Bu araştırma 2017-2018
eğitim öğretim yılında K. Anadolu İmam Hatip Lisesi’nde çocuğu olan 5 öğrenci
velisinden elde edilecek verilerle gerçekleştirilecektir. Ortaöğretim öğrenci
velilerinin çocuklarının başarı durumlarıyla ilgilenmemeleri nedenlerini
araştıracak bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim
(fenomenoloji) yönteminden yararlanılacaktır. Çalışma grubunu, K. ilçesinde
bulunan K. Anadolu İmam Hatip Lisesi’ ne devam eden 5 öğrencinin velisi
oluşturmaktadır. Araştırma konusuyla örtüşmesi için öğrencilerin birinci sınav
notlarını öğrenmeyen, devamsızlık durumunu takip etmeyen ve okula pek gelmeyen
öğrenci velileri tercih edilmiştir. Görüşme yapılan veliler 33 ile 61 yaşları
arasında, 2’si erkek, 3’ü kadın, 1’i lise, 4’ü de ilköğretim mezunudur. Bu
araştırmada görüşme formlarını geliştirmek amacıyla öncelikle alanyazın
taraması yapılmıştır. Yapılan tarama sonucu elde edilen bilgilerden
yararlanılarak görüşme verilerini toplamak amacıyla yarı yapılandırılmış
görüşme soruları hazırlanmıştır. Araştırmanın nitel araştırma olması nedeni ile
uygulama boyunca gerekli yerlerde düzeltmeler ve kontroller yapılmıştır.
Araştırma, ortaöğretim öğrenci velilerinin okulla ve çocuklarıyla olan iletişim
problemlerini ortaya çıkarmakta ve çözüm önerileri sunması sebebiyle önem arz
etmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Yasamda Liderlik |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mayıs 2018 |
Kabul Tarihi | 23 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |