Nowadays, choice of consumers companies that are carrying out their responsibilities instead of companies which are focused on their own profits, provides nomination forward of activities of corporate social responsibility and this subject which is cared by business and academy world began to increase. In this context, aim of the study is to determine whether change the perception of corporate social responsibility according to the demographic variables. Also, how participants perceptions of corporate social responsibility will be tried to determine. According to the obtained analysis results, depending on income participants, education, on the professions were determined differences in the perception of corporate social responsibility. In this context, on realizing business activities of corporate social performance, to pay attention to the demographic variables will ensure that corporate social responsibility will be perceived more than a favorable
Corporate Social Responsibility Demographic Variables Businesses
Günümüzde tüketicilerin yalnızca kendi karına odaklanan işletmeler yerine; toplumsal sorumlulukları yerine getiren işletmeleri tercih etmesi, kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin ön plana çıkmasını sağlamış ve iş dünyası ve akademi çevrelerince bu konuya verilen önem artmaya başlamıştır. Bu çerçevede, çalışmanın amacı, kurumsal sosyal sorumluluk algısının demografik değişkenlere göre değişip değişmediğini belirlemektedir. Ayrıca, katılımcıların kurumsal sosyal sorumluluğu nasıl algıladıkları da tespit edilmeye çalışılacaktır. Elde edilen analiz sonuçlarına göre, katılımcıların gelirlerine, eğitim durumlarına ve mesleklerine bağlı olarak kurumsal sosyal sorumluluk algılamalarının farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Bu bağlamda, işletmelerin kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri gerçekleştirirken, demografik değişkenlere de dikkat etmesi, kurumsal sosyal sorumluluğun daha olumlu olarak algılanmasını sağlayacaktır.
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Demografik Değişkenler İşletmeler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 1 |