Vatandaşlık eğitimi aracılığıyla ülkeler, istenilen bilgi, beceri ve değerleri bireylere kazandırmaya çalışmaktadır. Öğretim programları, bu amaç doğrultusunda hazırlansa da uygulamada çeşitli sebeplerle eksiklikler ve aksaklıklar yaşanabilmektedir. Yaşanan bu eksikliklerin tamamlanmasında eğitimle ilgilenen sivil toplum kuruluşlarının da katkısı olabilmektedir. Avrupa Birliği de sivil toplum kuruluşların bu yönde çalışmalarını desteklemektedir. Avrupa Birliği üyesi olan Macaristan’da diğer üye ülkelere göre vatandaşlık katılımının daha az olduğu anlaşılmaktadır. Bu bağlamda araştırmada, Macaristan’da vatandaşlık eğitimiyle de ilgilenen sivil toplum kuruluşlarının vatandaşlık eğitimi ve politik okuryazarlık ile ilgili görüşlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Nitel araştırma desenlerinden durum çalışmasına örnek olan bu çalışmada, amaçlı örnek kapsamında vatandaşlık eğitimi üzerine çalışmalar yapan sivil toplum örgütü üyelerinin görüşleri alınmıştır. Veriler, içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda çeşitli sivil toplum kuruluşu üyelerinin öğrencilere ve öğretmenlere yönelik etkinlikler düzenlediği, bilinçlendirme faaliyetleri yaptıkları anlaşılmaktadır. Katılımcılara göre Macaristan’da vatandaşlık eğitimi yeterli düzeyde gerçekleştirilmemektedir. Bu nedenle de vatandaşlık eğitiminin temel unsurlarından olan politik okuryazarlığa programda yer verilmesi gerektiği düşünülmektedir. Ancak bilgi, beceri ve değerleri içeren politik okuryazarlığın daha ziyade bilgi boyutuyla ele alındığı sonucuna da ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Vatandaşlık eğitimi, Macar sivil toplum kuruluşları, politik okuryazarlık
Vatandaşlık eğitimi Macar sivil toplum kuruluşları politik okuryazarlık
Through citizenship education, countries try to provide individuals with the desired knowledge, skills and values. Although curriculums are prepared for this purpose, deficiencies may occur in practice because of various reasons. Non-governmental organizations (NGOs) interested in education can also contribute to completing these deficiencies. The European Union also supports the work of NGOs in this direction. It’s understood that citizenship participation in Hungary, a member of the European Union, is less than other member countries. In this context, this research aimes to reveal the views of NGOs -interested in citizenship education in Hungary- regarding citizenship education and political literacy. In this study, an example of a case study from qualitative research designs, the opinions of members of NGOs working on citizenship education were taken within the scope of a purposeful sample. The data were analyzed by content analysis. As a result of the research, it’s seen that members of various NGOs organize educational and awareness-raising activities for students and teachers. According to them, citizenship education isn’t carried out at an adequate level in Hungary. So, it’s thought that political literacy, one of the basic elements of citizenship education, should be included in the program. But, it has also been concluded that political literacy is handled more with the knowledge dimension.
Key Words: Citizenship education, Hungarian non-governmental organizations, political literacy
Citizenship education Hungarian non-governmental organizations political literacy
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Psikolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Mart 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |