Bireysel öğrenme deneyimi kişilere özgü farklılıklardan kaynaklanan değişken etkilere sahip
olsa da iş organizasyonlarına ilişkin yazında, örgüt düzeyinde ortak ve kapsayıcı niteliklere sahip bilgi
yönetimi yapı, süreç, politika ve stratejileri geliştirilebileceğine ilişkin yaygın bir kabul olduğunu belirtmek
mümkündür. Buna rağmen öğrenmenin bireylere özgü bir davranış biçimi olup olmadığı ve dahası öğrenme
düzeyleri arasındaki etkileşimlerin yönü iş örgütleri için öğrenme kavramının doğasına ilişkin derin bir
tartışma sahası haline gelmiştir. Bu makalenin temel amacı; birey, grup ve örgüt düzeyinde öğrenme
süreçleri arasındaki etkileşimleri ve bu etkileşimlerin örgütsel performans düzeyi üzerindeki etkilerini
incelemektir. Bu amaç doğrultusunda yürütülen araştırmada, Türkiye genelinde faaliyet gösteren farklı
bankaların Zonguldak ili Merkez şubelerinde çalışan 212 beyaz yakalı çalışandan anket yoluyla veri
toplanmış; elde edilen veriler yapısal eşitlik modellemesi teknikleri ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına
göre; birey, grup ve örgüt düzeyinde öğrenme süreçleri hiyerarşik bir etkileşim eğilimi sergilemektedir.
Buna göre örgütsel öğrenme süreçlerini destekleyen bilgi yönetimi stratejileri, farklı seviyelerde farklı
özellikler gösteren kritik başarı faktörleri haline gelirken, üç farklı örgütsel öğrenme düzeyinin örgütsel
performans düzeyi üzerindeki etkileri öğrenme düzeyleri arasındaki hiyerarşiyi doğrulamaktadır.
Although individual learning experiences have different effects due to individual differences, it
can be said that there is widespread acceptance in the literature on business organizations that knowledge
Senmanagement
structures, processes, policies and strategies with common and overarching characteristics
can be developed at the organizational level. Nevertheless, whether learning is a behavior specific to
individuals and, moreover, the direction of interactions between levels of learning has become a deep area
of debate regarding the nature of the concept of learning for business organizations. The main purpose
of this article is to examine the interactions between learning processes at the individual, group and
organizational levels and the effects of these interactions on the level of organizational performance. In
the research conducted in line with this purpose, data were collected from 212 employees working in the
central branches of different banks operating in Turkey in Zonguldak province through a questionnaire
and the data obtained were analyzed using structural equation modelling techniques. According to the
analysis results, learning processes at individual, group and organizational levels show a hierarchical
interaction tendency. Accordingly, knowledge management strategies that support organizational learning processes become critical success factors with different characteristics at different levels. In contrast, the effects of three different organizational learning levels on the organizational performance level confirm the hierarchy between learning levels.
Organizational Learning Knowledge Management Organizational Performance
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 19 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 13 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 20 Sayı: 4 |