BibTex RIS Kaynak Göster

A PRACTICE FOR THE DETERMINING OF THE PERCEPTION TV ADVERTISEMENT OF THE GIFTED CHILDREN BY THE FOCUS GROUP L ANALYSIS METHOD

Yıl 2014, Cilt: 10 Sayı: 21, 43 - 64, 01.01.2014
https://doi.org/10.11122/ijmeb.2014.10.21.361

Öz

The companies have directed their new marketing efforts upon the children who have played much more role in the family. A steadily increase in of the level of affect of children on their parents for the purchasing decisions has caused an increase on the practices oriented to attract attentions of children,especially on the TV advertisements. This research has been subjected to the measurement of the perception of TV advertisement movies which belongs to a household good that not deal with the gifted children diversifiying frowm the other children at some points directly and the impressionability levels of them. For that purpose, a focus group discussion has been made with the 8 gifted children who has been selected through some prestudies, and content analysis has been performed on the answers of them. At the result of the research, the views of the children regarding with the advertisements have been discussed. The children have perceived the theoretical informations about advertisement in a right way, however, they have criticised the advertisement practices

Kaynakça

  • Babacan, M. (2005). Reklamcılık temel kavramlar. Bursa: Detay Yayıncılık.
  • Badger, J. M. (2008). Factors that enable or complicate end-of-life transitions in critical care. American Journal of Critical Care, 14(6), 513-521.
  • Bildiren, A., & Uzun, M. (2007). Üstün yetenekli öğrencilerin belirlenmesine yönelikbir tanılama yönteminin kullanılabilirliğinin incelenmesi. PamukkaleÜniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 31-39.
  • Bono, D. E. (1995). Çocuklar sorun çözüyor. İstanbul: İnkılap Kitabevi.
  • Boran, A. İ., & Aslaner, R. (2008). Bilim ve sanat merkezlerinde matematik öğretiminde probleme dayalı öğrenme. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 15-32.
  • Çerçi, F. (2009). Çocukların reklamı anlama ve algılama düzeyleri ile demografikdeğişkenler arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik mersin ilinde bir araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Cesur, S., & Paker, O. (2007). Televizyon ve çocuk: çocukların tv programlarına ilişkin tercihleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(19), 106-125.
  • Charlesworth, W. L., & Rodwell, M. K. (1997). Focus groups with children: a resource for sexual abuse prevention program evaluation. Child Abuse and Neglect, 21(12), 1205-1216.
  • Çimen, D. (2011). Toplumsal cinsiyet eşitliği bağlamında televizyon reklamlarında kadın. Yayınlanmamış Uzmanlık Tezi T. C. Radyo Televizyon Üst Kurulu, Ankara.
  • Huston, S. A., & Hobson, E. H. (2008). Using focus groups to inform pharmacy research. Research in Social and Adminstrative Pharmacy, 4, 186-205.
  • Karaca, Y., Pekyaman, A., & Güney, H. (2007). Ebeveynlerin televizyon reklam içeriklerinin çocuklar üzerindeki etkilerini etik açıdan algılamalarına yönelik bir araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 233 250.
  • Kitzinger, J. (1994). The methodology of focus groups: the importance of interaction between research participants. Sociology of Health and İllness, 16(1), 103-121.
  • Kırcaali İ. G. (2004). Özel eğitimde fokus grup araştırmaları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Dergisi, 5(1), 1-7.
  • Koçak, A., & Arun, Ö. (2006). İçerik analizi çalışmalarında örneklem sorunu. Selçuk Üniversitesi

ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN TV REKLAM ALGILAMALARININ ODAK GRUP YÖNTEMİYLE BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR UYGULAMA

Yıl 2014, Cilt: 10 Sayı: 21, 43 - 64, 01.01.2014
https://doi.org/10.11122/ijmeb.2014.10.21.361

Öz

Muhasebe alanında son yıllarda birçok düzenleme ortaya çıkmıştır. Bunlar; uluslararası muhasebe ve denetim standartları, Türk Muhasebe Standartları TMS , Yeni TTK düzenlemeleridir. Bu düzenlemelerin karmaşıklığı ve sıklığı gün geçtikçe mükellef beklentilerini etkileyerek bağımsız muhasebecilerin iş yükünü artırmaktadır. Bu çalışmada; mükellef işletmenin sağlayacağı iç muhasebe sistemi varlığı, işletme büyüklüğü, işletme ünü unsurlarının ve davranışlarının muhasebecinin geliri ve hizmet performansı üzerinde etkisini ölçmeye yönelik bir model geliştirilmiştir. Araştırma sonunda, işletme iç kontrol sisteminin, muhasebeciye sağlanan gelirin, ününün ve büyüklüğünün muhasebeci hizmet performansını olumlu yönde artırdığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Babacan, M. (2005). Reklamcılık temel kavramlar. Bursa: Detay Yayıncılık.
  • Badger, J. M. (2008). Factors that enable or complicate end-of-life transitions in critical care. American Journal of Critical Care, 14(6), 513-521.
  • Bildiren, A., & Uzun, M. (2007). Üstün yetenekli öğrencilerin belirlenmesine yönelikbir tanılama yönteminin kullanılabilirliğinin incelenmesi. PamukkaleÜniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 31-39.
  • Bono, D. E. (1995). Çocuklar sorun çözüyor. İstanbul: İnkılap Kitabevi.
  • Boran, A. İ., & Aslaner, R. (2008). Bilim ve sanat merkezlerinde matematik öğretiminde probleme dayalı öğrenme. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 15-32.
  • Çerçi, F. (2009). Çocukların reklamı anlama ve algılama düzeyleri ile demografikdeğişkenler arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik mersin ilinde bir araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Cesur, S., & Paker, O. (2007). Televizyon ve çocuk: çocukların tv programlarına ilişkin tercihleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(19), 106-125.
  • Charlesworth, W. L., & Rodwell, M. K. (1997). Focus groups with children: a resource for sexual abuse prevention program evaluation. Child Abuse and Neglect, 21(12), 1205-1216.
  • Çimen, D. (2011). Toplumsal cinsiyet eşitliği bağlamında televizyon reklamlarında kadın. Yayınlanmamış Uzmanlık Tezi T. C. Radyo Televizyon Üst Kurulu, Ankara.
  • Huston, S. A., & Hobson, E. H. (2008). Using focus groups to inform pharmacy research. Research in Social and Adminstrative Pharmacy, 4, 186-205.
  • Karaca, Y., Pekyaman, A., & Güney, H. (2007). Ebeveynlerin televizyon reklam içeriklerinin çocuklar üzerindeki etkilerini etik açıdan algılamalarına yönelik bir araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 233 250.
  • Kitzinger, J. (1994). The methodology of focus groups: the importance of interaction between research participants. Sociology of Health and İllness, 16(1), 103-121.
  • Kırcaali İ. G. (2004). Özel eğitimde fokus grup araştırmaları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Dergisi, 5(1), 1-7.
  • Koçak, A., & Arun, Ö. (2006). İçerik analizi çalışmalarında örneklem sorunu. Selçuk Üniversitesi
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ali Çağlar Çakmak Bu kişi benim

Yahya Fidan Bu kişi benim

Selçuk Yurtsever Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 10 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Çakmak, A. Ç., Fidan, Y., & Yurtsever, S. (2014). ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN TV REKLAM ALGILAMALARININ ODAK GRUP YÖNTEMİYLE BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR UYGULAMA. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 10(21), 43-64. https://doi.org/10.11122/ijmeb.2014.10.21.361