Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 3, 1 - 23, 30.11.2022

Öz

Kaynakça

  • Armaoğlu, F. (1989). 20. Yüzyıl Siyasî Tarihi. Ankara: İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Aytaç, K. (2006). Çağdaş Eğitim Akımları. Ankara: Mevsimsiz Yayınları.
  • Bouineau, J. (1998). Fransa’da Devrim Döneminde Yurttaşlar ve Yurttaşlık. Dersimiz: Yurttaşlık. İstanbul: Kesit Yayıncılık.
  • Borne, D. (1998). Fransız Eğitim Sisteminde Tarih, Coğrafya ve Yurttaşlık Bilgisi Tasarımı ve Bu Tasarımın Yurttaşın Oluşumuna Katkısı. Dersimiz: Yurttaşlık. İstanbul: Kesit Yayıncılık.
  • Bottomore, T. (2008). Yurttaşlık. W. Outhwaite (Ed.), Modern Toplumsal Düşünce Sözlüğü. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Demir, Ö. & Acar M. (2005). Sosyal Bilimler Sözlüğü. Ankara: Adres Yayınları.
  • Doğan, İ. (2007). Vatandaşlık Demokrasi ve İnsan Hakları. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Doğan, S. (2020). Federal Almanya Eğitim Sistemi. İnternational Journal of Social Sciences. 4(1), 22-35. http://dx.doi.org/10.30830.
  • Erginer, A. (2007). Avrupa Birliği Eğitim Sistemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Esendemir, Ş. (2006). Türkiye’de ve Dünyada Vatandaşlık. Ankara: Birleşik Dağıtım Kitabevi.
  • Europe Commission/EACEA/Eurydice, E. (2012). Citizenship Education in Europe, Eurydice Report. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
  • Europe Commission/EACEA/Eurydice, E. (2017). Citizenship Education at School in Europe – 2017, Eurydice Report. Luxembourg: Publications Office of The European Union.
  • Heater, D. (2007). Yurttaşlığın Kısa Tarihi. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Karakaş, D. (2020). Fransa’da İlkokullarda Tarih Tedrisatı (Çeviriyazı). Turkish History Education Journal. 9(1), 343-365.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaya, F. G. (2012). Ulus, Devlet ve Yurttaşlık: Fransa Modeli. U.Ü. Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2(1), 297-317.
  • Kerschensteiner, G. (1972). Vatandaşlık Terbiyesi Kavramı ve Uygulaması (çev. Hıfzırrahman Raşit Öymen). Ankara: Yeni Desen M.
  • Kürkçü, B. (2020). İbn Haldun, Thomas Hobbes ve Michael Oakeshott: Modern Avrupa Devletinin Tarihsel Analizine Eleştirel Bir Bakış. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi. 10(1), 1-16.
  • Leca, J. (1998). Bireycilik ve Yurttaşlık. Dersimiz: Yurttaşlık. İstanbul: Kesit Yayıncılık.
  • Oğuz, A. K. (2007). Fedakâr eş- fedakâr yurttaş. İstanbul: Kitap Yayınevi.
  • Orkun, M. A. Bayırlı, A., Bayırlı, S. (2019). Fransa Eğitim Sisteminin İncelenmesi. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi. 2, 1-20.
  • Özdemir, H., Bakan S. (2016). Ulus Devletin Oluşumu ve Sorunları Açısından Almanya ile Fransa’nın Karşılaştırılması. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 5 (Ek Sayı), 19-58.
  • Ponteil, F., Bi̇lhan, S. (2019). Fransa'da 1789 Öncesi Eğitim. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 13 (1), 271-289. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/auebfd/issue/48619/617764.
  • Powel, J., Coutrot, L., Graf, L., Bernhard, N., Kieffer, A., Solga, H. (2009). Comparing the Relationship Between Vocational and Higher Education in Germany And France. Social Science Resarch Berlin. Discussion Paper SP I 2009-506.
  • Ross, A. (2007). Citizenship Education and İdentitiy in Europe. REICE (Revista Electrónica Iberamericana Sbre Calidad. Eficacia y Cambio en Education. 5 (4).
  • Sarıgül, A. (2020). Yeni Bir Toplımun Oluşmasında Propagandanın Etkisi: Alman Nasyonalist Parti Örneği. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 6(1), 285-320. https://doi.org/10.31463/aicusbed.687788.
  • Schnapper, D. (1998). Yurttaşlar Cemaati. Dersimiz: Yurttaşlık. İstanbul: Kesit Yayıncılık.
  • Topsakal, C., Hesapçıoğlu M. (2001). Avrupa Birliği ve Eğitim. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi. 441-462.
  • Türkoğlu, A. (2019a). Almanya'da Eğitim. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) , 16 (1) , 319-340. DOI: 10.1501/Egifak_0000000914.
  • Türkoğlu, A. (2019b). Türk ve Fransız Eğitim Sistemlerinin Evriminin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) , 13 (1) , 177-197. DOI: 10.1501/Egifak_0000000668.
  • Uçarol, R. (1985). Siyasî Tarih. İstanbul: Filiz Kitabevi.
  • Uğuz, H. E., Saygılı, R. (2016) Küresel Dünyada Ulus Devlet. Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi. 16 (32), 127-147.
  • Ülken, H.Z. (2001). Eğitim Felsefesi. İstanbul: Ülken Yayınları.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Citizenship and Citizenship Education in France and Germany From the Perspectives of Borne and Kerschensteiner

Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 3, 1 - 23, 30.11.2022

Öz

The aim of this study is to show comparatively how the processes related to civic education developed in France and Germany, the two central countries of Europe in the modern period, and how these processes affect each other relationally. In this direction, the conceptual and institutional developments of citizenship and the shaping of citizens' education in France and Germany, which were chosen considering that they could reflect the general story of Europe, were examined. Two core countries that are neighbors and rivals at the same time; France and Germany were chosen as examples because of these features. At this point, the processes experienced since the establishment of German unity by Bismarck in 1871, which was the turning point in the establishment of the nation-state for Germany, have been decisive. For France, naturally, the processes after the French Revolution of 1789, which strongly gave birth to the idea of nation and nationalism, were decisive. In this direction, the formation of the nation and state, which brought about the modern citizen, was evaluated in the conditions specific to both countries. Developments in civic education were examined developments in France from the perspectives of Dominique Borne, and developments in Germany from the perspectives of Georg Kerschensteiner. In addition, traces of the developments examined in the aims of the French and German education systems were sought. As a result, with the help of these traces, the policies of France and Germany on the construction of the citizen through education and the intellectual backgrounds of these policies were tried to be compared and their reflections on the education systems of these countries were tried to be determined.

Kaynakça

  • Armaoğlu, F. (1989). 20. Yüzyıl Siyasî Tarihi. Ankara: İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Aytaç, K. (2006). Çağdaş Eğitim Akımları. Ankara: Mevsimsiz Yayınları.
  • Bouineau, J. (1998). Fransa’da Devrim Döneminde Yurttaşlar ve Yurttaşlık. Dersimiz: Yurttaşlık. İstanbul: Kesit Yayıncılık.
  • Borne, D. (1998). Fransız Eğitim Sisteminde Tarih, Coğrafya ve Yurttaşlık Bilgisi Tasarımı ve Bu Tasarımın Yurttaşın Oluşumuna Katkısı. Dersimiz: Yurttaşlık. İstanbul: Kesit Yayıncılık.
  • Bottomore, T. (2008). Yurttaşlık. W. Outhwaite (Ed.), Modern Toplumsal Düşünce Sözlüğü. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Demir, Ö. & Acar M. (2005). Sosyal Bilimler Sözlüğü. Ankara: Adres Yayınları.
  • Doğan, İ. (2007). Vatandaşlık Demokrasi ve İnsan Hakları. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Doğan, S. (2020). Federal Almanya Eğitim Sistemi. İnternational Journal of Social Sciences. 4(1), 22-35. http://dx.doi.org/10.30830.
  • Erginer, A. (2007). Avrupa Birliği Eğitim Sistemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Esendemir, Ş. (2006). Türkiye’de ve Dünyada Vatandaşlık. Ankara: Birleşik Dağıtım Kitabevi.
  • Europe Commission/EACEA/Eurydice, E. (2012). Citizenship Education in Europe, Eurydice Report. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
  • Europe Commission/EACEA/Eurydice, E. (2017). Citizenship Education at School in Europe – 2017, Eurydice Report. Luxembourg: Publications Office of The European Union.
