Nonformal learning environments offer many
opportunities for students and teachers. Laçin Şimşek (2011) defines nonformal
learning environments as ‘’places that can be used as learning environments
outside the school’’. The purpose of this research is to determine the views of
secondary school science teachers and preschool teachers on nonformal learning
environments. Participants of the research are 12 science teachers and 16 preschool
teachers working in Afyonkarahisar province. One of the purposeful sampling
methods, the easily accessible case sampling, was used to select participants.
As a means of data collection in the survey, a semi-structured interview form
prepared by the researcher based on the qualitative method was used. The
content of the obtained data from interviews was analyzed. A written record of
the data obtained from interviews with secondary school science teachers and
preschool teachers was created and content was analyzed. According to the
results of the research, teachers stated that nonformal learning environments
provide lifelong and permanent learning for students, embody abstract
knowledge, and positive contributions to the development of students. Teachers
have expressed financial situation and crowded classes as a disadvantage of
nonformal learning environments. Teachers expressed the importance of ensuring
safety during the planning phase, taking administrative and parental
permission, and student and parental involvement while benefiting from
nonformal learning environments. Teachers who do not find adequate nonformal
learning environments in the settlements have stated that these environments
should be increased. Teachers are not able to use these environments adequately
due to their inadequacy and hesitation. It is necessary to increase the nonformal
learning environments and eliminate the hesitations of the teachers.
Okul dışı öğrenme ortamları öğrencilere ve öğretmenlere birçok fırsat sunmaktır. Laçin Şimşek (2011), okul dışı öğrenme ortamlarını ‘’okul dışında bulunan ve öğrenme ortamları olarak kullanılabilecek olan mekânlar’’ olarak tanımlamıştır. Araştırmanın amacı okul dışı öğrenme ortamları hakkındaki ortaokul fen bilimleri öğretmenlerinin ve okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın katılımcıları Afyonkarahisar ilinde görev yapan 12 fen bilimleri ve 16 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Katılımcıların seçimi için amaçlı örneklem yöntemlerinden biri olan kolay ulaşılabilir (convenience) durum örneklemesi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, nitel yöntem esas alınarak araştırmacı tarafından hazırlanan bir yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmeden elde edilen verilerin dökümü içerik analizine tabi tutulmuştur. Ortaokul fen bilimleri ve okulöncesi öğretmenleri ile gerçekleştirilen mülakatlardan elde edilen verilerin yazılı dökümü oluşturulmuş, içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucuna göre; öğretmenler okul dışı öğrenme ortamları öğrenciye yaparak-yaşayarak ve kalıcı öğrenme sağladığı, soyut bilgileri somutlaştırdığı ve öğrencilerin gelişimlerine olumlu katkıları olduğunu belirtmiştir. Öğretmenler okul dışı öğrenme ortamlarının dezavantajı olarak tehlike yaratabilecek durumları, maddi durumu ve sınıfın kalabalık olmasını ifade etmişlerdir. Öğretmeler okul dışı öğrenme ortamlarından faydalanırken planlamada aşamasında güvenliğin sağlanmasnın, idari ve veli izinin alınmasının, öğrenci ve veli katılımının önemli olduğunu ifade etmiştir. Yaşanılan yerleşim yerindeki okul dışı öğrenme ortamlarını yeterli bulmayan öğretmenler bunların arttırılması gerektiğini belirtmiştir. Öğretmenler bu ortamların yetersiz olması ve çekincelerinin bulunmasından dolayı yeterince kullanamamaktadır. Yetersiz bulunan okul dışı öğrenme ortamları çoğaltılması ve öğretmenlerin çekincelerinin giderilmesi gerekmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 1 |