Araştırmanın amacı akademisyenlerin işlerinin pozitif anlamına etki eden faktörleri belirlemektir. Bu amaçla organizasyonda akademik özgürlük, yetenek, işe odaklanma ve demografik değişkenlerin etkileri incelenmiştir. Araştırmanın kapsamı İstanbul’da devlet ve vakıf üniversitelerinde faaliyette bulunan ve araştırmaya gönüllü katılım sağlayan 1567 akademisyenden oluşmaktadır. Araştırmada oluşturulan hipotez modelleri ile hem genel modellere hem de devlet ve vakıf üniversiteleri için spesifik modellere yer verilmiştir. Araştırmanın genel modelinde akademisyenlerin organizasyonlarındaki özgürlükleri işlerinin pozitif anlamına katkıda bulunmuştur. Akademisyenlerin organizasyonlarındaki özgürlüğü yeteneklerinin gelişimine katkı sağlamıştır. Araştırmada akademisyenlerin özgürlüğünün işlerine odaklanmasına ciddi düzeyde katkısı olduğu gözlemlenmiştir. Akademisyenlerin işlerine odaklanması işlerinin pozitif anlamına da katkıda bulunmuştur. Akademisyenlerin yeteneği işlerinin pozitif anlamına katkı sağlamıştır. Moderator etkili genel modelde, akademisyenlerin özgürlüğünün yeteneklerinin gelişimi üzerindeki etkisinde işe odaklanmanın düzenleyici etkisi olduğu görülmüştür. Akademisyenlerin yeteneklerinin işlerinin pozitif anlamı üzerindeki etkisinde de işlerine odaklanmaları düzenleyici etkiye sahip olmuştur. Analizde akademisyenlerin yeteneklerinin işlerinin pozitif anlamı üzerindeki etkisinde yaşlarının ve akademik unvanlarının düzenleyici etkileri olduğu sonuçlarına erişilmiştir. Araştırmada devlet ve vakıf üniversitelerine ilişkin farklılıklara içerikte yer verilmiştir.
Çalışan Yeteneği İşe Odaklanmak İşin Pozitif Anlamı Organizasyonda Akademik Özgürlük Employee Ability Focus on Work Positive Meaning of Work Academic Freedom in the Organization
Destekleyen kurum yoktur
projeden türetilmemiştir
Araştırmaya katılım sağlayan, önerilerde bulunan akademisyenlere ve yayın süreci boyunca araştırmaya katkıda bulunan editör ekibi ile hakemlere çok teşekkür ederim.
The research aims to determine the factors that affect the positive meaning of academicians' work. For this purpose, the effects of academic freedom, ability, focus on work, and demographic variables in the organization were examined. The scope of the research consists of 1567 academicians working in state and foundation universities in Istanbul and participating in the research voluntarily. With the hypothesis models created in the research, both general models and specific models for state and foundation universities are included. In the general model of the research, the freedom of academics in their organizations contributed to the positive meaning of their work. The freedom of academics in their organizations has contributed to the development of their abilities. In the research, it was observed that the freedom of academicians contributed significantly to their focus on their work. The focus of academics on their work also contributed to the positive meaning of their work. The ability of the academics contributed to the positive meaning of their work. In the moderator effect overall model, it was seen that focus on work had a moderating effect on the effect of academics' freedom on the development of their abilities. The effect of academicians' abilities on the positive meaning of their work also had a moderating effect. In the analysis, it was concluded that the age and academic titles of the academicians had moderator effects on the effect of the abilities of the academicians on the positive meaning of their jobs. In the research, the differences related to state and foundation universities are included in the content.
Employee Ability Focus on Work Positive Meaning of Work Academic Freedom in the Organization
projeden türetilmemiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yöneylem |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | projeden türetilmemiştir |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2023 |
Gönderilme Tarihi | 12 Ocak 2023 |
Kabul Tarihi | 12 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 19 Sayı: 3 |