BibTex RIS Kaynak Göster

AN ANALYSIS ON CONSUMERS’ BRAND LOYALTY AND PREFERENCES TOWARDS CAR BRANDS

Yıl 2015, Cilt: 11 Sayı: 26, 195 - 220, 01.09.2015
https://doi.org/10.17130/ijmeb.2015.11.26.947

Öz

It is intended to find out the existing brand loyalty to car brands and to predict the consumers’ future brand preferences. Finally, the highest brand loyalty were found to AUDI, MERCEDES and OPEL. It is understood that VW, RENAULT, PEUGEOT are mostly preferred by females; TOFAŞ, RENAULT, FIAT and FORD are preferred by the males. While TOFAŞ and RENAULT are mostly preferred by low-incomers, TOFAŞ, RENAULT, FIAT and FORD are mostly preferred by the middle incomers and VOLKSWAGEN VW , TOYOTA, SKODA, OPEL, NISSAN, HONDA and CITROEN are mostly preferred by the high incomers

Kaynakça

  • Aktan, M. (2013). Kamuoyunun yerli otomobil projesini algısı. Öneri, 10(39), 1-9.
  • Alp, S., & Ersoy Ö. (2009). Markov zinciri yöntemi ile taşınabilir bilgisayar tercihlerinin analizi. Akademik İncelemeler, 4(2), 37-54.
  • Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2014). Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Armutlu, C., & Üner, M. M. (2009). Benlik imajı uyumu, tüketici tatmini ve marka sadakati ilişkisi üzerine görgül bir araştırma. Gazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 11(3), 1-26.
  • Arnould, E. J., & Thompson, C. J. (2005). Consumer culture theory (CCT): twenty years of research. Journal of Consumer Research, 31(3), 868-882.
  • Arslan, K. (2003). Otomobil alımında tüketici davranışlarını etkileyen faktörler. İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, 2(3), 83-103.
  • Ayas, N. (2012). Marka değeri algılamalarının tüketici satın alma davranışı üzerine etkisi. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 7(1), 163-183.
  • Ayyıldız, H., & Akyüz, A. M. (2008). Yeni ekonomi ve değişen pazarlama anlayışı. İçinde A. Kalça (ed.) Eski yeni ekonomi. İstanbul: Element Yayınları.
  • Balçık, P. Y., & Şahin, B. (2013). Sağlık hizmetlerinde maliyet etkililik analizi ve karar analizi. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 16(2), 121-134.
  • Bayraktar, B. (2004). Otomobil sektöründe uygulanan önemli demografik bölümlendirme kriterleri (genel bir bakış). BAÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(11), 1-10.
  • Bilbil, E. K., Sütçü, C. S., & Kıyat, B. D. (2013). Türkiye’de telekomünikasyon sektöründe kurumsal itibar katsayısı ve marka sadakati üzerine bir araştırma. Öneri, 10(39), 163- 175.
  • Bişkin, F. (2010). Markanın pazarlama açısından önemi ve tüketici tercihleri-memnuniyeti çerçevesinde otomobil sahipleri üzerinde bir araştırma. SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14(20), 412-433.
  • Can, T., & Öz, E. (2009). Marka tercihlerine ve tercih nedenlerine gizli markov modelinin uygulanması. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 167- 186.
  • Çabuk, S., & Orel, F. D. (2008). Marka karakteristikleri ile marka ve üretici firmaya duyulan güven arasındaki ilişkilerin belirlenmesi: Çukurova Üniversitesi ölçeğinde bir araştırma. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 103-116.
  • Çınar, R., & Çubukçu, İ. (2009). Tüketim toplumunun şekillenmesi ve tüketici davranışları- karşılaştırmalı bir uygulama. Atatürk Üniversitesi SBE Dergisi, 13(1), 277-300.
  • Çifci, S., & Cop, R. (2007). Marka ve marka yönetimi kavramları: üniversite öğrencilerinin kot pantolon marka tercihlerine yönelik bir araştırma. Finans Politik & Ekonomik Yorumlar, 44(512), 69-88.
