BibTex RIS Kaynak Göster

LEARNING ORGANIZATION APPROACH IN BUSINESS ENTERPRISES

Yıl 2008, Cilt: 4 Sayı: 7, 161 - 176, 01.06.2008

Öz

The need of learning for the organizations results from the continual and rapid changes in environment. While the organizations designate their strategical goals, in a continuously changing and improving environment, they also have to adopt themselves to these changes both technological and structural. The organizations have been looking for surviving in order to accompany changes in technological, economical and social fields. Of the organization which can keep pace with changes would be able to survive as the organizations of the future. The learning organizations are the organization which are able to keep up with the change and renew them by accomplishing necessary transformation when needed, and in which there are no organizational learning insufficiencies

Kaynakça

  • Arat, Melih (1997), “Şirketler Neden Öğrenemez”, Power, Sayı 4, ss. 78-85.
  • Arat, Melih (1998), Öğrenen Organizasyonlar, Kalder Yayınları, İstanbul.
  • Argyris, Chris ve Donald A. Schön, (1978), Organizational Learning: A Theory of Action Perspective, Addison-Wesley Pub. Comp., Mass.
  • Barutçugil, İsmet (2002), Eğitimcinin Eğitimi, Kariyer Yayınları, İstanbul.
  • Bayer, Merve ve Ozan Ç. Şive (1996), “Yeni Yaklaşımlar-Öğrenen Organizasyonlar”, Human Resources, Kasım, ss. 20-25.
  • Bozkurt, Aynur (2000), “Öğrenen Örgütler”, Yönetimde Çağdaş Yaklaşımlar, Uygulamalar ve Sorunlar, Anı Yayınları, Ankara.
  • Calvert, Gene, Sandra Mobley ve Lisa Marshal (1994), “Learning Organization”, Training and Development, June, ss. 40-50.
  • Dinçer, Ömer (1992), Örgüt Geliştirme, Timaş Yayınları, İstanbul.
  • Eisenhardt, K. M. ve D. C. Galunic (2001), “Birlikte Evrim”, Örgütsel Öğrenme, (Çev. N. Elhüseyni), MESS Yayınları, İstanbul.
  • Eren, Erol (1993), Yönetim Psikolojisi, Beta yayınları, İstanbul.
  • Fedayi, Cemal C. (1998), “Öğrenen Örgütler Teorisi ya da Öğrenmeyi Öğrenmek”, Yeni Türkiye, Sayı 20, ss. 1230-1240.
  • Garvin, David A. (1993), “Building a Learning Organization”, Harvard Business Review, July-August, ss. 75-85.
  • Kırım, Arman (1998), Yeni Dünyada Strateji ve Yönetim, Sistem Yayınları, İstanbul.
  • Koçel, Tamer (1993), İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Luthans, Fred (1995), Organizational Behavior, McGraw-Hill, New York.
  • Mills, Daniel Q. ve Bruce Friesen (1992), “The Learning Organization”, European Management Journal, Vol. 10, No. 2.
  • Özgen, Hüseyin ve Murat M. Türk (1996), “Öğrenen Organizasyon Sistemi ve Bir Öğrenen Organizasyon Modeli”, Amme İdaresi Dergisi, Cilt 29, Sayı 2, ss. 70-80.
  • Özgener, Şevki (1998), “Bilgi Toplumunda Öğrenen Okul ve Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi”, Verimlilik Dergisi, Sayı 1, ss. 112-120.
  • Peker, Ömer (1993), Yönetimi Geliştirmenin Sürekliliği, TODAİE, Ankara.
  • Rheem, Helen (1995), “The Learning Organizations”, Harward Business Review, Vol. 73, No. 2, ss. 8-15.
  • Rosen, Robert H. (1996), Leading People: Transforming Business from the Inside Out, Viking, New York.
  • Schein, Edgard H. (1996), “Three Cultures of Management: The Key to Organizational Learning”, Sloan Management Review, Vol. 38, No. 1, pp. 9-20
  • Senge, Peter M. (1993), Beşinci Disiplin, (Çev. İldeniz Ayşegül ve Ahmet Doğukan), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
  • Tosun, Kemal (1992), İşletme Yönetimi, Savaş Yayınları, Ankara.
  • Töremen, Fatih (2001), Öğrenen Okul, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Tüz, Melek V. (1996), Kriz Döneminde İşletme Yönetimi, Ekin Yayınları, Bursa.

