BibTex RIS Kaynak Göster

AN OVERVIEW TO PERFORMANCE MANAGEMENT OF TURKISH PUBLIC ADMINISTRATION

Yıl 2014, Cilt: 10 Sayı: 22, 257 - 274, 01.05.2014
https://doi.org/10.11122/ijmeb.2013.9.19.459

Öz

With new public management approach, organizations need to demonstrate their institutional and individual performance in the highest levels. With the implementation of private sector rules, public institutions has given importance to principles of performance management. Needs, objectives and results have been reshaped public administration by providing effeciency and effectiveness of management by performance evaluation. To satisfy citizens in proper use of public resources, performance management and evaluation are gaining importance. In Turkey, performance management’s elements has drawn attention in reconstruction and reform movement in public sector. Performance management plays on important role in providing confidence of citizens to state and transparent point of view to institutions. Therefore, implementation of performance management in our country has necessity

Kaynakça

  • Akal, Z. (2003). Performans kavramları ve performans yönetimi. Ankara: MPM Yayınları.
  • Aldemir, M.C., Ataol, A., & Budak, G. (2001). İnsan kaynakları yönetimi. İzmir: Barış Yayınevi Fakülteler Kitabevi.
  • Altay, D. (2007). Kamu yönetiminde performans değerleme süreci ve sosyal hizmetler ve çocuk esirgeme kurumu örneği. Gazi Üniversitesi S.B.E. Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Armstrong, M. (1991). A hand book of personel management practice. 4. the edition, London: Kogan Page.
  • Atakan, N., Coşar, A., & Sonuvar, M. (1997). Performans denetimi Pakistan sayıştayı uygulaması. Ankara.
  • Ateş, H. (2007). Belediyelerde kurumsal performans yönetimi: Uygulamada başarı için öneriler. İçinde B. Eryımaz vd. (ed.), Kamu yönetimi yazıları, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Ateş, H., Çetin, D. (2003). Kamuda performans yönetimi ve performansa dayalı bütçe, çağdaş kamu yönetimi II. İçinde M. Acar, H. Özgür (ed.), Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Atiyas, İ., & Sayış, S. (2000). Devletin mali ve performans saydamlığı, devlet reformu: Kamu maliyesinde saydamlık. İstanbul: TESEV Yayını.
  • Aydın, S. & Demir, M. (2007). Sağlık performans yönetimi performansa göre ödeme sistemi. Ankara: Sağlık Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Yayınları.
  • Balcı, A. (2003). Kamu yönetiminde hesap verebilirlik anlayışı. İçinde A. Balcı vd. (ed.), Kamu yönetiminde çağdaş yaklaşımlar. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Barutçugil, İ. (2002). Performans yönetimi. İstanbul: Kariyer Yayınları.
  • Baş, İ. M., & Artar, A. (1990). İşletmelerde verimlilik denetimi-ölçme ve değerlendirme modelleri. Ankara: MPM Yayınları.
  • Baş, İ. M., & Artar, A. (1991). İşletmelerde verimlilik denetimi. Ankara: MPM Yayınları.
  • Bilgin, K. U. (2004). Kamu performans yönetimi, memur hak ve yükümlülüklerinin performansa etkisi. Ankara: TODAİE Yayınları.
  • Bilgin, K. U. (2007). Kamuda ölçülebilir denetime hazırlık: “Performans yönetimi”. Sayıştay Dergisi, 65 (145. yıl özel sayısı), Nisan-Haziran.
  • Bilgin, K. U. (2007). Kamuda ölçülebilir hazırlık: Performans yönetimi. Sayıştay Dergisi, (65), 123-147.
  • Bilgin, K .U. (2013) Mülki idare amirlerinin performans kriterlerinin belirlenmesi araştırması. (Mlaper) Araştırma ve Etütler Merkezi (AREM) Yönetimi Geliştirme Projeleri, Erişim tarihi: 11.11.2013, http://www.arem.gov.tr/proje/yonetim/mlaper.html
  • Bingöl, D. (1990). Personel yönetimi ve beşeri ilişkiler. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Yayınları, No: 676.
  • Canman D. (1993). Personelin değerlendirmesinde çağdaş yaklaşımlar ve Türkiye’de kamu personelinin değerlendirilmesi. Ankara: TODAİE Yayınları.
