Consumer Styles Inventory CSI was developed as a leading instrument to better understand the consumer decision making process. So far, various studies in different countries revealed equivocal results about the factor structure and dimensionality of CSI. Thus, a refined consumer styles inventory that reflects Turkish consumer decision making styles is needed. In order to address this need, to some extent, a Turkish version of CSI is developed and a field research is conducted. Data is collected from a convenience sample of 518 university students studying at public and private universities in Istanbul and Kocaeli; and 331 adults residing in Istanbul and Kocaeli by the use of self-administered questionnaire. Factor structure and dimensionality of CSI is examined by exploratory and confirmatory factor analyses. Findings are thoroughly examined by contrasting them with the results of original study
Consumer Decision Making Styles Consumer Styles Inventory Consumer Behavior Confirmatory Factor Analysis Scale Adaptation
Tüketicilerin karar verme süreçlerini daha iyi anlamaya yardımcı olmak amacıyla geliştirilen Tüketici Tarzları Envanteri TTE pek çok farklı ülkede denenmiş, ancak yapılan analizler sonucunda ölçeğin yapısı ve boyutları ile ilgili birbirinden farklı bulgular elde edilmiştir. Bu nedenle, Türk tüketicisinin karar verme tarzlarının daha iyi anlaşılmasına yardımcı olacak uyarlanmış bir TTE’ne ihtiyaç duyulmaktadır. Buradan hareketle, Türkçe’ye çevrilen TTE ölçeği kullanılarak uygulamalı bir araştırma gerçekleştirilmiştir. İstanbul ve Kocaeli’nde okuyan 518 üniversite öğrencisi ve yine bu illerde yaşayan 331 yetişkinden oluşan toplam 849 kişilik bir örneklemden anket yöntemiyle veri toplanmıştır. Verilerin yarısı üzerinde keşifsel, diğer yarısı üzerinde de doğrulayıcı faktör analizi uygulanarak, ölçeğin yapısı ve boyutları incelenmiştir. Analizler sonucunda, ortaya çıkan ölçek yapısı değerlendirilmiş, orijinal TTE’ndeki sekiz temel karar verme tarzı ile benzerlik ve farklılıkları ortaya konulmuştur.
Tüketici Karar Verme Tarzları Tüketici Tarzları Envanteri Tüketici Davranışları Doğrulayıcı Faktör Analizi Ölçek Uyarlama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 9 Sayı: 19 |