Bu araştırma; çizgi filmlerin ilköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler öğretiminde öğrencilerin akademik başarılarına etkisini incelemek için gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2009-2010 eğitim- öğretim yılı ikinci döneminde Niğde ili, Bor ilçesi, Cumhuriyet İlköğretim Okulu’nun 5. sınıflarında yapılmıştır. Araştırmada deney ve kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğretim sürecinde çizgi filmlerin kullanıldığı deney grubunun başarı düzeyi, öğretim sürecinde çizgi film kullanılmayan kontrol grubuna göre anlamlı derecede yüksek çıkmıştır. Bu sonuca göre sosyal bilgiler öğretiminde çizgi filmlerin kullanımı öğrencilerin akademik başarılarını artırmada etkili olduğu tespit edilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2 |
International Journal of Field Educatİon (IJOFE)
ISSN: 2149-3030