In this research, within the context of word of mouth marketing, survey is applied to 555 students who receive education in different class, department and faculty of Karadeniz Technical University Kanuni Campus, aiming of determining the effects of social and demographic factors on movie preferences of university students. As a method of statistical Analysis of One Way Anova, Independent Sample t Test, Correlation Analysis and Factor Analysis were used. The study is resulted within the context of word of mouth marketing, demographic and social factors affect university students’ movie choice and movie choice affects their sense of satisfaction and dissatisfaction
Bu çalışmada, ağızdan ağıza pazarlama kapsamında, sosyal ve demografik faktörlerin üniversite öğrencilerinin sinema filmi tercihleri üzerindeki etkilerini belirlemek amacıyla Karadeniz Teknik Üniversitesi Kanuni kampüsündeki değişik fakülte, bölüm ve sınıflarında öğrenim gören 555 üniversite öğrencisine anket uygulanmıştır. İstatistiki yöntem olarak Tek Yönlü Varyans Analizi, Bağımsız Örneklem t Testi, Korelasyon Analizi ve Faktör Analizi kullanılmıştır. Çalışmada, ağızdan ağıza pazarlama kapsamında demografik ve sosyal faktörlerin üniversite öğrencilerinin sinema filmi tercihlerini, sinema filmi tercihlerinin de öğrencilerin tatmin ve tatminsizlik duygusunu etkilediği sonucuna varılmıştır.
Ağızdan Ağıza Pazarlama Film Tercihi Üniversitesi Öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 8 Sayı: 16 |