BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Soruları Bağlamında TEOG Sınavına İlişkin Görüşleri

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 2, 79 - 91, 28.12.2016

Öz

Özet

Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmenlerinin 2013 yılında uygulanmaya başlanan Temel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş (TEOG) sınavı ve sınavdaki İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi sorularına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden fenomenolojik (olgubilimsel) desen kullanılmıştır. Araştırma, 2015-2016 Eğitim Öğretim yılı Bahar döneminde Burdur ili Gölhisar ilçesinde yer alan ortaokullar arasından kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemiyle seçilen 6 okulda görev yapan 4’ü kadın,   4’ü erkek olmak üzere 8 sosyal bilgiler öğretmeni üzerinde yürütülmüştür. Temel Öğretimden Orta Öğretime Geçiş Sınavı ile İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi soruları hakkında araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak sosyal bilgiler öğretmenlerinin TEOG’da sorulan soruları takip edip etmedikleri ve TEOG ile ilgili düşünceleri araştırılmıştır. Betimsel analizin sonucunda Temel Öğretimden Orta Öğretime Geçiş sınavının öğretmenlerin hepsi tarafından her yıl izlendiği; öğretmenlerin büyük çoğunluğunun sınavın bir eğitim öğretim yılında birinci dönemde bir, ikinci dönemde bir olmak üzere iki defa yapılmasına olumlu baktıkları; yine büyük çoğunluğunun ders öğretim programının sınavı kapsar nitelikte olduğunu düşündükleri gibi sonuçlara ulaşılmıştır.

 

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 2, 79 - 91, 28.12.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hilmi Demirkaya

Hamide Karacan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Demirkaya, H., & Karacan, H. (2016). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Soruları Bağlamında TEOG Sınavına İlişkin Görüşleri. International Journal of Field Education, 2(2), 79-91.

       

                         International Journal of Field Educatİon (IJOFE)

                                                      ISSN: 2149-3030