BibTex RIS Kaynak Göster

THE REALTIONSHIP BETWEEN SATISFACTION OF HEALTH CARE SERVICES AND TAX MANNER AND BEHAVIOURS

Yıl 2016, Cilt: 12 Sayı: 27, 83 - 104, 01.01.2016
https://doi.org/10.17130/10.17130/ijmeb.2016.12.27.1098

Öz

In this study, the realtionshıp between satisfaction of health care services and tax manner and behaviours was analized. In this content, a survey conducted to 402 hospital patients staying in the Zonguldak Atatürk State Hospital services. According to the findings beside having a week relationship, a same paralel relationship was deeducted between satisfactıon of health care services and tax manner and behaviours. However, a significant result was not able to obtained when this relationship modelled. In addition, the opinions about the tax manner and behaviours were studied acoording to the properties of the participants

Kaynakça

  • Aktan, C. C. (2006). Vergi psikolojisinin temelleri ve vergi ahlakı. Editörler: Coşkun Can Aktan, Dilek Dileyici, İstiklal Y. Vural. Vergileme ekonomisi ve vergileme psikolojisi. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Candan, N. (2007). İbn-i Haldun’un gözüyle kamu maliyesi yaklaşımı. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 14(2), 235-245.
  • Cronin, J.J., & Taylor, S.A. (1992). Measuring service quality: a reexamination and extension. Journal of Marketing, 56(3), 55-68.
  • Çavuşoğlu, H., & Pekkaya, M. (2015). Siyasal Propaganda Araçlarının Seçmen Tercihine Etkisi: Zonguldak Örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 10(3), 91- 115.
  • Çoban, H. (2004). Vergi mükelleflerinin vergi karşısındaki davranışları üzerine ampirik bir inceleme Denizli örneği (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Dibek, E. (2016). Sağlık hizmetlerinden memnuniyet ile vergi tutum ve davranışları arasındaki ilişki (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bülent Ecevit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Göksu, G. G., & Saruç, T. (2012). Türkiye’de vergiye uyum: Mülakat çalışması. Erişim Tarihi: 19.11.2015, http://www.mevzuatdergisi.com/2012/08a/01.htm
  • İnceoğlu, M. (2010). Tutum algı iletişim. 5. Baskı, İstanbul: Beykent Üniversitesi Yayınevi.
  • Muter, B. N., & Sakınç, S., Çelebi, K. (1993). Mükelleflerin vergi karşısındaki tutum ve davranışları araştırması. Celal Bayar Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Maliye Bölümü, Manisa.
  • Muter, B. N., & Özcan, P. M. (2012). Sosyo-psikolojik yönleri ile vergi kaçakçılığı, mali sosyoloji üzerine denemeler. Editör: Prof. Dr. A. Kemal Çelebi. T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı, Yayın No: 2012/418, Ankara
  • Parasuraman, A., Zeithaml, V. A., & Berry, L. L. (1988). SERVQUAL: A multiple item scale for measuring consumer perceptions of service quality. Journal of Retailing, 64(1), 12- 40.
  • Pekkaya, M., & Akıllı, F. (2013). Hava yolu hizmet kalitesinin SERVPERF-SERVQUAL ölçeği ile değerlendirmesi ve istatistiksel analizi. AİBÜ İİBF Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(1), 75-96.
  • Sağbaş, İ. (2003). Kamu tercihi teorisi ve Türkiye’de yerel vergilerin algılanması. Amme İdaresi Dergisi, 36 (1), 169-178.
  • Sağlam, M. (2013). Vergi algısı ve vergi bilinci üzerine bir araştırma: İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinde vergi algısı ve bilinci. Sosyo-ekonomi Dergisi, 2013 (1), 315- 334.
  • Schmölders, C. (2006). The psychology of money and public finance, Translated by Iain Grant and Karen Green, Palgrave Macmillan.
  • Silah, M. (2005). Sosyal psikoloji davranış bilimi. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Şahbaz, K., & Saruç, N. T. (2012). Vergi ahlakını etkileyen faktörler: Sakarya Üniversitesi örneği. Sakarya İktisat Dergisi, 1 (4), 57-81.
  • Taşkın, Y. (2010). Vergi psikolojisi ve vergiye karşı mükellef tepkileri. İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Maliye Araştırma Merkezi Konferansları, 54. Seri, 67-90.
  • Yüce, M., & Gerçek, A. (1998). Mükellefin vergiye yaklaşımını belirleyen faktörler ile ilgili ampirik bir çalışma. Sayıştay Dergisi, 28, 20-31.

SAĞLIK HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYET İLE VERGİ TUTUM VE DAVRANIŞLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2016, Cilt: 12 Sayı: 27, 83 - 104, 01.01.2016
https://doi.org/10.17130/10.17130/ijmeb.2016.12.27.1098

Öz

Bu çalışmada hastanede yatan hastaların sağlık hizmetlerinden memnuniyet düzeyleri ile vergi tutum ve davranışları arasındaki ilişki analiz edilmiştir. Bu kapsamda Zonguldak Atatürk Devlet Hastanesi servislerinde 402 yatan hastaya anket uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre zayıf da olsa sağlık hizmetlerinden duyulan memnuniyet ile vergi tutum ve davranışları arasında aynı yönlü bir ilişki tespit edilmiştir. Ancak regresyonda anlamlı bir ilişki modeli elde edilememiştir. Ayrıca vergi tutum ve davranışlarına ait görüşler katılımcıların özelliklerine göre incelenmiştir.

Kaynakça

  • Aktan, C. C. (2006). Vergi psikolojisinin temelleri ve vergi ahlakı. Editörler: Coşkun Can Aktan, Dilek Dileyici, İstiklal Y. Vural. Vergileme ekonomisi ve vergileme psikolojisi. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Candan, N. (2007). İbn-i Haldun’un gözüyle kamu maliyesi yaklaşımı. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 14(2), 235-245.
  • Cronin, J.J., & Taylor, S.A. (1992). Measuring service quality: a reexamination and extension. Journal of Marketing, 56(3), 55-68.
  • Çavuşoğlu, H., & Pekkaya, M. (2015). Siyasal Propaganda Araçlarının Seçmen Tercihine Etkisi: Zonguldak Örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 10(3), 91- 115.
  • Çoban, H. (2004). Vergi mükelleflerinin vergi karşısındaki davranışları üzerine ampirik bir inceleme Denizli örneği (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Dibek, E. (2016). Sağlık hizmetlerinden memnuniyet ile vergi tutum ve davranışları arasındaki ilişki (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bülent Ecevit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Göksu, G. G., & Saruç, T. (2012). Türkiye’de vergiye uyum: Mülakat çalışması. Erişim Tarihi: 19.11.2015, http://www.mevzuatdergisi.com/2012/08a/01.htm
  • İnceoğlu, M. (2010). Tutum algı iletişim. 5. Baskı, İstanbul: Beykent Üniversitesi Yayınevi.
  • Muter, B. N., & Sakınç, S., Çelebi, K. (1993). Mükelleflerin vergi karşısındaki tutum ve davranışları araştırması. Celal Bayar Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Maliye Bölümü, Manisa.
  • Muter, B. N., & Özcan, P. M. (2012). Sosyo-psikolojik yönleri ile vergi kaçakçılığı, mali sosyoloji üzerine denemeler. Editör: Prof. Dr. A. Kemal Çelebi. T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı, Yayın No: 2012/418, Ankara
  • Parasuraman, A., Zeithaml, V. A., & Berry, L. L. (1988). SERVQUAL: A multiple item scale for measuring consumer perceptions of service quality. Journal of Retailing, 64(1), 12- 40.
  • Pekkaya, M., & Akıllı, F. (2013). Hava yolu hizmet kalitesinin SERVPERF-SERVQUAL ölçeği ile değerlendirmesi ve istatistiksel analizi. AİBÜ İİBF Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(1), 75-96.
  • Sağbaş, İ. (2003). Kamu tercihi teorisi ve Türkiye’de yerel vergilerin algılanması. Amme İdaresi Dergisi, 36 (1), 169-178.
  • Sağlam, M. (2013). Vergi algısı ve vergi bilinci üzerine bir araştırma: İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinde vergi algısı ve bilinci. Sosyo-ekonomi Dergisi, 2013 (1), 315- 334.
  • Schmölders, C. (2006). The psychology of money and public finance, Translated by Iain Grant and Karen Green, Palgrave Macmillan.
  • Silah, M. (2005). Sosyal psikoloji davranış bilimi. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Şahbaz, K., & Saruç, N. T. (2012). Vergi ahlakını etkileyen faktörler: Sakarya Üniversitesi örneği. Sakarya İktisat Dergisi, 1 (4), 57-81.
  • Taşkın, Y. (2010). Vergi psikolojisi ve vergiye karşı mükellef tepkileri. İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Maliye Araştırma Merkezi Konferansları, 54. Seri, 67-90.
  • Yüce, M., & Gerçek, A. (1998). Mükellefin vergiye yaklaşımını belirleyen faktörler ile ilgili ampirik bir çalışma. Sayıştay Dergisi, 28, 20-31.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mehmet Cural Bu kişi benim

Mehmet Pekkaya Bu kişi benim

Erdem Dibek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Cural, M., Pekkaya, M., & Dibek, E. (2016). SAĞLIK HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYET İLE VERGİ TUTUM VE DAVRANIŞLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 12(27), 83-104. https://doi.org/10.17130/10.17130/ijmeb.2016.12.27.1098