Mavi okyanus stratejileri, örgütlerin sürdürülebilir kâr elde etmek için yenilikçi şekilde
düşünmelerini sağlayan stratejiler olarak ifade edilmektedir. Sağlık sektöründe mavi okyanus pazarlama
stratejisi, sağlık pazarını yeniden tanımlamak için kullanılmaktadır. Mavi okyanus liderliği eylem temelli
bir liderlik türü olup liderlerin kim olmaları gerektiğine değil, ne yapması gerektiğine odaklanmaktadır.
Bu liderlik türü, örgütlerin karşı karşıya olduğu pazar gerçekleri ışığında etkili liderlik yapmayı
sağlamaktadır. Bu çalışmanın amacı, stratejik yönetim alanyazını için oldukça yeni bir kavram olarak
ifade edilebilen mavi okyanus stratejilerini ve mavi okyanus liderliğini sağlık sektörü özelinde kavramsal
olarak incelemektir. Konuyla ilgili sağlık kuruluşlarında uygulama örneklerine de bu çalışmada yer
verilmektedir.
Mavi Okyanus Stratejileri Mavi Okyanus Liderliği Sağlık Sektörü
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ekim 2020 |
Gönderilme Tarihi | 23 Temmuz 2019 |
Kabul Tarihi | 27 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 16 Sayı: 3 |