  • Çifci, S., Velioğlu, M. N., & Umut, M. Ö. (2014). Marka mirası kavramı ve hizmetlerde marka mirasına yönelik bir ölçek değerlendirmesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(1), 105-114.
  • Deloitte (2014). Otomotiv sektörü tüketici araştırması 2014-tüketicilerin otomobil ve ulaşım tercihlerinin anlaşılması. Erişim Tarihi: 09.01.2015, www2.deloitte.com/content/dam/ Deloitte /tr/Documents/manufacturing/otomotiv_sektoru_tuketici_arastirmasi.pdf
  • Demir, M. Ö. (2011). Risk algısının marka sadakatine etkisi: cep telefonları kategorisinde bir uygulama. Ege Akademik Bakış, 11(2), 267- 276.
  • Deniz, A., & Erciş, A. (2010). Kişilik özellikleri, hedonik ve rasyonel fayda, marka duygusu ve marka bağlılığı arasındaki ilişkilerin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 24(2), 141-165.
  • Ecer, F. (2013). Türkiye’de 2. El otomobil fiyatlarının tahmini ve fiyat belirleyicilerinin tespiti. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,13(4), 101-112.
  • Eren, S. S., & Eker, S. (2012). Kurumsal sosyal sorumluluk algısının marka imajı, algılanan değer, müşteri tatmini ve marka sadakatine etkisi üzerine bir saha araştırması: x markası örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(2), 451-472.
  • Güneş, S. (2012). Türk toplumu ve otomobil. SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25, 213-230.
  • Güngör, İ., & İşler, D. B. (2005). Analitik hiyerarşi yaklaşımı ile otomobil seçimi. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 21-33.
  • Gürbüz, A., & Doğan, M. (2013). Tüketicilerin markaya duyduğu güven ve marka bağlılığı ilişkisi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 9(19), 239-258.
  • Hiçsönmez, B. (2011). Türk otomobil alıcısı işini sağlama alıyor. Erişim Tarihi: 18.01.2015, http://google-tr.blogspot.com.tr/2011/06/turk-otomobil-alcs-isini-saglama-alyor.html
  • Hill, R. P. (2002). Consumer culture and the culture of poverty: ımplications for marketing theory and practice. Marketing Theory, 2(3), 273-293.
  • Holt, D. B. (2002). Why do brands cause trouble? A dialectical theory of consumer culture and branding. Journal of Consumer Research, 29, 70-90.
  • Hur, W., Ahn, K., & Kim, M. (2011). Building brand loyalty through managing brand community commitment. Management Decision, 49(7), 1194-1213.
  • İnal, M. E. (2009). Müşteri analizi. İçinde Ö. Torlak & R. Altunışık (eds.) Pazarlama stratejileri yönetsel bir yaklaşım (ss. 107-136). İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Juntunen, M., Juntunen, J., & Juga, J. (2011). Corporate brand equity and loyalty in b2b markets: a study among logistics service purchasers. Brand Management, 18(4/5), 300-311.
  • Kabiraj, S. (2011). Development of a conceptual framework for brand loyalty: a euro- mediterranean perspective. Journal of Brand Management, 18, 285-299.
  • Kantarcı, M. A. (2014). Türkiye’de kadınların en çok tercih ettiği otomobiller. Erişim Tarihi: 18.01.2015, www.radikal.com.tr/fotogaleri/otomotiv/turkiyede_kadinlarin_en_cok_ tercih_ettigi_otomobiller-1205718
  • Karatekin, U.(2009). Sosyal sınıflar içinde mesleklere göre tüketicilerin otomobil alma ve kullanma alışkanlıklarına etkisinin incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Isparta.
  • Kırcova, İ., Altınay, G., Onat, B., & Şahin, Ü. A. (2012). Otomotiv ticaretinde yol haritası talep tahmini 2012-2016. İstanbul: ODD Yayınları.
