Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Din Eğı̇timinde İletişim Becerisinin Kazandırılması Sürecinde Kullanılabilecek Kaynaklar Bibliyografyası

Yıl 2024, , 31 - 48, 31.07.2024
https://doi.org/10.32570/ijofe.1468755

Öz

Eğitim bireyin davranışlarını şekillendirebilmek, bireye bilgi, beceri ve değer kazandırabilmek için önemli bir araç olarak kabul görmüştür. Din ise insanlığın var oluşundan bu yana yaşantıyı organize eden doğrudan insanların sosyal, ekonomik, kültürel vb. alanlardaki faaliyetlerini şekillendiren bir olgu olmuştur. Bu nedenle insanların birbirleri ile olan iletişimi ve etkileşimi geçmişten günümüze süregelen kaçınılmaz bir durum haline gelmiştir. Bu çalışmada bireylerin din eğitimi sürecinde iletişim becerilerinin nasıl geliştirebileceğine yönelik bir değerlendirmenin yapılması hedeflenmiştir. İletişim becerilerinin geliştirilmesi ile ilgili araştırmaların din eğitimi alanında dikkate değer azlığı düşünüldüğünde çalışma önemli görülmüştür. Çalışmada elde edilen veriler nitel araştırma yöntemi ile ele alınmıştır. Bu araştırmanın değerlendirme sürecinde betimsel veri analizi ve içerik analizi kullanılmıştır. Din eğitiminde iletişim becerilerinin kazandırılması sürecinde yararlanılabilecek kaynakların bibliyografyası verilmiş ve bu bağlamda bir değerlendirme yapılmıştır.

Kaynakça

  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. (2001). Sözel, Yazılı ve Diğer Materyaller için İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri. Epsilon Yayınevi, İstanbul. Tosun, C. (2010). Din Eğitimi Bilimine Giriş. Pegem Akademi Yayınları, Ankara. Türkmen, Ali. İslam İletişim Hukuku. Samsun: Erol Ofset Matbaacılık, 1996.
  • Tüzer, Abdüllatif. “Varoluşçu düşünür Martin Buber’in diyalog felsefesi ve bu felsefi yaklaşı- mın eğitim açısından uzanımları”. FLSF (Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi) 4/8 (2009), 17-40.

Bibliography of Resources That Can Be Used in The Process of Gaining Communication Skills in Religious Education

Yıl 2024, , 31 - 48, 31.07.2024
https://doi.org/10.32570/ijofe.1468755

Öz

Education has been accepted as an important tool to shape the behavior of the individual and to gain knowledge, skills and values to the individual. Religion, on the other hand, has been a phenomenon that has been organizing life since the existence of humanity and directly shaping the activities of people in social, economic, cultural, etc. fields. For this reason, the communication and interaction of people with each other has become an inevitable situation from the past to the present. In this study, it is aimed to make an evaluation of how individuals can improve their communication skills in the process of religious education. Considering the remarkable scarcity of research on the development of communication skills in the field of religious education, the study was considered important. The data obtained in the study were handled by qualitative research method. Descriptive data analysis and content analysis were used in the evaluation process of this research. The bibliography of the resources that can be used in the process of gaining communication skills in religious education is given and an evaluation is made in this context.

Kaynakça

  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. (2001). Sözel, Yazılı ve Diğer Materyaller için İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri. Epsilon Yayınevi, İstanbul. Tosun, C. (2010). Din Eğitimi Bilimine Giriş. Pegem Akademi Yayınları, Ankara. Türkmen, Ali. İslam İletişim Hukuku. Samsun: Erol Ofset Matbaacılık, 1996.
  • Tüzer, Abdüllatif. “Varoluşçu düşünür Martin Buber’in diyalog felsefesi ve bu felsefi yaklaşı- mın eğitim açısından uzanımları”. FLSF (Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi) 4/8 (2009), 17-40.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Semanur Binnetoğlu 0009-0001-1046-0989

Murat Tarhan 0000-0001-8262-8130

Erken Görünüm Tarihi 4 Ağustos 2024
Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 16 Nisan 2024
Kabul Tarihi 31 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Binnetoğlu, S., & Tarhan, M. (2024). Bibliography of Resources That Can Be Used in The Process of Gaining Communication Skills in Religious Education. International Journal of Field Education, 10(2), 31-48. https://doi.org/10.32570/ijofe.1468755

       

                         International Journal of Field Educatİon (IJOFE)

                                                      ISSN: 2149-3030