Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMENLERİN VİZYONLARI İLE MEVCUT DURUMLARI ARASINDAKİ FARK

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 68 - 84, 03.06.2018

Öz




















Mevcut
araştırma Senge’nin (2006) olan ile olması gereken arasındaki farkın yarattığı
dinamizmi belirtmede kullandığı yaratıcı gerilim olgusundan yararlanılmıştır.
Araştırmada amaç, eğitimcilerin vizyonları (bireysel ve mesleki anlamda)
istedikleri ile mevcut gerçeklikleri (bireysel ve mesleki anlamda)
karşılaştırılarak nerede bulunduklarının belirlenmesi ve bu vizyonla mevcut
gerçeklik arasındaki açığın bireysel ve mesleki anlamda ne derece enerji
yarattığının (yaratıcı gerilim) tespitidir. Araştırma nitel araştırma
türlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu, 2017-2018 Eğitim-Öğretim Yılı içerisinde D. ilinde bulunan ve Toplam
Kalite Yönetimi ile Eğitim Yönetimi Anabilim Dallarında lisan üstü eğitime
katılan tüm gönüllü öğretmenler oluşturmuştur. Araştırmaya çeşitli branşlardan
23 öğretmen katılmıştır. Öğretmenlerin on üçü erkek, onu kadındır. Araştırma
verileri nitel araştırmada veri toplama yöntemlerinden yarı yapılandırılmış
görüşme yöntemi ile toplanmış ve içerik analizi ile veriler analiz edilmiştir.

Kaynakça

  • Argyris, C. ve Schön, D. A. (1996)ç Organizational Learning. II. Theory, Method. And Practice. Reading: Addison-Wesley Publishing Company. Elkjaer, B. Ve Simpson, B. (2013). Pragmatizm: Yaşamış ve Yaşayan Bir Felsefe Çağdaş Örgüt Teorisien Ne Sağlayabilir?. (Editörler. Haridimos Tsoukas, Robert Chai, Çeviri Ed. İbrahim Anıl). Ankara: Nobel Yayıncılık.Eren, E. (2010). Stratejik Yönetim. Eskişehir Anadolu Üniversitesi, Açık Öğretim Fakültesi Yayını, No: 801.Senge, P.M, Cambron, N., McCabe, Lucas, T., Smith, B., Dutton, J. ve Kleiner, A. (2014). Öğrenen okullar. (Çeviri Editörü: Münevver Çetin). Ankara: Nobel Yayıncılık. Senge, P.M. (2006). Beşinci disiplin. İstanbul: YKY Yayıncılık. Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenilirlik ve geçerlilik. Ankara: Seçkin Yayınları Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin yayınları (10. Baskı).
Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 68 - 84, 03.06.2018

Öz

Kaynakça

  • Argyris, C. ve Schön, D. A. (1996)ç Organizational Learning. II. Theory, Method. And Practice. Reading: Addison-Wesley Publishing Company. Elkjaer, B. Ve Simpson, B. (2013). Pragmatizm: Yaşamış ve Yaşayan Bir Felsefe Çağdaş Örgüt Teorisien Ne Sağlayabilir?. (Editörler. Haridimos Tsoukas, Robert Chai, Çeviri Ed. İbrahim Anıl). Ankara: Nobel Yayıncılık.Eren, E. (2010). Stratejik Yönetim. Eskişehir Anadolu Üniversitesi, Açık Öğretim Fakültesi Yayını, No: 801.Senge, P.M, Cambron, N., McCabe, Lucas, T., Smith, B., Dutton, J. ve Kleiner, A. (2014). Öğrenen okullar. (Çeviri Editörü: Münevver Çetin). Ankara: Nobel Yayıncılık. Senge, P.M. (2006). Beşinci disiplin. İstanbul: YKY Yayıncılık. Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenilirlik ve geçerlilik. Ankara: Seçkin Yayınları Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin yayınları (10. Baskı).
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Yasamda Liderlik
Yazarlar

Süleyman Göksoy

Yayımlanma Tarihi 3 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2018
Kabul Tarihi 1 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Göksoy, S. (2018). ÖĞRETMENLERİN VİZYONLARI İLE MEVCUT DURUMLARI ARASINDAKİ FARK. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 2(2), 68-84.