  • Kotler, P. (2000). Pazarlama yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Köprülü, L. (2011). Tüketicinin zor seçimi. Erişim Tarihi: 16.01.2015, http://www.milliyet.com. tr /tuketicinin-zor-secimi/ekonomi/ekonomidetay/09.05.2011/1387712/default.htm
  • Kuenzel, S., & Halliday, S. V. (2010). The chain of effects from reputation and brand personality congruence to brand loyalty: the role of brand identification. Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing, 18(3/4), 167–176.
  • Kurtbaş, İ., & Barut, B. (2010). Star-marka stratejisiyle yapılan televizyon reklamlarının marka farkındalığı ve marka sadakati oluşturma sürecindeki rolü ve etkisi. Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 13, 107-144.
  • Kurtuldu, H., & Çilingir, Z. (2009). Gerçek ve ideal öz kimlik uyumunun marka sadakat üzerindeki etkisi: sigara sektöründe bir uygulama. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 23(1), 247-263.
  • Lada, S., Sidin, S. M., & Cheng, K. T. G. (2014). Moderating role of product involvement on the relationship between brand personality and brand loyalty. Journal of Internet Banking and Commerce, 19(2), 1-16.
  • Maxian, W,, Bradley, S.D., Wise, W., & Toulouse, E. N. (2013). Brand love is in the heart: physiological responding to advertised brands. Psychology and Marketing, 30(6), 469- 478.
  • Mirze, S. K. (2010). İşletme. İstanbul: Literatür Yayınları.
  • ODD, (2015). Dünya ve Türkiye otomotiv sektörü 2013 raporu, Türkiye ekonomi politikaları araştırma vakfı. Erişim Tarihi: 09.01.2015, www.odd.org.tr/folders/2837/ categorial1docs/821/ ic%20dokumanlar.pdf, ().
  • Okşit, H. (2014). Müşteri sadakati bırakıyor ekonomi, konfor ve tasarıma bakıyor. Erişim Tarihi: 17.01.2015, http://otoajanda.com/4422/musteri-sadakati-birakiyor-ekonomi- konfor-ve-tasarima-bakiyor
  • Öztürk, A. (2013). Yöneylem araştırmasının tarihi gelişimi ve özellikleri. Alphanumeric Journal-The Journal of Operations Research, Statistics, Econometrics and Management Information Systems, 1(1), 1-11.
  • Perreault, W. D., Cannon, J. P. E., & McCarthy, J. (2013). Pazarlamanın temelleri, (Çev. Editörü: Asım Günal Önce), Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Terzi, Ü., Hacaloğlu, S. E., & Aladağ, Z. (2006). Otomobil satın alma problemi için bir karar destek modeli. İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 5(10), 43-49.
  • Tuncel, K. (2013). cetelem araba satışları araştırmasının satıcılara öğrettiği şeyler. Erişim Tarihi: 17.01.2015, http://www.kursattuncel.com/2013/09/cetelem-araba-satislari- arastirmasinin-saticilara-ogrettigi-seyler
  • URL-1, Erişim Tarihi: 18.01.2015, www.hurriyet.com.tr/ekonomi/27925189.asp
  • URL-2, Erişim Tarihi: 18.01.2015, www.trthaber.com/haber/ekonomi/otomobil-satisinda- tercih-alman-markalari-155450.html.
  • URL-3, www.odd.org.tr/folders/2837/categorial1docs/821 /ic%20dokumanlar.pdf
  • URL-4, Erişim Tarihi: 10.10.2014, www.oib.gov.tr/aracmuayene/gumushane.htm
  • Ülgen, H., & Mirze, S. K. (2010). İşletmelerde stratejik yönetim. İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Yavaş, M., Ersöz, T., Kabak, M., & Ersöz, F. (2014). Otomobil seçimine çok kriterli yaklaşım önerisi. İşletme ve İktisat Çalışmaları Dergisi, 2(4), 110-118.
  • Yılmaz, V. (2005). Tüketici memnuniyeti ve ihtiyaçlarının marka sadakatine etkisi: sigara markasına uygulanması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 257-271.
  • Zengin, S. (2012). Markanın tüketici davranışlarına etkisi ve otomotiv sektörü üzerine bir uygulama. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adıyaman.

TÜKETİCİLERİN OTOMOBİL MARKALARINA YÖNELİK MARKA SADAKATLERİ VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2015, Cilt: 11 Sayı: 26, 195 - 220, 01.09.2015
https://doi.org/10.17130/ijmeb.2015.11.26.947

Öz

Çalışmada tüketicilerin otomobil markalarına olan marka sadakatlerinin tespit edilmesini ve tüketicilerin ileriki dönemlerdeki marka tercihlerinin öngörülmesi amaçlanmaktadır. Sonuçta, katılımcıların en yüksek marka bağlılığını AUDİ, MERCEDES ve OPEL markalarına gösterdikleri bulunmuştur. Bayan katılımcılar başta VOLKSWAGEN VW , RENAULT ve PEUGUOT olmak üzere markaları tercih ederlerken, erkek katılımcılar ise başlıca TOFAŞ, RENAULT, FİAT ve FORD markalarını tercih etmektedirler. Düşük gelirli katılımcılar en fazla TOFAŞ ve RENAULT markalarını, orta gelir grubundakiler en fazla TOFAŞ, RENAULT ve FİAT ve FORD markalarını, üst gelir grubundakiler ise VW, TOYOTA, SKODA, OPEL, NİSSAN, HONDA ve CİTROEN markalarını tercih etmektedirler.

