Mevcut
araştırma Senge’nin (2006) olan ile olması gereken arasındaki farkın yarattığı
dinamizmi belirtmede kullandığı yaratıcı gerilim olgusundan yararlanılmıştır.
Araştırmada amaç, eğitimcilerin vizyonları (bireysel ve mesleki anlamda)
istedikleri ile mevcut gerçeklikleri (bireysel ve mesleki anlamda)
karşılaştırılarak nerede bulunduklarının belirlenmesi ve bu vizyonla mevcut
gerçeklik arasındaki açığın bireysel ve mesleki anlamda ne derece enerji
yarattığının (yaratıcı gerilim) tespitidir. Araştırma nitel araştırma
türlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu, 2017-2018 Eğitim-Öğretim Yılı içerisinde D. ilinde bulunan ve Toplam
Kalite Yönetimi ile Eğitim Yönetimi Anabilim Dallarında lisan üstü eğitime
katılan tüm gönüllü öğretmenler oluşturmuştur. Araştırmaya çeşitli branşlardan
23 öğretmen katılmıştır. Öğretmenlerin on üçü erkek, onu kadındır. Araştırma
verileri nitel araştırmada veri toplama yöntemlerinden yarı yapılandırılmış
görüşme yöntemi ile toplanmış ve içerik analizi ile veriler analiz edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Yasamda Liderlik |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 1 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |