It is intended to find out the existing brand loyalty to car brands and to predict the consumers’ future brand preferences. Finally, the highest brand loyalty were found to AUDI, MERCEDES and OPEL. It is understood that VW, RENAULT, PEUGEOT are mostly preferred by females; TOFAŞ, RENAULT, FIAT and FORD are preferred by the males. While TOFAŞ and RENAULT are mostly preferred by low-incomers, TOFAŞ, RENAULT, FIAT and FORD are mostly preferred by the middle incomers and VOLKSWAGEN VW , TOYOTA, SKODA, OPEL, NISSAN, HONDA and CITROEN are mostly preferred by the high incomers
Çalışmada tüketicilerin otomobil markalarına olan marka sadakatlerinin tespit edilmesini ve tüketicilerin ileriki dönemlerdeki marka tercihlerinin öngörülmesi amaçlanmaktadır. Sonuçta, katılımcıların en yüksek marka bağlılığını AUDİ, MERCEDES ve OPEL markalarına gösterdikleri bulunmuştur. Bayan katılımcılar başta VOLKSWAGEN VW , RENAULT ve PEUGUOT olmak üzere markaları tercih ederlerken, erkek katılımcılar ise başlıca TOFAŞ, RENAULT, FİAT ve FORD markalarını tercih etmektedirler. Düşük gelirli katılımcılar en fazla TOFAŞ ve RENAULT markalarını, orta gelir grubundakiler en fazla TOFAŞ, RENAULT ve FİAT ve FORD markalarını, üst gelir grubundakiler ise VW, TOYOTA, SKODA, OPEL, NİSSAN, HONDA ve CİTROEN markalarını tercih etmektedirler.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 11 Sayı: 26 |