BibTex RIS Kaynak Göster

RELATIONS BETWEEN INTERNAL AUDITING AND TOTAL QUALITY MANAGEMENT

Yıl 2009, Cilt: 5 Sayı: 10, 109 - 119, 01.12.2009

Öz

Total quality management and internal auditing are two management concepts that are in mutual interaction and provide help for development of each other. Total quality management TQM is a human based contemporary management concept that aims to increase customer satisfaction and enhance quality with decreasing cost in organizations. Internal Auditing is an independent, objective assurance and consultancy action in topics of organization’s efficiency, productivity and accordance with laws and regulations. The study concludes that Internal and TQM positively affect each other and they increase efficiency and productivity in organizations

Kaynakça

  • Akasyalı, Cevdet ve Hüseyin Aktaş (2003), “Türkiye’de Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerde Yönetim Krizi ve Toplam Kalite Yönetimi”, Celal Bayar Ünv.İ.İ.B.F.Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Cilt:10, Sayı:2.
  • Arens, Alvin A. Mark S.Bearley, Rendal J. Elder (2003), Auditing and Assurance Services, 9, Ed.New York.
  • Aytimur, Selçuk (1995), Daha İyi Bir Kalite Sistemi İçin Kuruluş İçi Kalite Sistem Denetimi, Denetçinin El Kitabı, Kalder Yayınları, Yayın No: 6, İstanbul.
  • Bozkurt, Nejat (2000), Muhasebe Denetimi, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Güredin, Ersin (1998), Denetim, 8. Basım, Beta Basım Yayım, İstanbul.
  • Ishikawa, Kaoru (1997), Toplam Kalite Kontrol. 2. Basım. KalDer Yayınları, No:7, İstanbul.
  • Küçük, Orhan (2004), Standardizasyon ve Kalite. 2. Basım. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Lewinson,William, (2000), ISO 9000 At the Front Line, ASO.
  • Özçelik, Hayrettin (2008), İşletmelerde Toplam Kalite Yönetimi Uygulaması ve İç Denetim İlişkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi SBE İşletme Anabilim Dalı Uluslararası Kalite Yönetimi Bilim Dalı, 2008.
  • Özkan, Yılmaz (2005); Toplam Kalite, Sakarya Kitapevi, Sakarya.
  • Richards, David A. (2002), “Internal and External Auditors-Inside and Out” Corporate Board, May, http://www.theiia.org/ecm/iiapro.cfm?doc/rd=3648, Erişim 12.08.2009.
  • Şimşek, Muhittin ve Mustafa Nursoy (2002), Toplam Kalite Yönetiminde Performans Ölçme;. Hayat Yayıncılık, İstanbul.
  • Taşkın, Ercan ve Kenan Mehmet Ekinci (2006), Toplam Kalite Yönetimi ve Kamu Sektörü. 1. Basım, Turan Kitabevi, Ankara.
  • Taylor,Donald H. Ve G.William Glezen (1997), Auditing:An Assertions Approach,7.Ed., John Wily and Sons, New York.
  • Tek, Ömer Baybars (1999), Pazarlama İlkeleri / Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, 8. Basım, Beta Yayınları, İstanbul.
  • The Institute of Internal Auditors (2009), “When Do You Need on Internal Audit Function?What Should on Audit Department Charter Contain. http://www.theiia.org/ecm/iiaglance .cfm/id=380, Erişim 19.07.2009.
  • Türkiye İç Denetim Enstitüsü TİDE (2004), “Uluslararası İç Denetim Standartları, Mesleki Uygulama Çerçevesi”, The IIA Research Foundation.
  • Uzun, Ali Kamil (1997), “İç Denetimin Toplam Kalite Yönetimindeki Yeri ve Uygulamadan Örnekler”, 6. Ulusal Kalite Kongresi. Toplam Kalite Yönetimi ve Ekonomi Yönetiminde Kalite. Kalder.
  • Yüksel, Fatih (1998), “Belediyelerde Toplam Kalite Yönetiminin Uygulanabilirliği Üzerine Bir Tartışma”, Çukurova Ünv.İ.İ.B.F.Dergisi, Cilt:8, Sayı:1.

