BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Bilgiler Öğretiminde Çizgi Film Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 2, 92 - 106, 28.12.2016

Öz

Bu araştırma; çizgi filmlerin ilköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler öğretiminde öğrencilerin akademik başarılarına etkisini incelemek için gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2009-2010 eğitim- öğretim yılı ikinci döneminde Niğde ili, Bor ilçesi, Cumhuriyet İlköğretim Okulu’nun 5. sınıflarında yapılmıştır. Araştırmada deney ve kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğretim sürecinde çizgi filmlerin kullanıldığı deney grubunun başarı düzeyi, öğretim sürecinde çizgi film kullanılmayan kontrol grubuna göre anlamlı derecede yüksek çıkmıştır. Bu sonuca göre sosyal bilgiler öğretiminde çizgi filmlerin kullanımı öğrencilerin akademik başarılarını artırmada etkili olduğu tespit edilmiştir.  

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Burcu Teymuroğlu Bu kişi benim

Şahin Oruç

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Teymuroğlu, B., & Oruç, Ş. (2016). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Çizgi Film Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi. International Journal of Field Education, 2(2), 92-106.

       

                         International Journal of Field Educatİon (IJOFE)

                                                      ISSN: 2149-3030