It is obvious that the source of thermal tourism in district of Afyonkarahisar Sandıklı contributing positively for destination branding. Competition is not only between products or companies, but also it is taking place between countries, regions, cities and places. In this study, branding studies and media use of the thermal tourism in Sandıklı was evaluated. In this research, one of the qualitative research methods interviews technique which is interview, has been utilized. According to the interview, Sandıklı has been found to be a thermal tourism destination that is necessary to increase branding efforts for being a brand. It is foreseen that local governments, media, civil society organizations and business cooperation should collaborate in branding
Afyonkarahisar’ın Sandıklı İlçesi’nin sahip olduğu termal turizm kaynaklarının destinasyon markalaşması açısından olumlu katkı sağlayacağı açıktır. Rekabet, yalnızca ürünler veya firmalar arasında değil, ülkeler, bölgeler, kentler ve yerler arasında da yaşanmaktadır. Bu nedenle, rekabet avantajı elde etmek isteyen kentlerin, kendilerine has marka olmalarını sağlayabilecek özelliklerini belirleyip bunlardan faydalanmaları gerekmektedir. Bu çalışmada, Sandıklı’nın termal turizmde markalaşması çalışmaları ve medyanın kullanımı değerlendirilmiştir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan görüşme mülakat tekniğinden faydalanılmıştır. Araştırmaya göre, Sandıklı’nın bir termal turizm destinasyonu markası olabilmesi için markalaşma çabalarını arttırması gerektiği tespit edilmiştir. Markalaşma çalışmalarında yerel yönetimler, sivil toplum kuruluşları ve otel işletmelerinin işbirliği içerisinde olması gerektiği öngörülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 28 |