BibTex RIS Kaynak Göster

THE APPLICATIONS OF WITHOUT EXAMINATION SYSTEM IN THE THIRD GRADE: THE CASE OF ALAPLI VOCATIONAL SCHOOL

Yıl 2006, Cilt: 2 Sayı: 4, 157 - 168, 01.12.2006

Öz

The purpose of this study is to determine the situation of the transition applications without examination in its third year. The scope of the study consists of 141 students studying Electric, Industrial Electronic, Industrial Automation, Electronic Communication, Construction, Metallurgy – Material and Casting programs in Alapli Vocational High School. The success of the subjects is examined according to the education level of their parents, the financial status of the family, the place where the students live during their education, the program preferences of students and the place where their parents live. According to the findings of the study, parents of the students are mostly primary school graduates; their income level is mostly at the medium; the success of the students is not related to the place they live, and it is understood that although the students make their preferences with their own will, they are not in favor of “transition without examination”. At the end of the study, some suggestions related with the solution of the problems are presented

Kaynakça

  • Akdeniz, R. ve Aydın,H. (2003), “Meslek Yüksekokullarına Sınavsız Geçiş; Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, 2. Ulusal MYO Sempozyumu, 15-17.Ekim, İz- mir.
  • Akpınar, B. (2003), “Meslek Yüksek Okullarına Sınavsız Geçiş”, Kuram ve Uygu- lamada Eğitim Yönetimi, Yıl: 9, Sayı: 33.
  • Balcı, A. (2001); Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem Teknik ve İlkeler, PegemA Yayıncılık, Ankara.
  • Çınar, A. (2003), “Sınavsız Geçiş Sisteminin Öğrenci Beklentilerini Karşılama Düzeyi”, 2. Ulusal MYO Sempozyumu, 15-17 Ekim, İzmir.
  • Gezer, İ., M. Özcan ve M. Yağmurlu (2003); “Meslek Yüksekokullarının Yüksek Öğretimdeki Yeri, Önemi ve Sorunları”, 2. Ulusal MYO Sempozyumu, 15-17 Ekim, İzmir.
  • Henden, R. (1996), “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Doğal, Toplumsal Nitelik- leri ve Yaşam Standartları”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Yıl: 2, Sayı: 1.
  • Henden, R. (2003), “Meslek Yüksek Okullarına Sınavsız Geçişle İlgili Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, 2. Ulusal MYO Sempozyumu, 15-17 Ekim, İzmir.
  • Henden R. ve A. Tunç (2005), Mesleki Teknik Öğretimde Sınavsız Geçiş Uygulama- ları. Milli Eğitim Yayınları, Sayı 165.
  • Kaya, A. ve D. Öktem (2003), “Meslek Yüksekokulları Öğrenci Profilleri Üzerine Bir Anket Çalışması, Tire Kutsan Meslek Yüksekokulu Örneği”, 2. Ulusal MYO Sempozyumu, 15-17 Ekim, İzmir.
  • Koçman, F. ve H. Er (2003), “Meslek Yüksekokullarında Sınavsız Geçiş Öncesi ve Sonrası Öğrenci Profili”, 2.Ulusal MYO Sempozyumu, 15-17 Ekim, İzmir.
  • MEB (2002), Milli Eğitim Bakanlığı Sınavsız Geçiş Projesi Bilgi Kılavuzu.
  • Milliyet Gazetesi (2005), “Hababam Yüksekokulları”, 14 Mart.
  • ÖSYM(2003), Öğrenci Seçme Kılavuzu.
  • ÖSYM(2004), Öğrenci Seçme Kılavuzu.
  • Polat, V. ve D. Dönmez (2003),“Adana Meslek Yüksekokulunda ‘’Sınavsız Geçiş’’ ile Yürütülen Eğitim, Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, 2. Ulusal MYO Sempozyumu, 15–17 Ekim, İzmir.
  • Resmi Gazete (2001), 4702 sayılı Yasa, 10 Temmuz.
  • Sönmez, M. ve A. Yılmaz (2004), “Meslek liselerinden Meslek Yüksekokullarına Sınavsız Geçişle İlgili Uygulamalar, Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, 1.Uluslararası Eğitim Kongresi, Yirmi birinci Yüzyılda Üniversite Eğitimine Bakışlar, 27-29 Mayıs, Fatih Üniversitesi, İstanbul.
  • YÖK (2004), www.yok.gov.tr (Erişim Tarihi:05.03.2005).
  • YÖK (2004), 1.Ulusal Meslek Yüksekokulları Müdürler Toplantısı, www.yok.gov.tr, 26-28 Kasım, Nevşehir, (Erişim Tarihi:15.12.2004).
  • Zaman Gazetesi (2004), “Meslek Yüksekokulu Müdürleri Sınavsız Girişin Kaldırıl- masını İstiyor” (Erişim Tarihi: 15.12.2004). .

