Araştırmanın önemi, artan şiddet
olaylarının eğitim öğretim kurumlarında yani okullarda nasıl görüldüğü ve
şiddet olaylarının öğrenciler üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Bu nedenle
araştırmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin şiddet algılarının
incelenmesidir. Elde edilen bulgular, yorumlanarak gerekli analizler
yapılmıştır. Öğrencilere yönelik olarak düzenlenen şiddet algılarının ve
kaynaklarının değerlendirilmesinin amaçlandığı araştırmada, veri toplama aracı
olarak daha önce EARGED (2008) tarafından oluşturulan ve kullanılan, bir
kısmının da tarafımızdan revize edilerek ortaya çıkan anket formu
kullanılmıştır. Anket, Milli Eğitim Bakanlığı ortaöğretim kurumlarında öğrenim
gören öğrencilere uygulanmıştır. Araştırma, 2016-2017 akademik güz yılı
döneminde Türkiye’nin güneyinde bulunan Mersin ilinin merkezine bağlı 4
ilçesinde 600 ortaöğretim öğrencisi üzerinden yürütülmüştür. Çalışmada, şiddet
olgusu farklı boyutlarla tasvir edilmiştir. Bu yüzden araştırma nicel bir
araştırmaya yanıt arayan tekil tarama modelinde bir araştırma olarak
yapılandırılmıştır. Araştırma sonunda öğrenciler, şiddeti sert davranama, tekme
tokat, yumruk ve baskı kurulması olarak anlamışlardır. Ayrıca şiddetin en çok
sokak ortamında sonrasında sırayla çevrede ve okulda olduğu sonucuna
ulaşılmıştır. Şiddetin oluşmasında başarısızlık önemli etken olarak ifade
edilmiştir. Bununla birlikte öğrenciler, en çok sözel şiddete maruz kaldıklarını,
büyük çoğunluğu ise öfkelendiklerinde acımasızca saldırırım demişlerdir.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 3 |