Freight markets in maritime transportation are markets where there is intense competition. In this market, ship agencies and freight forwarders are major actors of maritime transportation. When one of the actors, ship agencies, supply transportation capacity; freight forwarders demand this capacity. With this competition, agencies, create new marketing strategies for freight forwarders. This study tries to determine which criteria freight forwarders care when choosing ship agencies. The questionnaire listed specified criteria were applied to freight forwarders servicing in İzmir. The obtained data was analyzed; “freight”, “service to demanding ports” and “support in crises” were found as the most important criteria
Denizyolu taşımacılığındaki navlun piyasasında yoğun rekabet yaşanmaktadır. Bu piyasada gemi acenteleri ve taşıma işleri komisyoncuları, deniz taşımacılığının iki önemli aktörüdür. Gemi acenteleri, taşıma kapasitesi arz ederken, taşıma işleri komisyoncuları ise taşıma kapasitesi talebi oluşturmaktadır. Bu rekabet koşullarında, acenteler, taşıma işleri komisyoncularına yönelik olarak yeni pazarlama stratejileri geliştirmektedir. Bu çalışmada, taşıma işleri komisyoncularının acenteleri seçerken hangi ölçütleri önemsedikleri araştırılmıştır. Belirlenen ölçütlerin sıralandığı anket formu, İzmir’de hizmet veren taşıma işleri komisyoncularına uygulanmıştır. Veriler t Testi ve ANOVA ile analiz edilmiş, taşıma işleri komisyoncularının acente seçerken “navlun fiyatı”, “istenilen limana hizmet” ve “kriz anındaki destek” ölçütlerinin en önem verdikleri ölçütler olduğu tespit edilmiştir.
Gemi Acenteleri Taşıma İşleri Komisyoncuları Denizyolu Taşımacılığı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 1 |