BibTex RIS Kaynak Göster

KEMAN ÖĞRETİMİNDE ROL OYNAYAN FAKTÖRLER

Yıl 2006, Cilt: 2 Sayı: 4, 169 - 173, 01.12.2006

Öz

To carry out a healthy and productive violin teaching, the qualities in the learning process should be perceived very well and it should be benefited from the scientific data about learning so that the methods in violin teaching can be based on a scientific foundation. Besides the factors which have an influence on this process can be turned to account in a more conscious teaching system

Kaynakça

  • Alıcıgüzel, İ. (1973), İlk ve Orta Dereceli Okullarda Öğretim, Modern Öğretimin İlke Metot ve Teknikleri, Özaydın Matbaası, İstanbul.
  • Berlançik, M. M. ve A. Y. Yuriyev (1973), Müzik Eğitiminin Sorunları, Batı Sibirya Yayınları, Novosibirsk.
  • Celkan, H.Y. (1989), Eğitim Sosyolojisi, Atatürk Üniversitesi Basımevi, Erzurum.
  • Dikmen, S. (1997), Örneklerle Eğitim Öğretim Planları Rehberi, Öğretmen Kitapları Dizisi: 2, Ankara.
  • Fenmen, M. (1997), Müzikçinin El Kitabı, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
  • Kantarcıoğlu, S. (1998), Orta Dereceli Okul Öğretmenleri İçin Rehberlik, M.E.B., İstanbul.
  • Özakpınar, Y. (1998), Verimli Ders Çalışmanın Psikolojik Koşulları, Epsilon Yayıncılık, İstanbul.
  • Pogojeva, T. V. (1966), Keman Öğretiminde Yöntemsel Sorunlar, Müzik Yayınevi, Moskova.
  • Varış, F. (1987), Eğitim Bilimine Giriş, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, Eskişehir.

KEMAN ÖĞRETİMİNDE ROL OYNAYAN FAKTÖRLER

Yıl 2006, Cilt: 2 Sayı: 4, 169 - 173, 01.12.2006

Öz

Keman öğretiminin sağlıklı ve verimli bir biçimde yürütülebilmesi için, öğrenme sürecine ilişkin özelliklerin iyi kavranması ve öğrenme konusundaki bilimsel verilerden yararlanılması gerekir. Böylece, keman öğretiminde kullanılan yöntemler bilimsel bir temele dayandırılabilir ve bu süreçte rol oynayan faktörler daha bilinçli bir öğretim doğrultusunda değerlendirilebilir.

Kaynakça

  • Alıcıgüzel, İ. (1973), İlk ve Orta Dereceli Okullarda Öğretim, Modern Öğretimin İlke Metot ve Teknikleri, Özaydın Matbaası, İstanbul.
  • Berlançik, M. M. ve A. Y. Yuriyev (1973), Müzik Eğitiminin Sorunları, Batı Sibirya Yayınları, Novosibirsk.
  • Celkan, H.Y. (1989), Eğitim Sosyolojisi, Atatürk Üniversitesi Basımevi, Erzurum.
  • Dikmen, S. (1997), Örneklerle Eğitim Öğretim Planları Rehberi, Öğretmen Kitapları Dizisi: 2, Ankara.
  • Fenmen, M. (1997), Müzikçinin El Kitabı, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
  • Kantarcıoğlu, S. (1998), Orta Dereceli Okul Öğretmenleri İçin Rehberlik, M.E.B., İstanbul.
  • Özakpınar, Y. (1998), Verimli Ders Çalışmanın Psikolojik Koşulları, Epsilon Yayıncılık, İstanbul.
  • Pogojeva, T. V. (1966), Keman Öğretiminde Yöntemsel Sorunlar, Müzik Yayınevi, Moskova.
  • Varış, F. (1987), Eğitim Bilimine Giriş, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, Eskişehir.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Erol Tarkum Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Tarkum, E. (2006). KEMAN ÖĞRETİMİNDE ROL OYNAYAN FAKTÖRLER. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 2(4), 169-173.