Bu araştırma öğretmenlerin algılarına göre okul
müdürlerinin takım liderliği becerilerinin öğretmenlerin cinsiyet, eğitim
düzeyi, görev yaptıkları okul türü, branş, mesleki kıdem, değişkenlerine göre
anlamlı farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın
örneklemini 2015-2016 eğitim öğretim yılında Kahramanmaraş İlinin Göksun İlçesinde
ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan ve random olarak seçilen 210
öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veriler ölçek yoluyla toplanmıştır. Veri toplama
aracı iki bölümden oluşmaktadır. Ölçeğin birinci bölümünde araştırmacı
tarafından geliştirilmiş demografik bilgilerin sorulduğu bölüm yer almıştır. İkinci
bölümde ise Çankaya ve Karakuş (2008) tarafından geliştirilen 20 madde ve 3 alt
boyuttan oluşan Takım Liderliği Ölçeği kullanılmıştır. Bu araştırma için ölçeğin
Cronbach Alpha kat sayısı .96 olarak hesaplanmış ve oldukça güvenilir olduğu
kabul edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde SPSS 23 istatistik paket programı
kullanılmıştır. Parametrik testlerden t- testi ve tek yönlü varyans analizi
kullanılmış non-parametrik testlerden ise kruskal wallis testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları okul müdürlerinin takım liderliği
becerilerine ilişkin öğretmen görüşlerinin puan ortalamasının kısmen katılıyorum
düzeyinde olduğunu göstermektedir. Okul müdürlerinin takım liderliği beceri
düzeyleri öğretmenlerin algılarına göre incelendiğinde; öğretmenlerin cinsiyet,
kıdem ve okul türü değişkenine göre anlamlı farklılık görülmüş, eğitim düzeyi
ve branş değişkenine göre anlamlı farklılık görülmemiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |
International Journal of Field Educatİon (IJOFE)
ISSN: 2149-3030