  • Canman, D. (1995). İnsan kaynağının değerlendirmesinde çağdaş yaklaşımlar. Kamu Yönetimi Disiplini Sempozyumu Bildirileri (İkinci Cilt), Ankara: TODAİE Yayınları, No: 262.
  • Coşkun, A. (2007). Stratejik performans yönetimi ve performans karnesi. İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Çevik, H. H. (2004). Türkiye’de kamu yönetimi sorunları. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Çukurçayır, M. A., & Eroğlu, H. T. (2005). Yerel yönetimler ve performans denetimi. Yerel Yönetimler Üzerine Güncel Yazılar-I, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Demir, N., Birbil, D., Atalay, N., & Yıldırım, Ş. (1998). İnsan kaynakları yönetimi ve küçük ve orta ölçekli işletmeler. Ankara: MPM Yayınları.
  • Demirel, D. (2006). Küresel eksende devletin yeni kimliği: etkin devlet. Sayıştay Dergisi, 60, Ocak-Mart,113.
  • Derin, A. (2005). Performans değerleme ve Türk kamu kurum ve kuruluşlarında performans değerleme modern önerisi. Uludağ Üniversitesi S.B.E. Yüksek Lisans Tezi, Bursa.
  • Dikmen, A. A., (2014) Kamu mali yönetim ve kontrol kanunu tasarısı üzerine değerlendirmeler, Erişim tarihi: 10.01.2014, http://www.bagimsizsosyalbilimciler.org/Yazilar_ BSB/ Dikmen- KMYMKK_ Cumhuriyet.doc.
  • Dileyici, D., & Özkıvrak, Ö., (2014) Bütçe anlayışındaki değişim süreci: denk bütçe ilkesinin erozyonu ve açık bütçe politikası, Erişim tarihi: 10.01.2014, http://www.canaktan.org/ ekonomi/ anayasal_iktisat/diger_yazilar/dileyicibutce-anlayisindaki.pdf.
  • DPT. (2000). Kamu yönetiminin iyileştirilmesi ve yeniden yapılandırılması. 8. Beş Yıllık Kalkınma Planı Özel İhtisas Komisyonu Raporu. Rapor No: 535, DPT Basımevi, Ankara.
  • DPT. (2007). Kamuda iyi yönetişim. DPT Özel İhtisas Komisyonu Raporu. Rapor No: 674, DPT Basımevi, Ankara.
  • Dursun, H. (2005). Toplam kalite yönetimi (TKY) İlkeleri çerçevesinde Türk kamu yönetimine genel bir bakış. Türk İdare Dergisi, 77, 446.
  • Eczacıbaşı, B. (2001). KalDer 10. kuruluş yıldönümü konuşması, İstanbul: Erişim tarihi: 29.10.2013,http://www.eczacibasi.com.tr/articles/detail/detail4.asp?id=58&archive=1.
  • Ergün, T., & Aykut, P. (1993). Kamu yönetimine giriş. Ankara: TODAİE Yayınları.
  • Erüz, E., & Arcagök, M. S. (2006). Kamu mali yönetimi ve kontrol sistemi. Ankara: Maliye Hesap Uzmanları Derneği.
  • Erüz, E. (2005, Ağustos). Yeni mali yönetim yapısında performans esaslı bütçeleme. Yirminci Maliye Sempozyumu Pamukkale Üniversitesi İİBF Yayını. Erişim tarihi: 01.11.2013, http://www.bayar.edu.tr/~saglikmyo/20malsemp.pdf.
  • Eryılmaz, B. (2014) Türkiye’de kamu kesimi reformları. Erişim tarihi: 03.01.2014, http:// www1.worldbank.org/publicsector/pe/turkeysymposium/4%20Bilal%20Eryilmaz.ppt.
  • Falay, A. (2000, Mayıs). Yerel yönetimlerde performans ölçümü: Bir ön çalışma. 15. Maliye Sempozyumu, Antalya.
  • Gaudin, J. P. (1998). Modern governance, yesterday and today: some clarifications to be gained from French goverment policies. International Social Science Journal, No: 155, March.
  • Gözlü, S. (1995). Kamu hizmeti veren kuruluşlarda toplam kalite. Kamu Yönetimi Sempozyumu Bildirileri, Cilt: 2, Ankara: TODAİE Yayınları, 42-50.
