Bireyin öz lider olabilmesi kendisini gerçekleştirme düzeyine çıkabilmesidir. Birey düşünen, hisseden, iletişim, etkileşim kuran, hareket eden bir varlık olduğu için kendini gerçekleştirme tüm bu bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal yönlerden bireyin kendini tanımasını, bilmesini, anlamasını gerekli ve zorunlu kılar. Bireyin sahip olduğu potansiyeli tanıması, keşfedebilmesi, hayata aktarabilmesi ve öze ulaşabilmesi için bireyin çevresindeki aile, eğitim, eğitim kurumları, kültür, töre, gibi yapıların onu desteklemesi, destek olması gerekmektedir. Ayrıca öz lider olabilmenin ön koşulu bireyin kendisini iyi tanıması kadar çevresini de tanımasına bağlıdır. Çevresel yapıdaki baskı, otorite, yetke, dayatma, kınama, ayıplama, kısıtlama, korku, kaygı gibi olumsuz iklimde bireyin birey olması, öze ulaşma, kendini ifade etme, kendini gerçekleştirme ve nihayetine öz lider olma yolculuğu ne kadar mümkün olabilir? Mevcut çalışma ile fiziki, demografik, sosyal ve psikolojik çevrenin bireyin kendi olabilmesi, kendi potansiyelini ortaya çıkarabilmesini sağlamaya müsait olup olmadığını, fiziki, demografik, sosyal ve psikolojik çevrenin bireye yaşantı ve deneyim sağlayıp sağlamadığını, bireyin kendini algılama ve davranışlarını yönlendirme sorunu, bireyin başkalarından farklı olan yönlerini nasıl cesurca ortaya koyabileceğini ve kendisi hakkındaki öz bilinci, üst bilinci, yaratıcı bilinci gibi konulardaki farkındalığı ele alınıp sentezlenmeye çalışılmaktadır.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Eğitimde Liderlik |
| Bölüm | Editoryal |
| Yazarlar | |
| Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2025 |
| Kabul Tarihi | 5 Mart 2025 |
| Erken Görünüm Tarihi | 3 Haziran 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 1 |