ÜÇÜNCÜ YILDA SINAVSIZ GEÇİŞ UYGULAMALARI: ALAPLI MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ

Yıl 2006, Cilt: 2 Sayı: 4, 157 - 168, 01.12.2006

Öz

Bu çalışma; meslek yüksekokullarında sınavsız geçiş uygulamalarının üçüncü yılındaki durumu belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın evreni Alaplı Meslek Yüksekokulu Elektrik, Endüstriyel Elektronik, Endüstriyel Otomasyon, Elektronik Haberleşme, İnşaat, Döküm ve metalürji-Malzeme Programlarında okuyan 141 öğrenciden oluşmuştur. Araştırma evrenin tümü üzerinde yapılmıştır. Öğrencilerin başarı durumları; anne ve babalarının eğitim durumu, ailenin gelir düzeyi, öğrencinin öğrenim sürecinde barındığı yer, öğrencilerin program tercihlerindeki istek durumu ve ailelerinin barındıkları yerleşim birimi kriterlerine göre incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin anne ve babalarının öğrenim düzeylerinin ilkokul olarak yoğunlaştığı, ailenin gelir düzeylerinin ‘orta’ olduğu, öğrenci başarısının ailenin gelir durumu ve yerleşim birimlerine bağlı olmadığı, öğrencilerin programı isteyerek tercih etmelerine karşın sınavsız geçiş sisteminin kaldırılmasını istedikleri görülmüştür. Çalışmanın sonunda sorunların çözümüne ilişkin alternatif öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Akdeniz, R. ve Aydın,H. (2003), “Meslek Yüksekokullarına Sınavsız Geçiş; Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, 2. Ulusal MYO Sempozyumu, 15-17.Ekim, İz- mir.
  • Akpınar, B. (2003), “Meslek Yüksek Okullarına Sınavsız Geçiş”, Kuram ve Uygu- lamada Eğitim Yönetimi, Yıl: 9, Sayı: 33.
  • Balcı, A. (2001); Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem Teknik ve İlkeler, PegemA Yayıncılık, Ankara.
  • Çınar, A. (2003), “Sınavsız Geçiş Sisteminin Öğrenci Beklentilerini Karşılama Düzeyi”, 2. Ulusal MYO Sempozyumu, 15-17 Ekim, İzmir.
  • Gezer, İ., M. Özcan ve M. Yağmurlu (2003); “Meslek Yüksekokullarının Yüksek Öğretimdeki Yeri, Önemi ve Sorunları”, 2. Ulusal MYO Sempozyumu, 15-17 Ekim, İzmir.
  • Henden, R. (1996), “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Doğal, Toplumsal Nitelik- leri ve Yaşam Standartları”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Yıl: 2, Sayı: 1.
  • Henden, R. (2003), “Meslek Yüksek Okullarına Sınavsız Geçişle İlgili Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, 2. Ulusal MYO Sempozyumu, 15-17 Ekim, İzmir.
  • Henden R. ve A. Tunç (2005), Mesleki Teknik Öğretimde Sınavsız Geçiş Uygulama- ları. Milli Eğitim Yayınları, Sayı 165.
  • Kaya, A. ve D. Öktem (2003), “Meslek Yüksekokulları Öğrenci Profilleri Üzerine Bir Anket Çalışması, Tire Kutsan Meslek Yüksekokulu Örneği”, 2. Ulusal MYO Sempozyumu, 15-17 Ekim, İzmir.
  • Koçman, F. ve H. Er (2003), “Meslek Yüksekokullarında Sınavsız Geçiş Öncesi ve Sonrası Öğrenci Profili”, 2.Ulusal MYO Sempozyumu, 15-17 Ekim, İzmir.
  • MEB (2002), Milli Eğitim Bakanlığı Sınavsız Geçiş Projesi Bilgi Kılavuzu.
  • Milliyet Gazetesi (2005), “Hababam Yüksekokulları”, 14 Mart.
  • ÖSYM(2003), Öğrenci Seçme Kılavuzu.
  • ÖSYM(2004), Öğrenci Seçme Kılavuzu.
  • Polat, V. ve D. Dönmez (2003),“Adana Meslek Yüksekokulunda ‘’Sınavsız Geçiş’’ ile Yürütülen Eğitim, Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, 2. Ulusal MYO Sempozyumu, 15–17 Ekim, İzmir.
  • Resmi Gazete (2001), 4702 sayılı Yasa, 10 Temmuz.
  • Sönmez, M. ve A. Yılmaz (2004), “Meslek liselerinden Meslek Yüksekokullarına Sınavsız Geçişle İlgili Uygulamalar, Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, 1.Uluslararası Eğitim Kongresi, Yirmi birinci Yüzyılda Üniversite Eğitimine Bakışlar, 27-29 Mayıs, Fatih Üniversitesi, İstanbul.
  • YÖK (2004), www.yok.gov.tr (Erişim Tarihi:05.03.2005).
  • YÖK (2004), 1.Ulusal Meslek Yüksekokulları Müdürler Toplantısı, www.yok.gov.tr, 26-28 Kasım, Nevşehir, (Erişim Tarihi:15.12.2004).
  • Zaman Gazetesi (2004), “Meslek Yüksekokulu Müdürleri Sınavsız Girişin Kaldırıl- masını İstiyor” (Erişim Tarihi: 15.12.2004). .
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Rıfkı Henden Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Henden, R. (2006). ÜÇÜNCÜ YILDA SINAVSIZ GEÇİŞ UYGULAMALARI: ALAPLI MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 2(4), 157-168.