Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Taşımalı İlkokullarda Müdürlerin Karşılaştıkları Sorunların Belirlenmesi

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 40 - 43, 11.10.2017

Öz










Bu araştırmanın amacı;
taşımalı ilkokullarda görev yapan okul müdürlerinin  karşılaştıkları sorunları tespit etmektir. Bu
araştırma, taşımalı ilkokullarda görev yapan okul müdürlerinin karşılaştıkları
sorunları ortaya çıkaracağı için; sorunların kaynağının tespiti ve bu sorunlara
çözümler üretme noktasında fayda sağlayacaktır. Bunun yanında, sorunlara
bulunacak çözümlerle de taşımalı ilkokullardaki eğitimin-öğretim kalitesinin
artmasına katkı sağlayacaktır. Araştırmanın evreni, 2014–2015 eğitim öğretim
yılında ... il merkezinde bulunan 8 taşıma merkezi ilkokulda görevli 8 okul
müdüründen oluşmaktadır. Bu araştırmada 8 okul müdürüne ulaşılabilmiştir. Araştırma
sonucunda elde edilen bulgular aşağıda özetlenmiştir: Taşımalı İlkokul müdürlerinin
milli eğitimden kaynaklanan, aileden kaynaklanan, çevreden kaynaklanan sorunlar
ve sorunlara yönelik çözüm önerileri yer almaktadır.

