BibTex RIS Kaynak Göster

THE IMPACT OF WORD OF MOUTH MARKETING ON TOURISTS’ CHOICE BEHAVIORS FOR DESTINATIONS

Yıl 2011, Cilt: 7 Sayı: 14, 95 - 108, 01.12.2011

Öz

The purpose of this study is to examine the impact of word of mouth marketing, which has a growing effect on purchasing decisions of the consumers, on the destination choices of tourists in tourism sector. A questionnaire survey was conducted to foreign tourists visiting Antalya, a reowned touristic city in Turkey. The indicate that word of mouth marketing has a great impact on tourist destination choices. Furthermore, Word of mouth marketing has greater influence on low-income participants compared to the higher income group

Kaynakça

  • Argan, Metin ve Mehpare Tokay Argan (2006), “Viral Pazarlama veya İnternet Üzerinde Ağızdan Ağıza Reklam: Kuramsal Bir Çerçeve”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı:2, ss. 231-250.
  • Atay, Lütfü (2003), “Destinasyon Pazarlaması: Pazarlama Yönetimine İlişkin Stratejik Bir Yaklaşım”, Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, Cilt.4, Sayı:2, ss. 144-158.
  • Bansal, Harvir S. ve Peter. A. Voyer (2000), “Word of Mouth Processes within a Services Purchase Decision Context”, Journal of Service Research, Vol:3 No:2, pp. 166-177.
  • Çakıcı, A.Celil ve Murat Aksu (2007), “Çekim Yeri Seçiminde Grup Etkisi: Yerli Turistler Üzerine Bir Araştırma”, Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt.18 Sayı:2, ss. 183-194.
  • Ennew, T.Christine, Ashish K. Banerjee ve Derek Li (2000), “Managing Word of Mouth Comminication: Emprical Evidence from India”, International Journal Bank Marketing, Vol: 18, No:2, pp. 75-82.
  • Kotler, Philip, John Bowen ve James Makens (1999), Marketing for Hospitality and Tourism, 2. Edition., Prentice Hall, New Jersey.
  • Lessig, V. Parker ve C.Whan Park (1978), “Promotional Perspectives of Reference Group Influence: Advertising Implications”, Journal of Advertising, Vol:7, No:2, pp. 40-51.
  • Litvin, Stephan W., Ronald E. Goldsmith ve Bing Pan (2008), “Electronic Word of Mouth in Hospitality and Tourism Management”, Tourism Management, Vol:29, No:3, pp. 260-271.
  • Lundberg, M.Christine (2008), “A Word of Mouth Approach to Informal Information Sharing Among Part-Time and Short-Term Employed Front-Line Workers in Tourism”, Journal of Vocation Marketing, Vol:18 No:23, pp. 23-39.
  • Odabaşı, Yavuz (2002), Tüketici Davranışı, MediaCat Yayınları, İstanbul.
  • Tolungüç, Ahmet (2000), Turizmde Tanıtım ve Reklam, MediaCat Kitapları, Ankara.
  • Woodside, Arch G. ve M.Wayne Deloizer (1976), “Effect of Word of Mouth Advertising on Consumer Risk Taking”, Journal of Advertising, Vol:5, No: 4, pp. 10-23.

Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Turistlerin Destinasyon Seçimindeki Etkisi

Yıl 2011, Cilt: 7 Sayı: 14, 95 - 108, 01.12.2011

Öz

Bu çalışmanın amacı; tüketicilerin satın alma kararları üzerinde etkisi gün geçtikçe artan ağızdan ağıza pazarlama faaliyetlerinin, turizm sektöründe turistlerin destinasyon seçimi üzerindeki etkisini belirlemektir. Çalışmanın uygulaması Antalya İline tatil amaçlı gelen yabancı turistlerle yapılan anket çalışmasıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonucunda ağızdan ağıza pazarlamanın turistlerin destinasyon seçimlerinde etkisinin olduğu gözlemlenmiştir. Ayrıca ağızdan ağıza pazarlamanın, düşük gelir gruplarındaki katılımcılar üzerindeki etkisinin, yüksek gelir gruplarındaki katılımcılardan anlamlı derecede yüksek olduğu saptanmıştır.

Kaynakça

  • Argan, Metin ve Mehpare Tokay Argan (2006), “Viral Pazarlama veya İnternet Üzerinde Ağızdan Ağıza Reklam: Kuramsal Bir Çerçeve”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı:2, ss. 231-250.
  • Atay, Lütfü (2003), “Destinasyon Pazarlaması: Pazarlama Yönetimine İlişkin Stratejik Bir Yaklaşım”, Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, Cilt.4, Sayı:2, ss. 144-158.
  • Bansal, Harvir S. ve Peter. A. Voyer (2000), “Word of Mouth Processes within a Services Purchase Decision Context”, Journal of Service Research, Vol:3 No:2, pp. 166-177.
  • Çakıcı, A.Celil ve Murat Aksu (2007), “Çekim Yeri Seçiminde Grup Etkisi: Yerli Turistler Üzerine Bir Araştırma”, Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt.18 Sayı:2, ss. 183-194.
  • Ennew, T.Christine, Ashish K. Banerjee ve Derek Li (2000), “Managing Word of Mouth Comminication: Emprical Evidence from India”, International Journal Bank Marketing, Vol: 18, No:2, pp. 75-82.
  • Kotler, Philip, John Bowen ve James Makens (1999), Marketing for Hospitality and Tourism, 2. Edition., Prentice Hall, New Jersey.
  • Lessig, V. Parker ve C.Whan Park (1978), “Promotional Perspectives of Reference Group Influence: Advertising Implications”, Journal of Advertising, Vol:7, No:2, pp. 40-51.
  • Litvin, Stephan W., Ronald E. Goldsmith ve Bing Pan (2008), “Electronic Word of Mouth in Hospitality and Tourism Management”, Tourism Management, Vol:29, No:3, pp. 260-271.
  • Lundberg, M.Christine (2008), “A Word of Mouth Approach to Informal Information Sharing Among Part-Time and Short-Term Employed Front-Line Workers in Tourism”, Journal of Vocation Marketing, Vol:18 No:23, pp. 23-39.
  • Odabaşı, Yavuz (2002), Tüketici Davranışı, MediaCat Yayınları, İstanbul.
  • Tolungüç, Ahmet (2000), Turizmde Tanıtım ve Reklam, MediaCat Kitapları, Ankara.
  • Woodside, Arch G. ve M.Wayne Deloizer (1976), “Effect of Word of Mouth Advertising on Consumer Risk Taking”, Journal of Advertising, Vol:5, No: 4, pp. 10-23.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

İrfan Ateşoğlu Bu kişi benim

Sumru Bayraktar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 7 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Ateşoğlu, İ., & Bayraktar, S. (2011). Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Turistlerin Destinasyon Seçimindeki Etkisi. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 7(14), 95-108.