It is thought that the social environment friends, favors has an important influence on the shaping of consumption behaviors and that young consumers are influenced by the person s whom they role models in the early period of adolescence. In this context; the aim of the study was to examine the role modeling behaviors of the famous athletes of young consumers, to determine the effects on WOM and buying intentions and to examine the interactions of brand commitment. The data of the research were obtained from 1234 participants by using face-to-face interview technique with the research convenience sampling method. The results showed that role modeling behavior positively affects young consumers' WOM and repurchase intentions. Moreover; research findings reveal that brand commitment has a partial mediating effect on the relationship between role modeling behavior and WOM and repurchase intentions
Role Model Wom Brand Commitment Mediation Effect Sportswear Industry
Tüketim davranışlarının şekillenmesinde sosyal çevrenin arkadaş, ünlüler önemli bir etkiye sahip olduğu ve özellikle ergenliğin ilk dönemlerinde genç tüketicilerin, kendilerine rol model aldıkları kişi ler den etkilendikleri ifade edilmektedir. Bu çerçevede; araştırmanın amacı genç tüketicilerin ünlü sporcuları rol model alma davranışlarının, pozitif sözlü iletişim ve satın alma niyetleri üzerine etkilerini belirlemek ve marka bağlılığının aracılık etkisini incelemektir. Araştırma verileri, kolayda örnekleme yöntemi ile belirlenen 1234 kişiden yüzyüze görüşme tekniğiyle elde edilmiştir. Bulgular, rol model alma davranışının, genç tüketicilerin pozitif sözlü iletişim ve satın alma niyetlerini olumlu yönde etkilediğini göstermektedir. Ayrıca; araştırma bulguları marka bağlılığının rol model alma davranışı ile pozitif sözlü iletişim ve satın alma niyeti arasındaki ilişkiye kısmi aracılık etkisinin olduğunu ortaya koymaktadır.
Rol Model Pozitif Sözlü İletişim Marka Bağlılığı Aracılık Etkisi Spor Giyim Sektörü
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 ICMEB17 Özel Sayısı |