Bu çalışmada 2017-2018 eğitim
öğretim yılında Amasya Üniversitesi eğitim fakültesi bünyesinde öğrenim
görmekte olan sosyal bilgiler öğretmenliği bölümü 4. sınıf öğrencilerinin
girişimcilik becerilerinin ne düzeyde olduğu ve bu düzeyin cinsiyet, yaş
düzeyi, aile aylık gelir düzeyi, baba mesleği, anne mesleği ve öğrencinin
memleketinin bulunduğu coğrafi bölge değişkenlerine göre farklılaşıp
farklılaşmadığı incelenmiştir.
Araştırmada nicel araştırma
yaklaşımı kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının girişimcilik beceri düzeylerini
belirlemek amacıyla Ercan YILMAZ ve Ali Murat SÜNBÜL tarafından 2009 yılında
geliştirilen ve 36 maddeden oluşan Üniversite
Öğrencileri Girişimcilik Ölçeği kullanılmıştır. Ölçek, tam sayım örneklem
yöntemi kullanılarak evrenin tamamı olan 60 öğrenciye uygulanmış, gönüllülük
esası ve geçerlilik çerçevesinde 33 öğrenciden veriler elde edilmiştir.
Araştırma sonucunda ulaşılan veriler SPSS21 (Statistical Package for the Social
Sciences) programı kullanılarak analiz edilmiştir.
Araştırmaya katılan öğrencilere
yönelik tanımlayıcı istatiksel analizler için frekans, yüzde, aritmetik
ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Analiz sürecinde
araştırmanın alt problemlerine uygun olarak bağımsız örneklemler t-testi ve tek
yönlü varyans analizi yapılmıştır.
Araştırmada sosyal bilgiler
öğretmenliği adaylarının girişimcilik becerileri yüksek girişimcilik düzeyinde
olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların girişimcilik düzeylerinin
cinsiyet, yaş düzeyi, aile aylık gelir düzeyi, anne mesleği ve memleketlerinin
bulunduğu coğrafi bölge değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği
sonucuna ulaşılırken baba mesleğine göre ise anlamlı bir farklılık gösterdiği
sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre bazı öneriler
geliştirilmiştir.
In this study, the level of entrepreneurship skills of Grade 4 students in the
Division of Social Studies Education under Amasya University Education
Faculty in the academic year of 2017-2018 are examined. Furthermore, an
examination on whether the following variables; family monthly income
level, father's occupation, mother's occupation, and the geographical region
where the student's city is located, have an impact on their skills was
conducted.
A quantitative research approach was used in the research. In order to
determine the entrepreneurial skill levels of the prospective teachers, the
University Students Entrepreneurship Scale, which was developed by
Yılmaz&Sünbül(2009) and consists of 36 items, was used. The scale was
applied to the whole of the country with 60 students by using the complete
population sampling method and 33 students' data were obtained on the basis
of volunteerism and validity. Data was analysed using SPSS 21 (Statistical
Package for the Social Sciences) program.
Frequency, percentage, arithmetic mean and standard deviation values were
calculated for descriptive statistical analysis for the students participating in
the study. Independent samples t-test and one-way analysis of variance were
performed in accordance with the sub-problems of the research in the
analysis process.
In the research, it was concluded that the social studies teacher candidates'
entrepreneurship skills are at a high level. Participants' entrepreneurship
levels were found to be significantly different depending on the father's occupation while the results showed that the entrepreneurship levels of the
participants did not show any significant difference according to gender,
family monthly income level, mother occupation and geographical region
where the cities were located. Some suggestions have been developed
according to the results obtained from the research
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
International Journal of Field Educatİon (IJOFE)
ISSN: 2149-3030