Kaynakça

  • Aktan, M. (2013). Kamuoyunun yerli otomobil projesini algısı. Öneri, 10(39), 1-9.
  • Alp, S., & Ersoy Ö. (2009). Markov zinciri yöntemi ile taşınabilir bilgisayar tercihlerinin analizi. Akademik İncelemeler, 4(2), 37-54.
  • Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2014). Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Armutlu, C., & Üner, M. M. (2009). Benlik imajı uyumu, tüketici tatmini ve marka sadakati ilişkisi üzerine görgül bir araştırma. Gazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 11(3), 1-26.
  • Arnould, E. J., & Thompson, C. J. (2005). Consumer culture theory (CCT): twenty years of research. Journal of Consumer Research, 31(3), 868-882.
  • Arslan, K. (2003). Otomobil alımında tüketici davranışlarını etkileyen faktörler. İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, 2(3), 83-103.
  • Ayas, N. (2012). Marka değeri algılamalarının tüketici satın alma davranışı üzerine etkisi. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 7(1), 163-183.
  • Ayyıldız, H., & Akyüz, A. M. (2008). Yeni ekonomi ve değişen pazarlama anlayışı. İçinde A. Kalça (ed.) Eski yeni ekonomi. İstanbul: Element Yayınları.
  • Balçık, P. Y., & Şahin, B. (2013). Sağlık hizmetlerinde maliyet etkililik analizi ve karar analizi. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 16(2), 121-134.
  • Bayraktar, B. (2004). Otomobil sektöründe uygulanan önemli demografik bölümlendirme kriterleri (genel bir bakış). BAÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(11), 1-10.
  • Bilbil, E. K., Sütçü, C. S., & Kıyat, B. D. (2013). Türkiye’de telekomünikasyon sektöründe kurumsal itibar katsayısı ve marka sadakati üzerine bir araştırma. Öneri, 10(39), 163- 175.
  • Bişkin, F. (2010). Markanın pazarlama açısından önemi ve tüketici tercihleri-memnuniyeti çerçevesinde otomobil sahipleri üzerinde bir araştırma. SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14(20), 412-433.
  • Can, T., & Öz, E. (2009). Marka tercihlerine ve tercih nedenlerine gizli markov modelinin uygulanması. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 167- 186.
  • Çabuk, S., & Orel, F. D. (2008). Marka karakteristikleri ile marka ve üretici firmaya duyulan güven arasındaki ilişkilerin belirlenmesi: Çukurova Üniversitesi ölçeğinde bir araştırma. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 103-116.
  • Çınar, R., & Çubukçu, İ. (2009). Tüketim toplumunun şekillenmesi ve tüketici davranışları- karşılaştırmalı bir uygulama. Atatürk Üniversitesi SBE Dergisi, 13(1), 277-300.
  • Çifci, S., & Cop, R. (2007). Marka ve marka yönetimi kavramları: üniversite öğrencilerinin kot pantolon marka tercihlerine yönelik bir araştırma. Finans Politik & Ekonomik Yorumlar, 44(512), 69-88.
  • Çifci, S., Velioğlu, M. N., & Umut, M. Ö. (2014). Marka mirası kavramı ve hizmetlerde marka mirasına yönelik bir ölçek değerlendirmesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(1), 105-114.
  • Deloitte (2014). Otomotiv sektörü tüketici araştırması 2014-tüketicilerin otomobil ve ulaşım tercihlerinin anlaşılması. Erişim Tarihi: 09.01.2015, www2.deloitte.com/content/dam/ Deloitte /tr/Documents/manufacturing/otomotiv_sektoru_tuketici_arastirmasi.pdf
  • Demir, M. Ö. (2011). Risk algısının marka sadakatine etkisi: cep telefonları kategorisinde bir uygulama. Ege Akademik Bakış, 11(2), 267- 276.
  • Deniz, A., & Erciş, A. (2010). Kişilik özellikleri, hedonik ve rasyonel fayda, marka duygusu ve marka bağlılığı arasındaki ilişkilerin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 24(2), 141-165.
  • Ecer, F. (2013). Türkiye’de 2. El otomobil fiyatlarının tahmini ve fiyat belirleyicilerinin tespiti. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,13(4), 101-112.
  • Eren, S. S., & Eker, S. (2012). Kurumsal sosyal sorumluluk algısının marka imajı, algılanan değer, müşteri tatmini ve marka sadakatine etkisi üzerine bir saha araştırması: x markası örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(2), 451-472.
  • Güneş, S. (2012). Türk toplumu ve otomobil. SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25, 213-230.
  • Güngör, İ., & İşler, D. B. (2005). Analitik hiyerarşi yaklaşımı ile otomobil seçimi. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 21-33.
  • Gürbüz, A., & Doğan, M. (2013). Tüketicilerin markaya duyduğu güven ve marka bağlılığı ilişkisi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 9(19), 239-258.
  • Hiçsönmez, B. (2011). Türk otomobil alıcısı işini sağlama alıyor. Erişim Tarihi: 18.01.2015, http://google-tr.blogspot.com.tr/2011/06/turk-otomobil-alcs-isini-saglama-alyor.html
  • Hill, R. P. (2002). Consumer culture and the culture of poverty: ımplications for marketing theory and practice. Marketing Theory, 2(3), 273-293.
  • Holt, D. B. (2002). Why do brands cause trouble? A dialectical theory of consumer culture and branding. Journal of Consumer Research, 29, 70-90.
  • Hur, W., Ahn, K., & Kim, M. (2011). Building brand loyalty through managing brand community commitment. Management Decision, 49(7), 1194-1213.
