öğrenim Gören Türk Cumhuriyetleri ve Akraba Toplulukları Öğrencilerinin Sorunları. Amme İdaresi Dergisi, 32(4), 133-169.
  • Çetinsaya, G. (2014). Büyüme, Kalite, Uluslararasılaşma: Türkiye Yükseköğretimi İçin Bir Yol Haritası. Yükseköğretim Kurulu Yayın No: 2014/2, Eskişehir.
  • Çöllü, E. F. & Öztürk, Y. E. (2010). Türk Cumhuriyetleri, Türk ve Akraba Topluluklarından Türkiye’ye Yüksek Öğrenim Görmek Amacıyla Gelen Öğrencilerin Uyum ve İletişim Sorunları (Konya Selçuk Üniversitesi Örneği). Journal of Azerbaijiani Studies, 223-239.
  • Derman, S. (2010). Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Türkiye Türkçesi Öğreniminde Karşılaştıkları Sorunlar. Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 29, 227-247. OECD. (2013). Erişim Tarihi: school/EDIF%202013--N%C2%B014%20(eng)-Final.pdf 12.08.2017
  • https://www.oecd.org/
  • education/skills-beyond
  • Ertürk, Y. E., Beşirli, H., & Tuncay, D. (2004). Türk Cumhuriyetleri Öğrencilerinin Türk Dünyasına Bakışları. Ankara: Siyasal Kitabevi
  • Gökalp, M. (2012). 19 Mayıs Üniversitesi Samsun Eğitim Fakültesi’nde Öğrenim Gören Türk ve Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Öğretim Programlarına Yönelik Bakış Açılarının İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(39), 139-152.
  • Güçlü, N. (1996). Yabancı Öğrencilerin Uyum Problemleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 101-110.
  • Gülnar, B., & Balcı, Ş. (2010). Televizyon İzleme Motivasyonları ve Kültürleşme: Yabancı Uyruklu Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 28, 447-483.
  • Kalkınma Bakanlığı. (2015). Yükseköğretimin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi, Araştırma Projesi Raporu. Erişim Tarihi: 31/08/2017, http://kam.kalkinma.gov.tr/wpcontent/uploads/2015/04/Uluslararasi_Ogrenci_Raporu_2015.pdf
  • Kavak, Y., & Baskan, G. A. (2001). Türkiye’nin Türk Cumhuriyetleri, Türk ve Akraba Topluluklarına Yönelik Eğitim Politika ve Uygulamaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 92 -103.
  • Kıroğlu, K., Kesten, A., & Elma, C. (2010). Türkiye’de Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Lisans Öğrencilerinin Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Sorunları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 26-39.
  • Kireçci, M. A., Bacanlı, H., Erişen, Y., Karadağ, E., Çeliköz, N., Dombaycı, M. A., Toprak, M., & Şahin, M. (2016). Türkiye’de Yükseköğretimin Uluslararasılaşması: Bir Endeks Oluşturma Çalışması. Eğitim ve Bilim, 41(187), 1-28.
  • Köylü, M. (2001). O.M.Ü. İlahiyat Fakültesine Devam Eden Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Fakülte Hakkındaki Düşünce, Sorun ve Beklentileri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 12-13, 131-154.
  • Kumcağız, H., Dadashzadeh, R., & Alakuş, K. (2016). Ondokuz Mayıs Üniversitesi’ndeki Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Sınıf Düzeylerine Göre Yaşadıkları Sorunlar. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2), 37-50.
  • Mevzuat. (2017). Erişim Tarihi: 07.08.2017, http://www.mevzuat.gov.tr/ MevzuatMetin/1.5.5978.pdf
  • Musaoğlu, B. N. (2016). Türkiye’de Öğrenim Gören Uluslararası Öğrencilerin Entegrasyon Süreci. Türk Dünyası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 12-24.
  • Otrar, M., Ekşi, H., Dilmaç, B., & Şirin, A. (2002). Türkiye’de Öğrenim Gören Türk Ve Akraba Topluluk Öğrencilerinin Stres Kaynakları, Başa Çıkma Tarzları İle Ruh Sağlığı Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2(2), 473-506.