  • Gül, H. (2006). Kamu mali yönetim reformu ve iç denetim, Erişim tarihi: 28.12.2013, http://slidefinder.net/k/kamu_mal%c4%b0_y%c3%96net%c4%b0m_reformu_ denet%c4%b0m/14004179.
  • Güler, B. A. (2003). Yönetişim: Tüm iktidar sermayeye. Praksis, Kış-Bahar, 9(105), 93-116.
  • Güneş, İ. (2006). Kamu yönetiminde performans değerlendirme ve emniyet teşkilatında uygulanması. Uludağ Üniversitesi S.B.E. Yüksek Lisans Tezi, Bursa.
  • Güren, M. C. (2005). Kamu hizmetlerinde performans ölçümü, Türkiye’deki kamu üniversiteleri için bir performans ölçümü uygulaması. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
  • Halis, M., & Mehmet, T. (2003). Performans yönetimi, kamu yönetiminde çağdaş yaklaşımlar. Sabır Yayınları.
  • Halis, M., & Tekinkuş, M. (2003). Kamuda performans yönetimi. İçinde A. Bakı vd. (ed.), Kamu yönetiminde çağdaş yaklaşımlar, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Hawke, L. (2007). Performance budgeting in Australia, OECD Journal on Budgeting, 7, 3.
  • Hughes, O. E. (1994). Public management and administration: An introduction. London: The Macmillan Press.
  • Kavutlu, F. (2007). Türk kamu yönetiminde performans değerlendirme ve performansa dayalı ücret sistemi. Gazi Üniversitesi S.B.E. Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Kelly, J. M., & Rivenberk, W. C. (2003). Performance budgeting for state and local government. USA: M.E. Sharpe.
  • Kesik, A. (2005). Yeni Kamu Mali Yönetim Sisteminde Orta Vadeli Program ve Mali Plan Çerçevesinde Çok Yıllı Bütçenin Uygulanabilirliği. Yirminci Maliye Sempozyumu, Pamukkale Üniversitesi İ.İ.B.F. Yayını, Ağustos, Erişim tarihi: 14.12.2013, http://www. bıyor.edu.tr/saglikmyo/20mdsemp.pdf.
  • Korkmaz, U. (2007). Kamuda iç denetim. Bütçe Dünya Dergisi, 2(25), 10.
  • Kozak, M. A. (1999). Otel işletmelerinde insan kaynakları yönetimi ve örnek olaylar. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kuzey, P. (2004). Avrupa kamu yönetimi ilkeleri, SIGMA raporları No: 27. (Çev.) Maliye Dergisi, 147, 661.
  • Maliye Bakanlığı (2008). Kamu idarelerince hazırlanacak performans programları hakkında yönetmelik, Resmi Gazete Tarihi: 05.07.2008, Resmi Gazete Sayısı: 26927
  • Nangır, E. (2007). Performans esaslı bütçeleme ve Türkiye’deki pilot uygulamalar. Ankara: Maliye Bakanlığı Bütçe ve Kontrol Genel Müdürlüğü Yayınları
  • Nohutçu, A., & Balcı, A. (2003). Kamu yönetiminin yeni perspektif ve dinamizmi: kamu’nun yönetilmesinden kamu’nun yönetmesi anlayışına doğru. İçinde A. Balcı vd. (ed), Kamu yönetiminde çağdaş yaklaşımlar, Ankara: Seçkin Kitabevi.
  • OECD, Interprating financial management and performance management, Puma/Sbo,1999,4/ final, Erişim tarihi: 10.01.2014, http://www.oecd.org/ dataoecd/62/47/43515173.pdf
  • Öğüt, A., & Kocabacak, A. (2007). Küreselleşme sürecinde Türk iş kültüründe yaşanan dönüşümün boyutları. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırma Dergisi, Selçuk, 152.
  • Ömürgülşen, U. (2002). Performance measurement in the public sector: rising concern, problems in practice and prospect. Hacettepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 20(1), 119- 140.
  • Öz, E., & Kaplan, E. (2009). Türk mali sisteminin yeniden yapılandırılması. Türk İdare Dergisi, Mart (446), 243-261.
  • Özer, H. (1997). Kamu kesiminde performans denetimi ve Türkiye açısından değerlendirilmesi. Ankara: Sayıştay Yayınları.