  • İnal, M. E. (2009). Müşteri analizi. İçinde Ö. Torlak & R. Altunışık (eds.) Pazarlama stratejileri yönetsel bir yaklaşım (ss. 107-136). İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Juntunen, M., Juntunen, J., & Juga, J. (2011). Corporate brand equity and loyalty in b2b markets: a study among logistics service purchasers. Brand Management, 18(4/5), 300-311.
  • Kabiraj, S. (2011). Development of a conceptual framework for brand loyalty: a euro- mediterranean perspective. Journal of Brand Management, 18, 285-299.
  • Kantarcı, M. A. (2014). Türkiye’de kadınların en çok tercih ettiği otomobiller. Erişim Tarihi: 18.01.2015, www.radikal.com.tr/fotogaleri/otomotiv/turkiyede_kadinlarin_en_cok_ tercih_ettigi_otomobiller-1205718
  • Karatekin, U.(2009). Sosyal sınıflar içinde mesleklere göre tüketicilerin otomobil alma ve kullanma alışkanlıklarına etkisinin incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Isparta.
  • Kırcova, İ., Altınay, G., Onat, B., & Şahin, Ü. A. (2012). Otomotiv ticaretinde yol haritası talep tahmini 2012-2016. İstanbul: ODD Yayınları.
  • Kotler, P. (2000). Pazarlama yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Köprülü, L. (2011). Tüketicinin zor seçimi. Erişim Tarihi: 16.01.2015, http://www.milliyet.com. tr /tuketicinin-zor-secimi/ekonomi/ekonomidetay/09.05.2011/1387712/default.htm
  • Kuenzel, S., & Halliday, S. V. (2010). The chain of effects from reputation and brand personality congruence to brand loyalty: the role of brand identification. Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing, 18(3/4), 167–176.
  • Kurtbaş, İ., & Barut, B. (2010). Star-marka stratejisiyle yapılan televizyon reklamlarının marka farkındalığı ve marka sadakati oluşturma sürecindeki rolü ve etkisi. Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 13, 107-144.
  • Kurtuldu, H., & Çilingir, Z. (2009). Gerçek ve ideal öz kimlik uyumunun marka sadakat üzerindeki etkisi: sigara sektöründe bir uygulama. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 23(1), 247-263.
  • Lada, S., Sidin, S. M., & Cheng, K. T. G. (2014). Moderating role of product involvement on the relationship between brand personality and brand loyalty. Journal of Internet Banking and Commerce, 19(2), 1-16.
  • Maxian, W,, Bradley, S.D., Wise, W., & Toulouse, E. N. (2013). Brand love is in the heart: physiological responding to advertised brands. Psychology and Marketing, 30(6), 469- 478.
  • Mirze, S. K. (2010). İşletme. İstanbul: Literatür Yayınları.
  • ODD, (2015). Dünya ve Türkiye otomotiv sektörü 2013 raporu, Türkiye ekonomi politikaları araştırma vakfı. Erişim Tarihi: 09.01.2015, www.odd.org.tr/folders/2837/ categorial1docs/821/ ic%20dokumanlar.pdf, ().
  • Okşit, H. (2014). Müşteri sadakati bırakıyor ekonomi, konfor ve tasarıma bakıyor. Erişim Tarihi: 17.01.2015, http://otoajanda.com/4422/musteri-sadakati-birakiyor-ekonomi- konfor-ve-tasarima-bakiyor
  • Öztürk, A. (2013). Yöneylem araştırmasının tarihi gelişimi ve özellikleri. Alphanumeric Journal-The Journal of Operations Research, Statistics, Econometrics and Management Information Systems, 1(1), 1-11.
  • Perreault, W. D., Cannon, J. P. E., & McCarthy, J. (2013). Pazarlamanın temelleri, (Çev. Editörü: Asım Günal Önce), Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Terzi, Ü., Hacaloğlu, S. E., & Aladağ, Z. (2006). Otomobil satın alma problemi için bir karar destek modeli. İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 5(10), 43-49.
  • Tuncel, K. (2013). cetelem araba satışları araştırmasının satıcılara öğrettiği şeyler. Erişim Tarihi: 17.01.2015, http://www.kursattuncel.com/2013/09/cetelem-araba-satislari- arastirmasinin-saticilara-ogrettigi-seyler
  • URL-1, Erişim Tarihi: 18.01.2015, www.hurriyet.com.tr/ekonomi/27925189.asp
  • URL-2, Erişim Tarihi: 18.01.2015, www.trthaber.com/haber/ekonomi/otomobil-satisinda- tercih-alman-markalari-155450.html.
  • URL-3, www.odd.org.tr/folders/2837/categorial1docs/821 /ic%20dokumanlar.pdf
  • URL-4, Erişim Tarihi: 10.10.2014, www.oib.gov.tr/aracmuayene/gumushane.htm
  • Ülgen, H., & Mirze, S. K. (2010). İşletmelerde stratejik yönetim. İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Yavaş, M., Ersöz, T., Kabak, M., & Ersöz, F. (2014). Otomobil seçimine çok kriterli yaklaşım önerisi. İşletme ve İktisat Çalışmaları Dergisi, 2(4), 110-118.
  • Yılmaz, V. (2005). Tüketici memnuniyeti ve ihtiyaçlarının marka sadakatine etkisi: sigara markasına uygulanması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 257-271.
  • Zengin, S. (2012). Markanın tüketici davranışlarına etkisi ve otomotiv sektörü üzerine bir uygulama. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adıyaman.
Toplam 57 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Tolga Arıtan Bu kişi benim

Ahmet Mutlu Akyüz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 11 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Arıtan, T., & Akyüz, A. M. (2015). TÜKETİCİLERİN OTOMOBİL MARKALARINA YÖNELİK MARKA SADAKATLERİ VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 11(26), 195-220. https://doi.org/10.17130/ijmeb.2015.11.26.947

Cited By