Bu çalışma, öğretmenlerin görüşlerine dayanarak, okul müdürlerinin kuantum liderlik yetkinliklerinin gerçekleştirme düzeylerini belirlemeyi amaçlamaktadır. 2023-2024 akademik yılında, Mardin’de görevli 470 öğretmen, bu çalışmanın örneklem grubunu teşkil etmektedir. Fakat kontrol maddesini 94 kişi yanlış olarak cevapladığından bu formlar değerlendirimediği için geriye kalan 376 form ile veriler analiz edilmiştir. Araştırmada, nicel bir araştırma yöntemi olan anket tekniği kullanılmıştır. Anket formu, iki bölüme ayrılmıştır: İlk kısımda katılımcıların demografik özellikleri yer alırken, ikinci kısım Konan ve Mermer, 2021 tarafından oluşturulan "Kuantum Liderlik Ölçeği"ne ayrılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına, okul müdürlerinin kuantum liderlik davranışlarını gösterme düzeylerine göre öğretmenlerin okul müdürlerinin kuantum liderlik yetkinliklerine genel olarak pozitif bir bakış açısıyla yaklaştıklarını belirtmektedir. Araştırma sonuçları, öğretmenlerin kuantum liderlik davranışları hakkındaki görüşlerinde, öğretim kademesi, cinsiyet, eğitim seviyesi ve görev ünvanı gibi değişkenler açısından belirgin bir fark bulunmadığını göstermiştir. Ancak, mesleki deneyim ve mevcut okul müdürüyle çalışma süresi gibi faktörlerde anlamlı farklılıklar saptanmıştır. 0-5 yıl ve 16 yıl veya daha fazla mesleki tecrübeye sahip öğretmenler arasındaki karşılaştırmada, 0-5 yıl tecrübeye sahip öğretmenlerin, kuantum liderlik düzeyleri konusunda daha olumlu görüş bildirdikleri tespit edilmiştir. Aynı zamanda, 11-15 yıl ve 16 yıl veya daha fazla tecrübeye sahip öğretmenler arasındaki karşılaştırmada ise, 11-15 yıl tecrübeye sahip öğretmenlerin lehine bir farklılık olduğu ve bu grup öğretmenlerin, kuantum liderlik düzeyleri konusunda daha yüksek katılım gösterdikleri görülmüştür. Mevcut müdürle çalışma süresine göre öğretmenler karşılaştırıldığında, 1 yıldan daha kısa süre mevcut müdürle çalışmış öğretmenlerin, müdürlerin kuantum liderlik düzeylerini 3-4 yıl ve 5 yıldan daha fazla çalışanlara göre daha olumlu değerlendirdikleri görülmüştür.
This study aims to determine the realization levels of school principals' quantum leadership competencies, based on teachers' opinions. 470 teachers working in Mardin in the 2023-2024 academic year constitute the sample group of this study. However, since 94 people answered the control item incorrectly, these forms could not be evaluated, and the data was analyzed with the remaining 376 forms. In the research, survey technique, which is a quantitative research method, was used. The survey form is divided into two parts: The first part contains the demographic characteristics of the participants, while the second part is devoted to the "Quantum Leadership Scale" created by Konan and Mermer, 2021. The results of the research indicate that teachers generally approach the quantum leadership competencies of school principals with a positive perspective, according to the level of school principals' display of quantum leadership behaviors. The research results showed that there was no significant difference in teachers' opinions about quantum leadership behaviors in terms of variables such as education level, gender, education level and job title. However, significant differences were found in factors such as professional experience and length of time working with the current school principal. In the comparison between teachers with 0-5 years and 16 years or more of professional experience, it was determined that teachers with 0-5 years of experience expressed more positive opinions about quantum leadership levels. At the same time, in the comparison between teachers with 11-15 years of experience and 16 years or more of experience, it was seen that there was a difference in favor of teachers with 11-15 years of experience and that this group of teachers showed higher participation in quantum leadership levels. When teachers were compared according to the length of time they worked with the current principal, it was seen that teachers who had worked with the current principal for less than 1 year evaluated the quantum leadership levels of the principals more positively than those who had worked with the current principal for 3-4 years and more than 5 years.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 29 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 1 |
International Journal of Mardin Studies Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.