Kaynakça

  • Düzce İl Milli Eğitim Müdürlüğü İstatistik Bölümü (2015). “Taşımalı İlköğretim Okulu Bilgileri” Akyol, Avni (1991). Neden Niçin 8 Yıllık Zorunlu Eğitim. Ankara: Mesleki ve Teknik Açık Öğretim Okulu Matbaası. Altunsaray, Abdullah (1996). “Taşımalı İlköğretim Uygulamasının Değerlendirilmesi (Balıkesir Örneği)”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir. Arı, Asım (2003). “Taşımalı İlköğretim Uygulamaları (Uşak Örneği)”. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:23, Sayı:1, Sayfa:101-115. Ayhan, Serap (1993). “Zorunlu Eğitimde Çevreye Dönük Etkinlikler”. Zorunlu Eğitim Sempozyumu, sayı:1,1993. Baş, Mehmet (2001). “Sekiz Yıllık Kesintisiz Zorunlu İlköğretim Uygulamasında Taşıma Merkezi Kabul Edilen İlköğretim Okullarının Sorunları (Bolu İli Örneği)”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu. Başaran, İ. Ethem (1974). “Türkiye’nin Zorunlu Öğrenim Sorunları ve Çözüm Yolları”. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ankara. Başaran, İ. Ethem (1983). Temel Eğitimi ve Yönetimi. Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Yayınları, No:112. Başaran, İ. Ethem (2006). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Ekinoks Yayınları.92 Bostan, Fikret (2005). “Yatılı İlköğretim Bölge Okullarında Toplam Kalite Uygulamasının Değerlendirilmesi (Tunceli ve Elazığ İllerinde Bir Araştırma)”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana. (http://sosyalbilimler.cu.edu.tr/tezler/893.pdf), (Erişim Tarihi: 05/02/2010). Büyükboyacı Şengül. (1998). “Taşımalı Eğitime İlişkin Yönetici, Öğretmen, Veli Görüşleri”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale. Büyükkaragöz Savaş, Şahin Hasan ve Sulak Hidayet (1994). “Taşımalı İlköğretim (Konya İlinde Bir Araştırma)”. Konya: Selçuk Üniversitesi Araştırma Fonu. Büyükkaragöz Savaş, Şahin Hasan (1995). “Taşımalı İlköğretim Uyg.”. Eğitim ve Bilim Dergisi, Cilt:19, Sayı:96. Eurybase (2010). Türk Eğitim Sisteminin Örgütlenmesi, 2007/08. Directorate- General for Education and Culture, The Information Database on Education Systems in Europe. (http://eacea.ec.europa.eu/eurydice/ressources/eurydice/ eurybase/pdf/section/TR_TR_C4.pdf), (Erişim Tarihi:05.05.2010). Gültekin, Mehmet (1998). Eğitim Bilimlerinde Yenilik. Anadolu Üniversitesi Yayınları No:1016. (http://www.aof.anadolu.edu.tr/kitap/IOLTP/1266/unite05. pdf), (Erişim Tarihi: 10.10.2009). İlköğretim ve Eğitim Kanunu. (1961). Resmi Gazete, 10705, 12 Ocak 1961.93 İlköğretim Kurumları Yönetmeliği. (2003). Resmi Gazete, 25212, 27 Ağustos 2003. Kabaş, Nuray (2006). “Taşımalı İlköğretim Uygulamasında Karşılaşılan Sorunlar (Bolu ili örneği)”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu. Karakütük, Meliha (1996). “Taşımalı ilköğretim ve sorunları (Sincan İlçesi Örneği)”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Kavak, Yüksel (1997). Dünya’da ve Türkiye’de İlköğretim. Ankara: Pegem Yayınları. Kefeli, Serpil (2005). “Normal, Yatılı ve Taşımalı İlköğretim Okullarının Karşılaştırılması (Mudurnu İlçesi Örneği)”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu. MEB (1994). Temel Eğitim Pilot Projesi Uygulama Programı. Ankara: APK. MEB (1999a). Sayısal Veriler Milli Eğitim 1999. Ankara:APK. MEB (1999b). Sekiz Yıllık Kesintisiz Zorunlu İlköğretim -2-. Ankara: APK. MEB (2001). 2001 Yılı Basında Milli Eğitim. Ankara: Milli Eğitim Basımevi. MEB (2002a). 2002 Yılı Basında Milli Eğitim. (http://www.meb.gov.tr/Stats/Apk20 02/501.htm), (Erişim Tarihi: 12/10/2009). MEB (2002b). “Taşımalı eğitim ve İstanbul-Fenertepe İlköğretim Okulu” konulu Milli Eğitim Bakanlığı’nın Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığı’na gönderdiği 12.04.2002 tarih ve B.08.0.APK.0.03.05.00-03/1293 sayılı Soru Önergesi Cevabı. (http://www2.tbmm.gov.tr/d21/7/7-6198c.pdf), (Erişim Tarihi: 12/10/2009). MEB (2005). İlköğretim 1-5. Sınıf Programları Tanıtım El Kitapçığı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi.94 MEB (2010a). Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim 2009/2010. Ankara: MEB Yayınlar Daire Başkanlığı. (http://sgb.meb.gov.tr/istatistik/meb_istatistikleri_ orgun_egitim_2009_2010.pdf), (Erişim Tarihi: 10.03.2010). MEB (2010b). Taşımalı İlköğretim Şubesi. (http://iogm.meb.gov.tr/pages.php?page =sube&id=13), (Erişim Tarihi: 01/02/2010). MEB (2010c). Taşımalı İlköğretim Şubesi. (http://iogm.meb.gov.tr/files/2009_ 2010_tasimali_ilkogretim.xls), (Erişim Tarihi: 15/02/2010). Milli Eğitim Temel Kanunu. (1973). Resmi Gazete, 1457, 24 Haziran 1973. Özalp, Reşat ve Ataünal, Aydoğan (1977). Türk Milli Eğitim Sisteminde Düzenleme Teşkilatı. İstanbul: Eğitim Matbaası. Özgün, Ayhan (2007). “İstanbul’da Taşımalı Eğitimin Okul-Veli-Öğrenci Açısından Olumlu ve Olumsuz Etkileri”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Özkan, Necip (1997). “Taşımalı İlköğretim Uygulamasında Sayısal Gelişmeler, Güçlükler ve Çözüm Önerileri”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Recepoğlu, Ergün (2006). “Taşımalı İlköğretim Uygulamasında Taşıma Merkezi Olan İlköğretim Okullarının Sorunları (Çankırı, Karabük ve Kastamonu İli Örneği)”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Şişman, Mehmet (2005). Eğitim ve Okul Yöneticiliği El Kitabı. Ankara: Pegema Yayıncılık. Taşımalı İlköğretim Yönetmeliği. (2000). Resmi Gazete, 24021, 15 Nisan 2000. TÜİK (2009). Türkiye İstatistik Yıllığı 2009. Ankara: Türkiye İstatistik Kurumu Matbaası. (http://www.tuik.gov.tr/yillik/yillik.pdf), (Erişim Tarihi:05/05/2010). TÜİK (2010). Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi, 2007 ve 2008 Yılı Nüfus Bilgileri. (http://tuikapp.tuik.gov.tr/adnksdagitapp/adnks.zul), (Erişim Tarihi: 05/05/2010). Varış, Fatma (1998). Eğitim Bilimine Giriş. İstanbul: AlkımYayınları. Yılmaz, Erdal (1998). “Taşımalı İlköğretim Uygulaması (Kırşehir İli Örneği)”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Yasamda Liderlik
Yazarlar

Tanju Uraslu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 12 Kasım 2017
Kabul Tarihi 12 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Uraslu, T. (2017). Taşımalı İlkokullarda Müdürlerin Karşılaştıkları Sorunların Belirlenmesi. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 1(1), 40-43.