Araştırmanın önemi, artan şiddet
olaylarının eğitim öğretim kurumlarında yani okullarda nasıl görüldüğü ve
şiddet olaylarının öğrenciler üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Bu nedenle
araştırmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin şiddet algılarının
incelenmesidir. Elde edilen bulgular, yorumlanarak gerekli analizler
yapılmıştır. Öğrencilere yönelik olarak düzenlenen şiddet algılarının ve
kaynaklarının değerlendirilmesinin amaçlandığı araştırmada, veri toplama aracı
olarak daha önce EARGED (2008) tarafından oluşturulan ve kullanılan, bir
kısmının da tarafımızdan revize edilerek ortaya çıkan anket formu
kullanılmıştır. Anket, Milli Eğitim Bakanlığı ortaöğretim kurumlarında öğrenim
gören öğrencilere uygulanmıştır. Araştırma, 2016-2017 akademik güz yılı
döneminde Türkiye’nin güneyinde bulunan Mersin ilinin merkezine bağlı 4
ilçesinde 600 ortaöğretim öğrencisi üzerinden yürütülmüştür. Çalışmada, şiddet
olgusu farklı boyutlarla tasvir edilmiştir. Bu yüzden araştırma nicel bir
araştırmaya yanıt arayan tekil tarama modelinde bir araştırma olarak
yapılandırılmıştır. Araştırma sonunda öğrenciler, şiddeti sert davranama, tekme
tokat, yumruk ve baskı kurulması olarak anlamışlardır. Ayrıca şiddetin en çok
sokak ortamında sonrasında sırayla çevrede ve okulda olduğu sonucuna
ulaşılmıştır. Şiddetin oluşmasında başarısızlık önemli etken olarak ifade
edilmiştir. Bununla birlikte öğrenciler, en çok sözel şiddete maruz kaldıklarını,
büyük çoğunluğu ise öfkelendiklerinde acımasızca saldırırım demişlerdir.
Konular | Eğitim, Bilimsel Disiplinler |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 3 |
Bibtex | @araştırma makalesi { ijoeec374674, journal = {International Journal of Eurasian Education and Culture}, issn = {2602-4047}, address = {ijoeec@gmail.com}, publisher = {Kadir ULUSOY}, year = {2017}, volume = {2}, number = {3}, pages = {143 - 168}, title = {ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ŞİDDET ALGILARINI İNCELEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA (MERSİN İLİ ÖRNEĞİ)}, key = {cite}, author = {Akbaşlı, Sait and Üredi, Lütfi and Özmen, Gökhan} } |
APA | Akbaşlı, S. , Üredi, L. & Özmen, G. (2017). ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ŞİDDET ALGILARINI İNCELEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA (MERSİN İLİ ÖRNEĞİ) . International Journal of Eurasian Education and Culture , 2 (3) , 143-168 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijoeec/issue/33838/374674 |
MLA | Akbaşlı, S. , Üredi, L. , Özmen, G. "ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ŞİDDET ALGILARINI İNCELEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA (MERSİN İLİ ÖRNEĞİ)" . International Journal of Eurasian Education and Culture 2 (2017 ): 143-168 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijoeec/issue/33838/374674> |
Chicago | Akbaşlı, S. , Üredi, L. , Özmen, G. "ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ŞİDDET ALGILARINI İNCELEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA (MERSİN İLİ ÖRNEĞİ)". International Journal of Eurasian Education and Culture 2 (2017 ): 143-168 |
RIS | TY - JOUR T1 - ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ŞİDDET ALGILARINI İNCELEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA (MERSİN İLİ ÖRNEĞİ) AU - SaitAkbaşlı, LütfiÜredi, GökhanÖzmen Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - DO - T2 - International Journal of Eurasian Education and Culture JF - Journal JO - JOR SP - 143 EP - 168 VL - 2 IS - 3 SN - 2602-4047- M3 - UR - Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 International Journal of Eurasian Education and Culture ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ŞİDDET ALGILARINI İNCELEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA (MERSİN İLİ ÖRNEĞİ) %A Sait Akbaşlı , Lütfi Üredi , Gökhan Özmen %T ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ŞİDDET ALGILARINI İNCELEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA (MERSİN İLİ ÖRNEĞİ) %D 2017 %J International Journal of Eurasian Education and Culture %P 2602-4047- %V 2 %N 3 %R %U |
ISNAD | Akbaşlı, Sait , Üredi, Lütfi , Özmen, Gökhan . "ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ŞİDDET ALGILARINI İNCELEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA (MERSİN İLİ ÖRNEĞİ)". International Journal of Eurasian Education and Culture 2 / 3 (Ekim 2017): 143-168 . |
AMA | Akbaşlı S. , Üredi L. , Özmen G. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ŞİDDET ALGILARINI İNCELEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA (MERSİN İLİ ÖRNEĞİ). International Journal of Eurasian Education and Culture. 2017; 2(3): 143-168. |
Vancouver | Akbaşlı S. , Üredi L. , Özmen G. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ŞİDDET ALGILARINI İNCELEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA (MERSİN İLİ ÖRNEĞİ). International Journal of Eurasian Education and Culture. 2017; 2(3): 143-168. |
IEEE | S. Akbaşlı , L. Üredi ve G. Özmen , "ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ŞİDDET ALGILARINI İNCELEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA (MERSİN İLİ ÖRNEĞİ)", International Journal of Eurasian Education and Culture, c. 2, sayı. 3, ss. 143-168, Eki. 2017 |