İÇ DENETİM VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ İLİŞKİSİ

Yıl 2009, Cilt: 5 Sayı: 10, 109 - 119, 01.12.2009

Öz

Toplam kalite yönetimi ve iç denetim karşılıklı etkileşim içinde olan ve birbirinin gelişimine katkı sağlayan iki ayrı yönetim kavramıdır. Toplam kalite yönetimi TKY , işletmelerde maliyetleri düşürerek kalitenin iyileştirilmesini ve müşteri memnuniyetinin artırılmasını amaçlayan insan odaklı çağdaş bir yönetim anlayışıdır. İç denetim, işletmelerin etkinliği, verimliliği ve mevzuata uyumu konularında bağımsız, objektif güvence ve danışmanlık faaliyetidir. Çalışma sonucunda; İç denetim ve TKY’nin birbirini olumlu yönde etkilediği, işletmelerin etkinliğini ve verimliliğini artırdığı belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Akasyalı, Cevdet ve Hüseyin Aktaş (2003), “Türkiye’de Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerde Yönetim Krizi ve Toplam Kalite Yönetimi”, Celal Bayar Ünv.İ.İ.B.F.Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Cilt:10, Sayı:2.
  • Arens, Alvin A. Mark S.Bearley, Rendal J. Elder (2003), Auditing and Assurance Services, 9, Ed.New York.
  • Aytimur, Selçuk (1995), Daha İyi Bir Kalite Sistemi İçin Kuruluş İçi Kalite Sistem Denetimi, Denetçinin El Kitabı, Kalder Yayınları, Yayın No: 6, İstanbul.
  • Bozkurt, Nejat (2000), Muhasebe Denetimi, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Güredin, Ersin (1998), Denetim, 8. Basım, Beta Basım Yayım, İstanbul.
  • Ishikawa, Kaoru (1997), Toplam Kalite Kontrol. 2. Basım. KalDer Yayınları, No:7, İstanbul.
  • Küçük, Orhan (2004), Standardizasyon ve Kalite. 2. Basım. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Lewinson,William, (2000), ISO 9000 At the Front Line, ASO.
  • Özçelik, Hayrettin (2008), İşletmelerde Toplam Kalite Yönetimi Uygulaması ve İç Denetim İlişkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi SBE İşletme Anabilim Dalı Uluslararası Kalite Yönetimi Bilim Dalı, 2008.
  • Özkan, Yılmaz (2005); Toplam Kalite, Sakarya Kitapevi, Sakarya.
  • Richards, David A. (2002), “Internal and External Auditors-Inside and Out” Corporate Board, May, http://www.theiia.org/ecm/iiapro.cfm?doc/rd=3648, Erişim 12.08.2009.
  • Şimşek, Muhittin ve Mustafa Nursoy (2002), Toplam Kalite Yönetiminde Performans Ölçme;. Hayat Yayıncılık, İstanbul.
  • Taşkın, Ercan ve Kenan Mehmet Ekinci (2006), Toplam Kalite Yönetimi ve Kamu Sektörü. 1. Basım, Turan Kitabevi, Ankara.
  • Taylor,Donald H. Ve G.William Glezen (1997), Auditing:An Assertions Approach,7.Ed., John Wily and Sons, New York.
  • Tek, Ömer Baybars (1999), Pazarlama İlkeleri / Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, 8. Basım, Beta Yayınları, İstanbul.
  • The Institute of Internal Auditors (2009), “When Do You Need on Internal Audit Function?What Should on Audit Department Charter Contain. http://www.theiia.org/ecm/iiaglance .cfm/id=380, Erişim 19.07.2009.
  • Türkiye İç Denetim Enstitüsü TİDE (2004), “Uluslararası İç Denetim Standartları, Mesleki Uygulama Çerçevesi”, The IIA Research Foundation.
  • Uzun, Ali Kamil (1997), “İç Denetimin Toplam Kalite Yönetimindeki Yeri ve Uygulamadan Örnekler”, 6. Ulusal Kalite Kongresi. Toplam Kalite Yönetimi ve Ekonomi Yönetiminde Kalite. Kalder.
  • Yüksel, Fatih (1998), “Belediyelerde Toplam Kalite Yönetiminin Uygulanabilirliği Üzerine Bir Tartışma”, Çukurova Ünv.İ.İ.B.F.Dergisi, Cilt:8, Sayı:1.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Sinan Aslan Bu kişi benim

Hayrettin Özçelik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 5 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Aslan, S., & Özçelik, H. (2009). İÇ DENETİM VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ İLİŞKİSİ. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 5(10), 109-119.