İşletmelerde Öğrenen Örgütler Yaklaşımı

Yıl 2008, Cilt: 4 Sayı: 7, 161 - 176, 01.06.2008

Öz

Örgütlerin öğrenme ihtiyacı, çevredeki sürekli ve hızlı değişimlerden kaynaklanmaktadır. Sürekli değişen ve gelişen bir çevre içinde yaşayan örgütler, bir taraftan stratejik amaçlarını belirlemekte iken diğer taraftan teknolojik ve yapısal olarak bu değişikliklere uyum sağlamak zorundadırlar. Örgütler teknolojik, ekonomik ve sosyal alanlardaki değişikliklere uyum sağlayabilmek için ayakta kalabilmenin formülünü aramaktadırlar. İşte bu örgütlerden kendilerini daha hızlı bir şekilde değiştirebilenler yarının örgütleri olarak yaşamlarını sürdürebileceklerdir. Öğrenen örgütler bu hızlı değişimi yakalayabilen ve ihtiyaç duyulan dönüşümleri gerektiği anda gerçekleştirerek kendi kendini yenileyebilen, örgütsel öğrenme yetersizliklerinin olmadığı örgütlerdir.

Kaynakça

  • Arat, Melih (1997), “Şirketler Neden Öğrenemez”, Power, Sayı 4, ss. 78-85.
  • Arat, Melih (1998), Öğrenen Organizasyonlar, Kalder Yayınları, İstanbul.
  • Argyris, Chris ve Donald A. Schön, (1978), Organizational Learning: A Theory of Action Perspective, Addison-Wesley Pub. Comp., Mass.
  • Barutçugil, İsmet (2002), Eğitimcinin Eğitimi, Kariyer Yayınları, İstanbul.
  • Bayer, Merve ve Ozan Ç. Şive (1996), “Yeni Yaklaşımlar-Öğrenen Organizasyonlar”, Human Resources, Kasım, ss. 20-25.
  • Bozkurt, Aynur (2000), “Öğrenen Örgütler”, Yönetimde Çağdaş Yaklaşımlar, Uygulamalar ve Sorunlar, Anı Yayınları, Ankara.
  • Calvert, Gene, Sandra Mobley ve Lisa Marshal (1994), “Learning Organization”, Training and Development, June, ss. 40-50.
  • Dinçer, Ömer (1992), Örgüt Geliştirme, Timaş Yayınları, İstanbul.
  • Eisenhardt, K. M. ve D. C. Galunic (2001), “Birlikte Evrim”, Örgütsel Öğrenme, (Çev. N. Elhüseyni), MESS Yayınları, İstanbul.
  • Eren, Erol (1993), Yönetim Psikolojisi, Beta yayınları, İstanbul.
  • Fedayi, Cemal C. (1998), “Öğrenen Örgütler Teorisi ya da Öğrenmeyi Öğrenmek”, Yeni Türkiye, Sayı 20, ss. 1230-1240.
  • Garvin, David A. (1993), “Building a Learning Organization”, Harvard Business Review, July-August, ss. 75-85.
  • Kırım, Arman (1998), Yeni Dünyada Strateji ve Yönetim, Sistem Yayınları, İstanbul.
  • Koçel, Tamer (1993), İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Luthans, Fred (1995), Organizational Behavior, McGraw-Hill, New York.
  • Mills, Daniel Q. ve Bruce Friesen (1992), “The Learning Organization”, European Management Journal, Vol. 10, No. 2.
  • Özgen, Hüseyin ve Murat M. Türk (1996), “Öğrenen Organizasyon Sistemi ve Bir Öğrenen Organizasyon Modeli”, Amme İdaresi Dergisi, Cilt 29, Sayı 2, ss. 70-80.
  • Özgener, Şevki (1998), “Bilgi Toplumunda Öğrenen Okul ve Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi”, Verimlilik Dergisi, Sayı 1, ss. 112-120.
  • Peker, Ömer (1993), Yönetimi Geliştirmenin Sürekliliği, TODAİE, Ankara.
  • Rheem, Helen (1995), “The Learning Organizations”, Harward Business Review, Vol. 73, No. 2, ss. 8-15.
  • Rosen, Robert H. (1996), Leading People: Transforming Business from the Inside Out, Viking, New York.
  • Schein, Edgard H. (1996), “Three Cultures of Management: The Key to Organizational Learning”, Sloan Management Review, Vol. 38, No. 1, pp. 9-20
  • Senge, Peter M. (1993), Beşinci Disiplin, (Çev. İldeniz Ayşegül ve Ahmet Doğukan), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
  • Tosun, Kemal (1992), İşletme Yönetimi, Savaş Yayınları, Ankara.
  • Töremen, Fatih (2001), Öğrenen Okul, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Tüz, Melek V. (1996), Kriz Döneminde İşletme Yönetimi, Ekin Yayınları, Bursa.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Melahat Öneren Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 4 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Öneren, M. (2008). İşletmelerde Öğrenen Örgütler Yaklaşımı. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 4(7), 161-176.