  • Heater, D. (2007). Yurttaşlığın Kısa Tarihi. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Karakaş, D. (2020). Fransa’da İlkokullarda Tarih Tedrisatı (Çeviriyazı). Turkish History Education Journal. 9(1), 343-365.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaya, F. G. (2012). Ulus, Devlet ve Yurttaşlık: Fransa Modeli. U.Ü. Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2(1), 297-317.
  • Kerschensteiner, G. (1972). Vatandaşlık Terbiyesi Kavramı ve Uygulaması (çev. Hıfzırrahman Raşit Öymen). Ankara: Yeni Desen M.
  • Kürkçü, B. (2020). İbn Haldun, Thomas Hobbes ve Michael Oakeshott: Modern Avrupa Devletinin Tarihsel Analizine Eleştirel Bir Bakış. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi. 10(1), 1-16.
  • Leca, J. (1998). Bireycilik ve Yurttaşlık. Dersimiz: Yurttaşlık. İstanbul: Kesit Yayıncılık.
  • Oğuz, A. K. (2007). Fedakâr eş- fedakâr yurttaş. İstanbul: Kitap Yayınevi.
  • Orkun, M. A. Bayırlı, A., Bayırlı, S. (2019). Fransa Eğitim Sisteminin İncelenmesi. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi. 2, 1-20.
  • Özdemir, H., Bakan S. (2016). Ulus Devletin Oluşumu ve Sorunları Açısından Almanya ile Fransa’nın Karşılaştırılması. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 5 (Ek Sayı), 19-58.
  • Ponteil, F., Bi̇lhan, S. (2019). Fransa'da 1789 Öncesi Eğitim. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 13 (1), 271-289. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/auebfd/issue/48619/617764.
  • Powel, J., Coutrot, L., Graf, L., Bernhard, N., Kieffer, A., Solga, H. (2009). Comparing the Relationship Between Vocational and Higher Education in Germany And France. Social Science Resarch Berlin. Discussion Paper SP I 2009-506.
  • Ross, A. (2007). Citizenship Education and İdentitiy in Europe. REICE (Revista Electrónica Iberamericana Sbre Calidad. Eficacia y Cambio en Education. 5 (4).
  • Sarıgül, A. (2020). Yeni Bir Toplımun Oluşmasında Propagandanın Etkisi: Alman Nasyonalist Parti Örneği. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 6(1), 285-320. https://doi.org/10.31463/aicusbed.687788.
  • Schnapper, D. (1998). Yurttaşlar Cemaati. Dersimiz: Yurttaşlık. İstanbul: Kesit Yayıncılık.
  • Topsakal, C., Hesapçıoğlu M. (2001). Avrupa Birliği ve Eğitim. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi. 441-462.
  • Türkoğlu, A. (2019a). Almanya'da Eğitim. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) , 16 (1) , 319-340. DOI: 10.1501/Egifak_0000000914.
  • Türkoğlu, A. (2019b). Türk ve Fransız Eğitim Sistemlerinin Evriminin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) , 13 (1) , 177-197. DOI: 10.1501/Egifak_0000000668.
  • Uçarol, R. (1985). Siyasî Tarih. İstanbul: Filiz Kitabevi.
  • Uğuz, H. E., Saygılı, R. (2016) Küresel Dünyada Ulus Devlet. Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi. 16 (32), 127-147.
  • Ülken, H.Z. (2001). Eğitim Felsefesi. İstanbul: Ülken Yayınları.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ömer Faruk Yelkenci 0000-0002-8251-6064

Erken Görünüm Tarihi 29 Kasım 2022
Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yelkenci, Ö. F. (2022). Citizenship and Citizenship Education in France and Germany From the Perspectives of Borne and Kerschensteiner. International Journal of Field Education, 8(3), 1-23.

       

                         International Journal of Field Educatİon (IJOFE)

                                                      ISSN: 2149-3030