Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının küresel vatandaşlık düzeylerini çeşitli değişkenler aracılığıyla incelemektir. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma verileri Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 221 sosyal bilgiler öğretmen adayından elde edilmiştir. Veriler “Küresel Vatandaşlık Ölçeği” aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistiksel teknikler olan frekans, yüzde ve aritmetik ortalama ile t-testi ve tek yönlü varyans analizi teknikleri işe koşulmuştur. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının orta düzeyde küresel vatandaşlığa sahip olduğu tespit edilmiştir. Öte yandan küresel sorun ve olayları daha fazla takip eden, bu sorun ve olaylara ilgi duyan ve küresel sorun ve olaylar hakkında bilgi düzeylerini yüksek olarak niteleyen öğretmen adaylarının küresel vatandaşlık düzeylerinin daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Cinsiyet, sınıf düzeyi, akademik başarı düzeyi ve internet kullanma sıklığı değişkenlerinin ise öğretmen adaylarının küresel vatandaşlık düzeylerini etkilemediği belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarından yola çıkarak program yapıcılara, sosyal bilgiler lisans programına doğrudan küresel vatandaşlık ile ilgili dersleri eklemeleri ve vatandaşlık derslerinde düzenlemeleri yapmaları önerilebilir.
Küresel vatandaşlık sosyal bilgiler öğretmen adayları vatandaşlık eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 2 |
International Journal of Field Educatİon (IJOFE)
ISSN: 2149-3030