  • Palmer, M. S. (1993). Performans değerlendirmeleri. İstanbul: Rota Yayınları, Kişisel Gelişim ve Yönetim Dizisi: 9.
  • Posner, L. P. (2003). Performans budgeting, current developments and future prospects. USA General Accounting Office, April, s. 4.
  • Rastogi, P. N. (1988). Productivity, innovation, management and development. New Delhi: Sage Publications.
  • Robson, I. (2005). Implementing a performance measurement system capable of creating a culture of high performance, International Journal of Productivity and Performance Management, 54, 2.
  • Samsun, N. (2003). Hesap verebilirlik ve iyi yönetişimin temel unsurları. Ankara: T.C. Maliye Bakanlığı Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı Yayını, Nisan.
  • Savaş, V. (1971). Prodüktivite kavramı ve ölçülmesi. Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi Dergisi, 7(1).
  • Tınaz, P. (1999). Performans değerleme sistemlerinin önemi ve Türkiye’deki uygulamalarına ilişkin bir inceleme. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, (5).
  • Tosun, H., & Cebeci, A. U. (2006). 5018 Sayılı kamu mali yönetimi ve kontrol kanunu. Ankara: Muhasebat Kontrolörleri Derneği Yayını.
  • Yerli, E. (2006). Performans yönetimi ve kamu yönetiminde performans değerlendirmesi. Selçuk Üniversitesi S.B.E. Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • Yıldız, G. (1995). Kamu yönetiminde müşteri tatmini, ölçümü. Kamu Yönetim Sempozyumu Bildirileri, TODAİE Yayın No: 262, Cilt 2, 43-50.
  • Yüksel, Ö. (1997). İnsan kaynakları yönetimi. Ankara: Gazi Üniversitesi İ.İ.B.F. Yayınları.

Türk Kamu Yönetiminde Performans Yönetimine Bir Bakış

Yıl 2014, Cilt: 10 Sayı: 22, 257 - 274, 01.05.2014
https://doi.org/10.11122/ijmeb.2013.9.19.459

Öz

Yeni kamu Yönetimi anlayışıyla, örgütlerin gerek kurum, gerekse bireysel performanslarının en üst düzeyde sergilemeleri gerekmektedir. Özel sektördeki piyasanın kurallarının uygulamaya başlanmasıyla, kamu kuruluşları performans yönetiminin ilkelerine önem vermiştir. İhtiyaçlar, belirlenmiş amaçlar ve sonuçlar, performans değerlendirilmesiyle, yönetimin etkililiği, verimliliğini sağlayarak, kamu yönetimini yeniden biçimlendirmiştir. Vatandaşın memnuniyetinin karşılanması, kamu kaynaklarının doğru kullanılması açısından performans yönetimi ve değerlendirilmesi gün geçtikçe önem kazanmaktadır. Ülkemizde kamu sektöründe yeniden yapılanma ve reform hareketlerinde performans yönetiminin unsurları dikkatleri çekmektedir. Vatandaşın devlete ve kurumlarına şeffaf bakış açısı ve güven duyması açısından performans yönetimi önemli bir role sahiptir. Bu nedenle ülkemizde performans yönetiminin tam manasıyla uygulanması zorunluluk göstermektedir.

Kaynakça

  • Akal, Z. (2003). Performans kavramları ve performans yönetimi. Ankara: MPM Yayınları.
  • Aldemir, M.C., Ataol, A., & Budak, G. (2001). İnsan kaynakları yönetimi. İzmir: Barış Yayınevi Fakülteler Kitabevi.
  • Altay, D. (2007). Kamu yönetiminde performans değerleme süreci ve sosyal hizmetler ve çocuk esirgeme kurumu örneği. Gazi Üniversitesi S.B.E. Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Armstrong, M. (1991). A hand book of personel management practice. 4. the edition, London: Kogan Page.
  • Atakan, N., Coşar, A., & Sonuvar, M. (1997). Performans denetimi Pakistan sayıştayı uygulaması. Ankara.
  • Ateş, H. (2007). Belediyelerde kurumsal performans yönetimi: Uygulamada başarı için öneriler. İçinde B. Eryımaz vd. (ed.), Kamu yönetimi yazıları, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Ateş, H., Çetin, D. (2003). Kamuda performans yönetimi ve performansa dayalı bütçe, çağdaş kamu yönetimi II. İçinde M. Acar, H. Özgür (ed.), Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Atiyas, İ., & Sayış, S. (2000). Devletin mali ve performans saydamlığı, devlet reformu: Kamu maliyesinde saydamlık. İstanbul: TESEV Yayını.
