Bu çalışmada, Borsa İstanbul’da hisseleri işlem gören tekstil sektöründeki firmaların 2010-2014 yıllarındaki halka açıklık oranlarının, firmaların kârlılıklarına olan etkisi ölçülmeye çalışılmıştır. Bu doğrultuda net kârlılık oranı, özsermaye kârlılığı, aktif kârlılık ve hisse başı kâr bağımlı değişken, halka açıklık oranı, firma yaşı ve finansal kaldıraç bağımsız değişken olarak kullanılmıştır. Verilerin analizinde panel regresyon modeli kullanılmıştır. Analiz sonucunda genel olarak halka açıklık oranı ile firmaların kârlılığı arasında anlamlı ve negatif yönlü bir etki tespit edilmiştir.
This paper aims to investigate the relation between the free float rates and the profitability of textile firms in the Istanbul Stock Exchange ISE . The data are obtained from 27 textile firms included in the ISE between the year of 2010 and 2014. In this context, return on sales, return on assets, return on equit and, earnings per share are used as dependent variables and free float rate, age of firms and financial leverage are used as independent variables. In analyzing the data, the panel regression model was used.As the result of the study, it was determined that free float rate of firms affect their profitibality as negative
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 ICAFR 16 Özel Sayısı |