Özet
Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmenlerinin 2013 yılında uygulanmaya başlanan Temel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş (TEOG) sınavı ve sınavdaki İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi sorularına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden fenomenolojik (olgubilimsel) desen kullanılmıştır. Araştırma, 2015-2016 Eğitim Öğretim yılı Bahar döneminde Burdur ili Gölhisar ilçesinde yer alan ortaokullar arasından kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemiyle seçilen 6 okulda görev yapan 4’ü kadın, 4’ü erkek olmak üzere 8 sosyal bilgiler öğretmeni üzerinde yürütülmüştür. Temel Öğretimden Orta Öğretime Geçiş Sınavı ile İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi soruları hakkında araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak sosyal bilgiler öğretmenlerinin TEOG’da sorulan soruları takip edip etmedikleri ve TEOG ile ilgili düşünceleri araştırılmıştır. Betimsel analizin sonucunda Temel Öğretimden Orta Öğretime Geçiş sınavının öğretmenlerin hepsi tarafından her yıl izlendiği; öğretmenlerin büyük çoğunluğunun sınavın bir eğitim öğretim yılında birinci dönemde bir, ikinci dönemde bir olmak üzere iki defa yapılmasına olumlu baktıkları; yine büyük çoğunluğunun ders öğretim programının sınavı kapsar nitelikte olduğunu düşündükleri gibi sonuçlara ulaşılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2 |
International Journal of Field Educatİon (IJOFE)
ISSN: 2149-3030