  • Aydın, S. & Demir, M. (2007). Sağlık performans yönetimi performansa göre ödeme sistemi. Ankara: Sağlık Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Yayınları.
  • Balcı, A. (2003). Kamu yönetiminde hesap verebilirlik anlayışı. İçinde A. Balcı vd. (ed.), Kamu yönetiminde çağdaş yaklaşımlar. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Barutçugil, İ. (2002). Performans yönetimi. İstanbul: Kariyer Yayınları.
  • Baş, İ. M., & Artar, A. (1990). İşletmelerde verimlilik denetimi-ölçme ve değerlendirme modelleri. Ankara: MPM Yayınları.
  • Baş, İ. M., & Artar, A. (1991). İşletmelerde verimlilik denetimi. Ankara: MPM Yayınları.
  • Bilgin, K. U. (2004). Kamu performans yönetimi, memur hak ve yükümlülüklerinin performansa etkisi. Ankara: TODAİE Yayınları.
  • Bilgin, K. U. (2007). Kamuda ölçülebilir denetime hazırlık: “Performans yönetimi”. Sayıştay Dergisi, 65 (145. yıl özel sayısı), Nisan-Haziran.
  • Bilgin, K. U. (2007). Kamuda ölçülebilir hazırlık: Performans yönetimi. Sayıştay Dergisi, (65), 123-147.
  • Bilgin, K .U. (2013) Mülki idare amirlerinin performans kriterlerinin belirlenmesi araştırması. (Mlaper) Araştırma ve Etütler Merkezi (AREM) Yönetimi Geliştirme Projeleri, Erişim tarihi: 11.11.2013, http://www.arem.gov.tr/proje/yonetim/mlaper.html
  • Bingöl, D. (1990). Personel yönetimi ve beşeri ilişkiler. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Yayınları, No: 676.
  • Canman D. (1993). Personelin değerlendirmesinde çağdaş yaklaşımlar ve Türkiye’de kamu personelinin değerlendirilmesi. Ankara: TODAİE Yayınları.
  • Canman, D. (1995). İnsan kaynağının değerlendirmesinde çağdaş yaklaşımlar. Kamu Yönetimi Disiplini Sempozyumu Bildirileri (İkinci Cilt), Ankara: TODAİE Yayınları, No: 262.
  • Coşkun, A. (2007). Stratejik performans yönetimi ve performans karnesi. İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Çevik, H. H. (2004). Türkiye’de kamu yönetimi sorunları. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Çukurçayır, M. A., & Eroğlu, H. T. (2005). Yerel yönetimler ve performans denetimi. Yerel Yönetimler Üzerine Güncel Yazılar-I, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Demir, N., Birbil, D., Atalay, N., & Yıldırım, Ş. (1998). İnsan kaynakları yönetimi ve küçük ve orta ölçekli işletmeler. Ankara: MPM Yayınları.
  • Demirel, D. (2006). Küresel eksende devletin yeni kimliği: etkin devlet. Sayıştay Dergisi, 60, Ocak-Mart,113.
  • Derin, A. (2005). Performans değerleme ve Türk kamu kurum ve kuruluşlarında performans değerleme modern önerisi. Uludağ Üniversitesi S.B.E. Yüksek Lisans Tezi, Bursa.
  • Dikmen, A. A., (2014) Kamu mali yönetim ve kontrol kanunu tasarısı üzerine değerlendirmeler, Erişim tarihi: 10.01.2014, http://www.bagimsizsosyalbilimciler.org/Yazilar_ BSB/ Dikmen- KMYMKK_ Cumhuriyet.doc.
  • Dileyici, D., & Özkıvrak, Ö., (2014) Bütçe anlayışındaki değişim süreci: denk bütçe ilkesinin erozyonu ve açık bütçe politikası, Erişim tarihi: 10.01.2014, http://www.canaktan.org/ ekonomi/ anayasal_iktisat/diger_yazilar/dileyicibutce-anlayisindaki.pdf.
