Bu çalışmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğrenci çalışma kitaplarındaki etkinliklerin, Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında yer alan beceriler açısından incelenmesini hedeflemektedir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (5-7. sınıflar) ve Milli Eğitim yayınevine ait 2014 basımlı Sosyal Bilgiler Öğrenci Çalışma Kitapları (5-7. sınıflar) oluşturmaktadır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma, Sosyal Bilgiler Dersi Programında yer alan beceriler ile Sosyal Bilgiler öğrenci çalışma kitaplarındaki etkinliklerin doküman yöntemiyle taranması şeklinde yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda, becerilerin tüm etkinlikler içerisinde dengeli bir dağılım göstermediği ve ortak becerilere daha fazla yer verildiği, derse özgü becerilere ise daha yer az yer verildiği saptanmıştır. Ayrıca öğrenci çalışma kitaplarında yer alan etkinliklerde, becerilerin kendi içerisinde tüm sınıflar düzeyinde düzenli bir artış veya azalış göstermediği görülmüştür.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1 |
International Journal of Field Educatİon (IJOFE)
ISSN: 2149-3030