Talep tahmini tüketicilerin gelecekte ne kadar mal ve hizmet talep edeceklerinin değişkenler yardımıyla tahmin edilmesidir. Talep tahmin metotları kantitatif ve kalitatif yöntemler olmak üzere iki grupta toplanmaktadır. Bu çalışmanın amacı da yeni otomobil satış miktarlarının yapay sinir ağları yöntemiyle önceden tahmin edilerek otomotiv sektörü ile ilgili bir takım politikaların belirlenmesine katkı sağlamaktır. Çalışmada Ocak-2007 ile Haziran-2011 yılları arasındaki aylık veriler kullanılmıştır. Çalışmada bağımsız değişkenler olarak gayri safi yurtiçi hasıla, reel kesim güven endeksi, yatırım harcamaları, tüketim harcamaları, tüketici güven endeksi, dolar kuru ve zaman, bağımlı değişken olarak ise satılan toplam otomobil sayısı alınmıştır.
Sales forecasting is a method of predicting the quantity of products or services that consumers may demand in the future by utilizing variables. Sales forecasting methods can be divided in two groups, qualitative and quantiative. The objective of this study is to predict the amount of future automotive sales by using Artificial Neural Networks in order to help decision makers on their policies about the automotive industry. In this study, monthly data between January-2007 and June-2011 has been used. While the total number of automobile sold has been used as dependent variable, the gross domestic product, real sector confidence index, investment spending, consumer spending, consumer confidence index, USD Exchange rate and time have been selected as independent variables
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 8 Sayı: 17 |