Bu araştırma, Montessori eğitimi alan ve almayan çocukların matematik becerilerini karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nicel veri toplama yöntemlerinden sontest kontrol gruplu model kullanılmıştır. Çalışma grubuna MEB OÖEP’na göre eğitim veren ve MEB OÖEP’na ek olarak Montessori yöntemiyle eğitim veren farklı anaokullarından 39 çocuk dahil edilmiştir. Amaçlı örneklem yoluyla seçilen çocukların, bulundukları eğitim kurumuna en az iki yıl devam etmiş olmaları göz önünde bulundurulmuştur. Veri toplama aracı olarak, Kişisel Bilgi Formu ve Erken Matematik Testi (EMAT) kullanılmıştır. Verilerin analizinde non-parametrik yöntemlerden Mann Whitney-U testi ve Kruskal Wallis-H testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; çocukların matematik becerilerinde, devam ettikleri eğitim kurumunun etkili olduğu, Montessori eğitimi alan çocukların matematik beceri puanlarının, Montessori eğitimi almayan çocuklardan daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Çocukların yaş grubu, cinsiyet ve kardeş sayısının matematik becerilerini etkilemediği görülmüştür. Anne-baba yaşı, anne-baba öğrenim durumu ve annenin çalışıp çalışmama durumunun çocukların EMAT puanları üzerinde anlamlı değişikliklere yol açmadığı saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 2 |
International Journal of Field Educatİon (IJOFE)
ISSN: 2149-3030