  • DPT. (2000). Kamu yönetiminin iyileştirilmesi ve yeniden yapılandırılması. 8. Beş Yıllık Kalkınma Planı Özel İhtisas Komisyonu Raporu. Rapor No: 535, DPT Basımevi, Ankara.
  • DPT. (2007). Kamuda iyi yönetişim. DPT Özel İhtisas Komisyonu Raporu. Rapor No: 674, DPT Basımevi, Ankara.
  • Dursun, H. (2005). Toplam kalite yönetimi (TKY) İlkeleri çerçevesinde Türk kamu yönetimine genel bir bakış. Türk İdare Dergisi, 77, 446.
  • Eczacıbaşı, B. (2001). KalDer 10. kuruluş yıldönümü konuşması, İstanbul: Erişim tarihi: 29.10.2013,http://www.eczacibasi.com.tr/articles/detail/detail4.asp?id=58&archive=1.
  • Ergün, T., & Aykut, P. (1993). Kamu yönetimine giriş. Ankara: TODAİE Yayınları.
  • Erüz, E., & Arcagök, M. S. (2006). Kamu mali yönetimi ve kontrol sistemi. Ankara: Maliye Hesap Uzmanları Derneği.
  • Erüz, E. (2005, Ağustos). Yeni mali yönetim yapısında performans esaslı bütçeleme. Yirminci Maliye Sempozyumu Pamukkale Üniversitesi İİBF Yayını. Erişim tarihi: 01.11.2013, http://www.bayar.edu.tr/~saglikmyo/20malsemp.pdf.
  • Eryılmaz, B. (2014) Türkiye’de kamu kesimi reformları. Erişim tarihi: 03.01.2014, http:// www1.worldbank.org/publicsector/pe/turkeysymposium/4%20Bilal%20Eryilmaz.ppt.
  • Falay, A. (2000, Mayıs). Yerel yönetimlerde performans ölçümü: Bir ön çalışma. 15. Maliye Sempozyumu, Antalya.
  • Gaudin, J. P. (1998). Modern governance, yesterday and today: some clarifications to be gained from French goverment policies. International Social Science Journal, No: 155, March.
  • Gözlü, S. (1995). Kamu hizmeti veren kuruluşlarda toplam kalite. Kamu Yönetimi Sempozyumu Bildirileri, Cilt: 2, Ankara: TODAİE Yayınları, 42-50.
  • Gül, H. (2006). Kamu mali yönetim reformu ve iç denetim, Erişim tarihi: 28.12.2013, http://slidefinder.net/k/kamu_mal%c4%b0_y%c3%96net%c4%b0m_reformu_ denet%c4%b0m/14004179.
  • Güler, B. A. (2003). Yönetişim: Tüm iktidar sermayeye. Praksis, Kış-Bahar, 9(105), 93-116.
  • Güneş, İ. (2006). Kamu yönetiminde performans değerlendirme ve emniyet teşkilatında uygulanması. Uludağ Üniversitesi S.B.E. Yüksek Lisans Tezi, Bursa.
  • Güren, M. C. (2005). Kamu hizmetlerinde performans ölçümü, Türkiye’deki kamu üniversiteleri için bir performans ölçümü uygulaması. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
  • Halis, M., & Mehmet, T. (2003). Performans yönetimi, kamu yönetiminde çağdaş yaklaşımlar. Sabır Yayınları.
  • Halis, M., & Tekinkuş, M. (2003). Kamuda performans yönetimi. İçinde A. Bakı vd. (ed.), Kamu yönetiminde çağdaş yaklaşımlar, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Hawke, L. (2007). Performance budgeting in Australia, OECD Journal on Budgeting, 7, 3.
  • Hughes, O. E. (1994). Public management and administration: An introduction. London: The Macmillan Press.
  • Kavutlu, F. (2007). Türk kamu yönetiminde performans değerlendirme ve performansa dayalı ücret sistemi. Gazi Üniversitesi S.B.E. Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Kelly, J. M., & Rivenberk, W. C. (2003). Performance budgeting for state and local government. USA: M.E. Sharpe.
  • Kesik, A. (2005). Yeni Kamu Mali Yönetim Sisteminde Orta Vadeli Program ve Mali Plan Çerçevesinde Çok Yıllı Bütçenin Uygulanabilirliği. Yirminci Maliye Sempozyumu, Pamukkale Üniversitesi İ.İ.B.F. Yayını, Ağustos, Erişim tarihi: 14.12.2013, http://www. bıyor.edu.tr/saglikmyo/20mdsemp.pdf.
