Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİ VELİLERİNİN ÇOCUKLARININ BAŞARI DURUMLARIYLA İLGİLENMEME NEDENLERİ

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 61 - 67, 03.06.2018

Öz




















Bu araştırma 2017-2018
eğitim öğretim yılında K. Anadolu İmam Hatip Lisesi’nde çocuğu olan 5 öğrenci
velisinden elde edilecek verilerle gerçekleştirilecektir. Ortaöğretim öğrenci
velilerinin çocuklarının başarı durumlarıyla ilgilenmemeleri nedenlerini
araştıracak bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim
(fenomenoloji) yönteminden yararlanılacaktır. Çalışma grubunu, K. ilçesinde
bulunan K. Anadolu İmam Hatip Lisesi’ ne devam eden 5 öğrencinin velisi
oluşturmaktadır. Araştırma konusuyla örtüşmesi için öğrencilerin birinci sınav
notlarını öğrenmeyen, devamsızlık durumunu takip etmeyen ve okula pek gelmeyen
öğrenci velileri tercih edilmiştir. Görüşme yapılan veliler 33 ile 61 yaşları
arasında, 2’si erkek, 3’ü kadın, 1’i lise, 4’ü de ilköğretim mezunudur. Bu
araştırmada görüşme formlarını geliştirmek amacıyla öncelikle alanyazın
taraması yapılmıştır. Yapılan tarama sonucu elde edilen bilgilerden
yararlanılarak görüşme verilerini toplamak amacıyla yarı yapılandırılmış
görüşme soruları hazırlanmıştır. Araştırmanın nitel araştırma olması nedeni ile
uygulama boyunca gerekli yerlerde düzeltmeler ve kontroller yapılmıştır.
Araştırma, ortaöğretim öğrenci velilerinin okulla ve çocuklarıyla olan iletişim
problemlerini ortaya çıkarmakta ve çözüm önerileri sunması sebebiyle önem arz
etmektedir.






Kaynakça

  • Burns, C.P., ROE B.D. ve ROSS E.P. (1992). Teaching Reading in Today’s Elementary Schools. Boston Houghton Mifflin Company.Seidman, I. (2006). Interviewing as Qualitative Research: A Guide For Researchers in Education and the Social Sciences. New York: Teachers College.Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (Genişletilmiş 10.Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 61 - 67, 03.06.2018

Öz

Kaynakça

  • Burns, C.P., ROE B.D. ve ROSS E.P. (1992). Teaching Reading in Today’s Elementary Schools. Boston Houghton Mifflin Company.Seidman, I. (2006). Interviewing as Qualitative Research: A Guide For Researchers in Education and the Social Sciences. New York: Teachers College.Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (Genişletilmiş 10.Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Yasamda Liderlik
Yazarlar

Zekai Fidan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 23 Mayıs 2018
Kabul Tarihi 23 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Fidan, Z. (2018). ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİ VELİLERİNİN ÇOCUKLARININ BAŞARI DURUMLARIYLA İLGİLENMEME NEDENLERİ. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 2(2), 61-67.