İngilizce konuşulmayan ülkelerdeki uluslararası hemşirelik öğrencileri, özellikle dil engelleri, kültürel farklılıklar ve sınırlı kurumsal destek nedeniyle önemli zorluklarla karşılaşmaktadır. Bu konularla ilgili Türkiye'deki araştırmalar sınırlıdır. Bu çalışma, dil engellerinin, kültürel adaptasyonun ve kurumsal desteğin Türkiye'deki uluslararası hemşirelik öğrencilerinin akademik ve klinik deneyimlerini nasıl etkilediğini incelemekte ve öğrencilerin stresle başa çıkma ve yeni ortamlara uyum sağlama stratejilerini araştırmaktadır. Çalışma kapsamında, İstanbul’daki üniversitelerde okuyan 30 uluslararası hemşirelik öğrencisiyle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Veriler, Braun ve Clarke’ın çerçevesi kullanılarak tematik olarak analiz edilmiştir ve analiz sürecinde Akulturasyon Teorisi ile Sosyal Destek Teorisi rehber olarak kullanılmıştır. Analiz sonucunda yedi tema ortaya çıkmıştır: dil engelleri, kültürel adaptasyon zorlukları, ruh sağlığı sorunları, oryantasyon programlarının eksikliği, akran desteği, dayanıklılık ve yetersiz kurumsal destek. Dil engellerinin özellikle klinik iletişimde ciddi sorunlara yol açtığı ve stres düzeylerini artırdığı belirlenmiştir. Katılımcılar, özellikle ruh sağlığına yönelik kapsamlı programların eksikliğini vurgulamış, buna karşılık akran destek ağlarının etkili bir başa çıkma mekanizması olduğunu ifade etmiştir. Sonuçlar, Türkiye'deki üniversitelerde dil eğitimi, oryantasyon programları ve ruh sağlığı kaynaklarını içeren destek sistemlerinin oluşturulmasının gerekliliğini vurgulamaktadır. Akran destek ağlarının güçlendirilmesi ve kültürel hassasiyetle tasarlanmış müdahalelerin sağlanması, uluslararası hemşirelik öğrencilerinin akademik ve klinik deneyimlerini önemli ölçüde iyileştirebilir.
Başa çıkma mekanizması Kültürel engeller Uluslararası Hemşirelik Öğrencileri Dil engelleri
2001
International nursing students in non-English-speaking countries face significant challenges, including language barriers, cultural differences, and limited institutional support, particularly in clinical settings. Research on these issues in Turkey remains scarce. This study explores how language barriers, cultural adaptation, and institutional support impact the academic and clinical experiences of international nursing students in Turkey. It also examines their coping strategies for managing stress and adapting to new environments. A qualitative approach was adopted, involving semi-structured interviews with 30 international nursing students from Istanbul-based universities. Thematic analysis was conducted using Braun and Clarke’s framework, guided by Acculturation Theory and Social Support Theory. Seven themes emerged from the analysis: language barriers, cultural adaptation challenges, mental health struggles, lack of orientation programs, peer support, resilience, and inadequate institutional support. Language barriers were particularly problematic in clinical communication, intensifying stress levels. Participants highlighted the absence of tailored institutional programs, especially for mental health, as a major concern, while peer networks were identified as an essential coping mechanism. The findings underscore the need for Turkish universities to implement tailored support systems, including language training, orientation programs, and mental health resources. Strengthening peer support networks and providing culturally sensitive interventions can significantly enhance the academic and clinical experiences of international nursing students.
Coping mechanism Cultural barriers International Nursing Students Language barriers
Ethics approval for the study was obtained from the Ibn Haldun University Ethical Committee (Approval No: E-71395021-050.04-40366), and all procedures were conducted in accordance with the ethical standards set by the university. Consent to participate was obtained from all participants prior to their involvement in the study.
Ibn Haldun University
2001
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Sağlık Bilimleri Eğitimi ve Program Geliştirme: Tıp, Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri, Alan Eğitimleri (Diğer) |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Proje Numarası | 2001 |
| Yayımlanma Tarihi | 18 Nisan 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2025 |
| Kabul Tarihi | 6 Nisan 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 1 |
International Journal of Field Educatİon (IJOFE)
ISSN: 2149-3030