  • Korkmaz, U. (2007). Kamuda iç denetim. Bütçe Dünya Dergisi, 2(25), 10.
  • Kozak, M. A. (1999). Otel işletmelerinde insan kaynakları yönetimi ve örnek olaylar. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kuzey, P. (2004). Avrupa kamu yönetimi ilkeleri, SIGMA raporları No: 27. (Çev.) Maliye Dergisi, 147, 661.
  • Maliye Bakanlığı (2008). Kamu idarelerince hazırlanacak performans programları hakkında yönetmelik, Resmi Gazete Tarihi: 05.07.2008, Resmi Gazete Sayısı: 26927
  • Nangır, E. (2007). Performans esaslı bütçeleme ve Türkiye’deki pilot uygulamalar. Ankara: Maliye Bakanlığı Bütçe ve Kontrol Genel Müdürlüğü Yayınları
  • Nohutçu, A., & Balcı, A. (2003). Kamu yönetiminin yeni perspektif ve dinamizmi: kamu’nun yönetilmesinden kamu’nun yönetmesi anlayışına doğru. İçinde A. Balcı vd. (ed), Kamu yönetiminde çağdaş yaklaşımlar, Ankara: Seçkin Kitabevi.
  • OECD, Interprating financial management and performance management, Puma/Sbo,1999,4/ final, Erişim tarihi: 10.01.2014, http://www.oecd.org/ dataoecd/62/47/43515173.pdf
  • Öğüt, A., & Kocabacak, A. (2007). Küreselleşme sürecinde Türk iş kültüründe yaşanan dönüşümün boyutları. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırma Dergisi, Selçuk, 152.
  • Ömürgülşen, U. (2002). Performance measurement in the public sector: rising concern, problems in practice and prospect. Hacettepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 20(1), 119- 140.
  • Öz, E., & Kaplan, E. (2009). Türk mali sisteminin yeniden yapılandırılması. Türk İdare Dergisi, Mart (446), 243-261.
  • Özer, H. (1997). Kamu kesiminde performans denetimi ve Türkiye açısından değerlendirilmesi. Ankara: Sayıştay Yayınları.
  • Palmer, M. S. (1993). Performans değerlendirmeleri. İstanbul: Rota Yayınları, Kişisel Gelişim ve Yönetim Dizisi: 9.
  • Posner, L. P. (2003). Performans budgeting, current developments and future prospects. USA General Accounting Office, April, s. 4.
  • Rastogi, P. N. (1988). Productivity, innovation, management and development. New Delhi: Sage Publications.
  • Robson, I. (2005). Implementing a performance measurement system capable of creating a culture of high performance, International Journal of Productivity and Performance Management, 54, 2.
  • Samsun, N. (2003). Hesap verebilirlik ve iyi yönetişimin temel unsurları. Ankara: T.C. Maliye Bakanlığı Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı Yayını, Nisan.
  • Savaş, V. (1971). Prodüktivite kavramı ve ölçülmesi. Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi Dergisi, 7(1).
  • Tınaz, P. (1999). Performans değerleme sistemlerinin önemi ve Türkiye’deki uygulamalarına ilişkin bir inceleme. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, (5).
  • Tosun, H., & Cebeci, A. U. (2006). 5018 Sayılı kamu mali yönetimi ve kontrol kanunu. Ankara: Muhasebat Kontrolörleri Derneği Yayını.
  • Yerli, E. (2006). Performans yönetimi ve kamu yönetiminde performans değerlendirmesi. Selçuk Üniversitesi S.B.E. Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • Yıldız, G. (1995). Kamu yönetiminde müşteri tatmini, ölçümü. Kamu Yönetim Sempozyumu Bildirileri, TODAİE Yayın No: 262, Cilt 2, 43-50.
  • Yüksel, Ö. (1997). İnsan kaynakları yönetimi. Ankara: Gazi Üniversitesi İ.İ.B.F. Yayınları.
Toplam 72 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hasan Alpay Karasoy Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 10 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Karasoy, H. A. (2014). Türk Kamu Yönetiminde Performans Yönetimine Bir Bakış. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 10(22), 257-274. https://doi.org/10.11122/ijmeb.2013.9.19.459