  • Özçetin, S. (2013). Yükseköğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Sosyal Uyumlarını Etkileyen Etmenler. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Özer, M. (2012). Türkiye’de Uluslararası Öğrenciler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2(1), 10-13.
  • Özkan, G., Güvendir, M. A. (2015). Uluslararası Öğrencilerin Yaşam Durumları: Kırklareli ve Trakya Üniversiteleri Örneği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 174-190.
  • Özoğlu, M., Gür, B. S., & Coşkun, İ. (2012). Küresel Eğilimler Işığında Türkiye’de Uluslararası Öğrenciler. SETA Yayınları, Ankara
  • Özyürek, R. (2009). Türk Devlet ve Topluluklarından Türkiye Üniversitelerine Gelen Türk Soylu Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Türkçe Öğrenimlerinde Karşılaştıkları Sorunlar. Turkish Studies, 4(3), 1819-1862.
  • Paksoy, H. M., Paksoy, S., & Özçalıcı, M. (2012). Türkiye’de Yüksek Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Sosyal Sorunları: GAP Bölgesi Üniversiteleri Örneği. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(2), 85-94.
  • Sevim, O. (2014). Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Türkçe Konuşma Kaygılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Ekev Akademi Dergisi, 18(60), 389-402.
  • Sezgin, A. A., & Yolcu, T. (2016). Göç İle Gelen Uluslararası Öğrencilerin Sosyal Uyum ve Toplumsal Kabul Süreci. Humanitas, 4(7), 417-436.
  • Sungur M. A., Şahin, M., Can, G., Şahin, M. F., Duman, K., Pektaş, B., Doğan, S., Alkan, A. Ö., & Onuk, H. (2016). Düzce Üniversitesinde Yükseköğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Yaşam Doyumları ve Sosyal Uyumlarını Etkileyen Faktörler. Düzce Üni. Sağlık Bilimleri Enst. Dergisi, 6(2), 101-109.
  • Şahin, M., & Demirtaş, H. (2014). Üniversitelerde Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Akademik Başarı Düzeyleri, Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Milli Eğitim, 204, 88-113.
  • Şeremet, M. (2015). Türkiye ve İngiltere Yükseköğretimindeki Uluslararasılaşma Politikalarına Karşılaştırmalı Bir Yaklaşım. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 5(1),27-31.
  • Şimşek, B., & Bakır, S. (2016). Uluslararası Öğrenci Hareketliliği ve Atatürk Üniversitesinin Uluslararasılaşma Süreci. A. Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 55, 509-542.
  • Tok, M., & Yıgın, M. (2013). Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Türkçe Öğrenme Nedenlerine İlişkin Bir Durum Çalışması. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 8, 132-147.
  • UNESCO. (2009). Erişim Tarihi: 31.08.2017, http://unesdoc.unesco.org/images/ 0018/001832/183249e.pdf
  • UNESCO. (2017). Erişim Tarihi: 31.08.2017, http://data.uis.unesco.org/Index.aspx? queryid=172
  • Yardımcıoğlu, F., Beşel, F., & Savaşan, F. (2017). Uluslararası Öğrencilerin Sosyo-Ekonomik Problemleri ve Çözüm Önerileri (Sakarya Üniversitesi Örneği). Akademik İncelemeler Dergisi, 12(1), 203-254.
  • Yiğit, R. (2012). Konya İlinde Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Üniversite Öğrencilerinin Temel Psikolojik İhtiyaçlarının Bir Kısım Değişkenler Bakımından İncelenmesi. Selçuk Üni. Sosyal Bilimler Enst. Dergisi, 27, 317-326.
  • YÖK. (2017). Erişim Tarihi: 31.08.2017, https://istatistik.yok.gov.tr/
  • YTB. (2017). Erişim Tarihi: 31.08.2017,https://www.ytb.gov.tr/duyuru_detay.php? detay=5312
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Kamil Demirhan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 17 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 ICMEB17 Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Demirhan, K. (2017). ULUSAL ALANYAZINDA ULUSLARARASI ÖĞRENCİLER VE ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİ SİYASAL AÇIDAN DÜŞÜNMEK. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 13(13), 547-562.