E-commerce was carried out in the electronically of trade, businesses while reducing costs, allow for shopping anytime anywhere and increase profitability without the concept of time and space. Todays, e-commerce widely used in every sector and shopping data is stored in databases of businesses. However, some businesses are transforming this data into meaningful information to develop sales strategies and identify the characteristics of customers while data them for some businesses. In this study, e-commerce service providers to a business’s sales data examined by statistical methods, user specifications have been identified which shopping acting and users and about shopping habits information have been obtained customers subjected to clustering based on certain characteristics
Ticaretin elektronik ortamda gerçekleştirildiği e-ticaret, işletmelerin giderlerini azaltırken, zaman ve mekân kavramı olmaksızın her an her yerde alışveriş yapılabilmesine olanak sağlamakta ve kârlılığı artırmaktadır. Günümüzde her sektörde e-ticaret yoğun olarak kullanılmakta ve alışveriş verileri işletmelerin veritabanlarında saklanmaktadır. Ancak bazı işletmeler için bunlar veri olarak kalırken, bazı işletmeler bu veriyi satış stratejilerini geliştirmek ve müşteri özelliklerini tespit etmek için anlamlı bilgiye dönüştürmektedir. Bu çalışmada, e-ticaret hizmeti veren bir işletmeye ait satış veriler istatiksel yöntemlerle incelenmiş, alışverişe etki eden kullanıcı özellikler tespit edilmiş ve müşteriler belirli özelliklere göre kümelemeye tabi tutularak kullanıcılar ve alışveriş alışkanlıkları hakkında bilgiler elde edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 28 |